Vraag

een vriend willen maar niet weten hoe

  • 10 December 2020
  • 1 reactie
  • 55 Bekeken

Badge


Hoi, ik ben anoniem. 14 jaar en zit in de 2e klas op de middelbare school. In de brugklas ging het al niet zo goed met vrienden maken. Ik zat vaak alleen of met klasgenoten aan een tafel meestal zaten we meer op onze telefoon dan we met elkaar praten. Ik vond het wat leuker om over dingen te praten die niet over games gaan maar op real live dingen. Dus ik ging de volgende dag in de pauze ergens anders zitten. Ik wist niet naast wie dus bracht die pauzes door alleen. In de lessen zelf zat ik naast iemand die mij opzich wel leuk leek we praten met elkaar maar andere praten mee dus eigenlijk praten hij meer met de andere dan met mij, nou toen kwam Corona en we bleven allemaal thuis. Tot het jaar erop

 

In de 2e klas ging het de eerst weken hetzelfde als in de brugklas. maar na een aantal weken daarna gaf onze mentor ons nieuwe plaatsen. Ik kwam naast een jongen te zitten die mij opzich wel aardig leek. We konden wel gewoon goed met elkaar vinden. Maar in de pauzes ging hij buiten zitten met andere in de klas en ik ging in de pauzes alleen zitten. Want in die groep mensen zat ook iemand die ik totaal niet mocht. Dus ik wou daar liever niet zijn. Maar ik zou wel eens met die jongen vrienden willen worden. Alleen niet alleen in de lessen maar zeg maar ook na school (met elkaar afspreken ofz) maar ik weet alleen niet hoe ik dit moet aanpakken/ vragen. Maar mij lijkt het een hele aardige jongen. (Anders dan de andere jongens.)

 

Heeft iemand tips om het te vragen/aanpakken

 

Want tot nu toe heb ik niet echt goede (beste) vrienden

 


1 reactie

Badge

Hi,

Ik zou eens naar hem toe  gaan en zo een gesprek beginnen en als je bevriend met hem bent leer je zijn vrienden waarschijnlijk ook kennen.

Reageer