Skip to main content
Vraag

Een vriendin van mijn moeder heeft uitgezaaide borstkanker

• July 16, 2026
  • 4 reacties
  • 45 Bekeken

Forum|alt.badge.img

de een vriendin van mijn moeder (waar ik een goede band mee heb) heeft uitgezaaide en ongeneeslijke borstkanker en ze gaat bijna dood, hebben jullie tips hoe ik heermee om kan gaan?

Ik ben nu heel verdrietig maar de rest van mijn familie ook dus ik wil mijn verdriet verbergen zodat het voor mijn familie minder moeilijk is 

4 reacties

Anna_KT
Forum|alt.badge.img+2
  • De Kindertelefoon
  • July 18, 2026

Hoi ​@Anoniemjaaa ,

Heel goed van je dat je dit vertelt! Je zit in een nogal lastige situatie zien we. Onthoud dat je er niet alleen voor staat. Je kunt met De Kindertelefoon elke dag van 11:00 tot 21.00 uur bellen (0800-0432) of met ons chatten als je anoniem je verhaal wil delen of samen met de Kindertelefoon wil kijken hoe je je situatie kunt verbeteren of wat je nu zou kunnen doen.

Veel sterkte!

Anna (De Kindertelefoon) 

Tover01
Forum|alt.badge.img+20
  • Ster
  • July 18, 2026

Hey, het is heel goed om met je moeder te praten en je gevoelens te uiten. En misschien kun je het ook van je af schrijven bijvoorbeeld. Zoals ​@Anna_KT  al zegt, met de Kindertelefoon bellen is ook een heel goed idee! Begrijpelijk dat je er verdrietig over bent hoor! Veel sterkte samen 😘

Liefs, Tover xxx

Forum|alt.badge.img+2
  • Praat goed mee
  • July 18, 2026

Lief gezegd ​@Tover01 

Er is troost en kracht in het gesprek. En verdriet mag er zijn, huilen is een goede uiting. Ik wens jou ​@Anoniemjaaa  veel liefde en ruimte voor je emoties ♥️

Groetjes Nn

Forum|alt.badge.img
  • Net nieuw
  • July 21, 2026

Hee,

Wat verdrietig om te lezen. ❤️ Het lijkt me echt heel moeilijk dat iemand met wie je zo’n goede band hebt zo ziek is.

Ik wil wel zeggen dat je je verdriet niet hoeft te verbergen. Jij mag ook verdrietig zijn. Je familie houdt ook van jou en je hoeft niet altijd sterk te zijn voor anderen.

Misschien kan het helpen om er met iemand over te praten, bijvoorbeeld met iemand uit je familie, een vriend(in) of de Kindertelefoon. Soms lucht het al op als je je gevoelens kunt delen.

Probeer ook nog mooie momenten met haar te hebben als dat kan. Dat zijn herinneringen die later heel waardevol kunnen zijn.

Heel veel sterkte. ❤️ Ik denk aan je.