Skip to main content

Oke dus er is een jongen van 16/17 en het is echt zo'n "machojongen" die graag stoer doet, breed loopt enzo. Hij heeft niet veel vrienden ook al denkt hij van wel, iedereen praat achter zijn rug dat ze hem vervelend vinden. Hij probeert vrienden te kopen met geld (hij koopt bijvoorbeeld eten of drugs voor ze en hoeft het geld niet terug) en volgens mij denkt hij echt dat vriendschappen zo ontstaan. Hij snapt niet dat je gewoon jezelf moet zijn en mensen zullen je vanzelf echt wel opzoeken. Ik mag hem opzich wel soms maar een vriend zou ik hem niet noemen. 

Ik weet dat hij harddrugs gebruikt, zoals coke en ketamine. Ook rookt hij sjekkies en vapet hij en soms blowt hij. Als het alleen blowen of roken was had ik gwn het erbij gelaten maar ik maak me toch zorgen om hem. Vaak zie je wanneer kinderen op zo'n jonge leeftijd al zulke zware drugs gebruiken dat ze of op vroege leeftijd overlijden of door iedereen uitgekotst worden en overblijven met niks. Ik wil niet later degene zijn die zegt "ja ik wist het wel, maar heb er niks tegen gedaan." 

Ik twijfel heel erg om naar een docent tegaan. Er zijn sws niet veel docenten op school die ik vertrouw, maar een jaarleider wel (ook al leidt hij de onderbouw) aan de andere kant wil ik hem niet snitchen. Ik gun hem alleen de hulp om hier bovenop te komen ipv dat iedereen hem maar laat vallen. Het is echt een lieve jongen onder hetgeen wat hij de buitenwereld laat zien. Wat moet ik doen? Ik kan ook een fake email aanmaken en de school e-mailen? Of een anoniem briefje achterlaten, alleen is het niet meer anoniem als ik het af lever bij de docent. Dus iemand tips om hiermee te dealen? 

Ik ga niet echt met hem om dus privé praten gaat hem niet worden. 

Ik zou inderdaad op school iemand inschakelen want dit is serieus. Heb je iemand die je erg vertrouwd in je omgeving die je hiermee kan helpen? Of bijvoorbeeld een vertrouwenspersoon op school?


Reageer