een vriendin snijd zichzelf

  • 26 June 2022
  • 1 reactie
  • 53 Bekeken

Badge

Heeyy, Ik heb een vraag. Dus ik heb iemand in de vriendengroep en ik ben erachter gekomen dat ze zichzelf pijn doet. (snijden denk ik) Ze had dus een video en foto’s gestuurd waarin ze zichzelf snijd maar die heb ik niet gezien. (want ik weet het namelijk van een andere vriendin die dat gezegd heeft tegen mij) Degene die zich snijd heeft dus die video’s en foto’s in een chatGROEP gestuurd dus er konden meerdere mensen dat zien. Ik weet niet hoe de andere, de mensen die ook die video hebben gezien zich hierbij voelen maar het is vakantie dus op school kunnen we het niet echt bespreken en via chat is het een beetje raar en niet hetzelfde als face to face. Degene die zich snijd (ik zal haar X noemen) weet dus niet dat ik dat weet want ik had de groep er voor al verlaten. Ik wil wel vragen aan haar hoe het gaat maar een andere vriendin heeft dat ook al gedaan en daar reageerd X niet op. Dus als ik iets zou sturen gaat dat niet veel nut hebben denk ik, ik zou ook niet weten hoe ik dit moet aanpakken. Heeft iemand tips hoe ik dit het beste kan aanpakken? (no joke)

 


1 reactie

Reputatie 7
Badge +9

Hoi, 

Het face to face bespreken is toch het allerbelangrijkste. Probeer dit echt irl te bespreken. 

Je kan ook proberen een beetje aandacht aan haar te besteden, maar hou het simpel en maak het niet te duidelijk. Dit kan bijvoorbeeld door met haar over een interessant onderwerp te appen of grappige video’s te sturen. Simpele acties zoals dit doen vaak wonderen. 

Ik hoop dat dit helpt en als je meer hulp nodig hebt, kom hier terug, we staan klaar voor je :) 

Reageer