Vraag

Eenzaam

  • 22 August 2018
  • 11 reacties
  • 139 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Ik ben een meisje van 15 jaar en heb nog nooit een echt vriendje gehad ( al zou ik dat wel willen! ) ik zit nu in het vierde en ik voel me eenzaam. Ik weet niet precies of het echt eenzaam is wat ik voel maar ik voel me niet zo gelukkig en voel dat ik iets mis. Het is een naar gevoel wat lastig te beschrijven is. Ik heb dit nu een half jaar. Laats waren we op vakantie en ik droomde 2 nachten over mij in een relatie, ik was super blij ( in de droom ). ik heb natuurlijk wel genoten, maar niet helemaal ik zat veel te denken over mijn toekomst, of ik wel gelukkig ga zijn, of iemand mij later als vrouw/vriendin zou willen.... ik besefte dat het nare gevoel van mij van eenzaamheid was dat ik iets miste : een vriendje, een relatie. Ik weet het natuurlijk niet zeker maar almost sure. Een persoon waarmee ik alles kan delen, stevig tegen me aan kan houden, er voor me is.... Zo iemand heb ik nodig. Ik heb behoefte aan een vriendje. Nooit gedacht dat je dat zou kunnen hebben. Ik vind dus al een tijdje een jongen leuk ( ik val btw altijd op de “sukkels” ) maar ik ben bang dat het nooit wat gaat worden want tja zoiets weet je gewoon? Ik heb nu 3 uur per week les met hem en hij kijkt niet eens naar mij ofzo. Is dit gewoon een fase van de puberteit en hebben meer mensen dit? Ik voel me echt niet gelukkig, alles behalve. Als dit nog 3 jaar duurt weet ik niet wat ik moet doen. Ik vertel dit tegen niemand. Niet eens mijn ouders of beste vriendinnen. Heeft er misschien iemand tips ofzo?

11 reacties

Tja ik heb dit ook een soort van... ik heb verder wel vrienden waar ik mee om ga maar ik heb af en toe ook zo'n gevoel dat ik iemand mis die van me houd op die manier
@anonieme_user precies dat ja! Ik heb ook wel vrienden en die zijn super aardig maar die weten ook van niks. Als ik bij hun ben voel ik me ook een stuk beter. Maar wanneer ik niet bij hun ben......
Ik ben 16 ook nog nooit verkering gehad.

Je zecht ik val altijd op sukkels.
Dus mensen die je niet goed behandelen. Of mensen die gepest worden ofzo? Wand je begrip van sukkelt kan anders zijn dan dat van mij.

Maak je niet te druk dat je nog gene relatie hebt gehad dat komt wel.
Dat je je niet zo gelukig voelt heeft niks te maaken met een relatie. In een relatie kan je nogsteeds so gelukig zijn. Ik snap dat je voelt dat het dan beter zou gana door die dromen en films enzo.

In deeze faze is het voor sommige inderdaad gewoon even donker. Zo ook voor mij. Maar wat mij hielp was elke dag door een emotie mijn mood te tracken dus heel blij, beetje blij, neutraal, niet zo blij en verdrietig. Dit helpt omdat je je soms voelt alsof je je elke dag rot hebt gevoelt. Maar als je er echt over na moet denken en het terug kan zien zie je dat dat wel mee viel en je je eigelijk vaak ook blij voelt (probeer dus elke dag een erg blije smily te kunne in vullen door leuke dingen te doen)

Door dat ik dit zelf ook ben gana doen kwam ik er achter dat ik me helemaal niet zo vaak slecht voelde als ik dacht en elke week dat ik dat deed vulde ik meer blije smileys in omdat ik ook gelukkiger werd door dat ik mijn goede dagen bij hield.

Het komt echt wel goed gewoon down wat jou gelukig maakt❤️
@mijnigezien super bedankt voor je antwoord! Het ergert me niet dat ik nog geen relatie heb gehad maar daardoor weet ik niet precies hoe het is om om wel een relatie te hebben. Maar bij boeken en in dromen enzo ben je er altijd super gelukkig.... bedankt voor de tip met de emoijs! Ik ga het proberen!❤️
Ik ben er eerlijk gezegd ook niet heel open over en ik probeer ook niks om verkering te krijgen. Gedeeltelijk omdat ik niemand echt heel leuk vind en gedeeltelijk omdat mensen af en toe om de rug om over je gaan vertellen
ik ben een meisje van 14 en ik heb overgewicht (ik zit ook op dieet een tijdje) maar wanneer ik elke keer wat doe zegt een stem in mij dat ik lelijk ben dat ik toch niks kan dat ik dik ben en ik word daar word ik gek van ik heb het al een tijdje en ik kan het niet meer aan ik hoop dat iemand weet wat het is Gr
Ehm ik denk dat je niet helemaal begrijpt hoe dit forum werkt @anoniem_7485 je kan je eigen vraag stellen. Dit is een reactie onder iemand anders haar vraag
Hey

Je hoeft je geen zorgen te maken over het feit dat je nog nooit een vriendje hebt gehad. Het is beter te wachten tot je de juiste persoon tegenkomt, dan door een relatie te beginnen met eender welk persoon, simpelweg voor het hebben van een relatie. Vroeg of laat kom je de juiste persoon vast tegen.

Het kan helpen hierover te praten. Is er iemand in je vriendengroep of familie waar je dit bij kwijt kan? Anders kan je steeds terecht bij de KinderTelefoon. Je voelt je vaak beter als je in een gesprek je verhaal hebt kunnen doen.

Je kan proberen dichter bij de jongen te komen die je leuk vindt. Als jullie les hebben, kan je hem vragen of hij je een deel van de leerstof kan uitleggen. Op die manier hebben jullie al eens een gesprek gehad. Als dat gezellig is, kan je proberen om het gesprek meer in de richting van vrije tijd en hobby's te sturen.

Groetjes
Kenshin
Hoi ik zoek ook een vriendin ik voel me eenzaam en heb geen vrienden omdat ik zovaak ben gepest ik zoek al jaren naar iemand die me begrijpt en waar ik alles aan kan vertellen?

Gr kian
nou voor een vriendin is gewoon tijd nodig, je moet echt iemand ontmoeten die je leuk vind, niet elk meisje kan je vriendin worden(voor een goede relatie dan)
@K Anoniem
Ik kan me voorstellen dat je graag iemand wilt waarbij je terecht kan. Het is helemaal niet fijn om gepest te worden, en ik vind dat jij steun verdient.

Op dit forum kan je alles vertellen. Wij kunnen je forumvrienden zijn, maar een vriendin ontmoeten, is vaak een kwestie van tijd. Ga je weleens naar plekken waar je leuke mensen kan ontmoeten, bv. een familiefeest of een opendeurdag in de buurt?

Reageer