een vriendin met problemen

  • 21 November 2018
  • 5 reacties
  • 196 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Mijn vriendin is net terug van een crisisopname voor haar depressie. Ze vond het daar tof. Nu snijdt ze zich terug want ze hadden gezegd dat ze wnnr ze binnen 2 weken haar nog snijdt ze volgend jaar een half jaar opgenomen zou worden. Ik zei dat ze daar echt mee moet stoppen maar dat gaat ze niet doen omdat ze terug wil.... Ik ga morgen met een leerkracht praten over haar omdat ik het zelf ook niet meer aankan, ik word depressief van haar. En ik wil haar alleen maar helpen. Ik weet niet of dit een goed idee is maar er moet iets gebeuren! Het gaat altijd moeilijk worden voor haar! Ook als ze nu terug opgenomen word, wat als ze dan daarna terug opnieuw begint?

5 reacties

Hee,
Het is een hele goede stap om naar je leraar te gaan! Ook voor jezelf, je kunt een ander niet helpen als je jezelf niet eerst helpt! Onthoud dat

Wat je vriendin betreft, snijden is heel moeilijk om vanaf te komen. ik spreek uit ervaring. Mijn therapie heeft ook niet geholpen. Dus ik denk dat het beter is dat ze weer word opgenomen. Hopelijk gaat het dan wel helpen.

Xxjee
Hoi,

Ik denk dat je je heel terecht zorgen maakt om je vriendin. Wat lief dat je zo om haar geeft!

Aan de ene kant is het natuurlijk niet slecht dat ze het daar tof vond. Het is een goede plek om geholpen te worden. Het kan sociaal en qua school wel een grote impact op haar leven gaan krijgen, maar haar gezondheid zal er hopelijk door worden verbeterd.

Dat ze zichzelf snijdt om in die situatie te komen, is natuurlijk vervelend. Heb je het daar met haar over gehad? Dat je het moeilijk vindt wat ze doet en hoe ze zich voelt? Misschien heeft ze dat helemaal niet door.

Het is trouwens helemaal niet raar dat je je rot voelt, omdat haar depressiviteit jou als het ware ''aansteekt''. Je bent een kind, je zou helemaal niet met dit soort gevoelens en gedachten geconfronteerd moeten worden. Hoewel het nu misschien vervelend is, omdat je haar wil helpen, denk ik verder dat het heel normaal is dat je niet goed weet wat te doen en wat te zeggen.

Ik vind het daarom ook een heel goed plan om het hier met je docent over te hebben. Hoe ging dat? Kwam daar nog wat nuttigs uit?

Gr. Pin
Het ging goed maar er is niets uit gekomen. Alleen mijn vriendin J. staat nu wel op de wachtlijst om opgenomen te worden. Ik heb gisteren haar arm gezien en het was afschuwelijk om te zien hoeveel pijn ze zichzelf aandoet. Ik heb ook ervaring met snijden en ik weet dat het moeilijk is om er vanaf te geraken. Gisteren zei ik zo'n paar dingen tegen haar maar ze zei dat niks haar eigenlijk nog kan schelen op dit moment...
Alleen mijn vriendin J. staat nu wel op de wachtlijst om opgenomen te worden.Hoe vind je dat?

Het ging goed maar er is niets uit gekomen.Was het gesprek verder wel fijn?

Vind je het vervelend dat je vriendin haar arm heeft laten zien? Als je liever niet hebt dat ze dat soort dingen bij jou uit, is dat prima om te zeggen. Dat zou zij wel moeten begrijpen, het kan gewoon heftig zijn en triggerend werken. Zeker als jij ook een automutilatie verleden hebt.

Ik hoop dat je vriendin snel geholpen kan worden en dat jij daar ook meer rust door gaat krijgen :)

Gr. Pin
ja, het gesprek was wel çava. Ik vind het jammer dat ze terug opgenomen gaat worden, want ik ga haar wel enorm missen. Ik hoop ook dat het daarna niet te moeilijk word voor haar. En ik vind dat niet echt vervelend, alleen doet het wel pijn om te zien.

Reageer