Vraag

Een vriend snijdt zichzelf en wil geen hulp, help!

  • 26 December 2019
  • 3 reacties
  • 72 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Hoi, ik heb een vriend en hij is actief suïcidaal. Hij heeft ons verteld hoe hij zich voelt en dat hij zichzelf snijd en toen zijn we naar onze mentor gegaan. Na een heftige week kwamen ze tot de conclusie dat hij suicidaal is en hij begint in februari met zijn herstelprogramma of hoe dat ook heet.

Maar nu stuurt hij ons dat het steeds slechter gaat en hij weer is begonnen met snijden, hij wil het echt niet tegen zijn ouders zeggen en wil geen hulp. Wij weten niet hoe we hem moeten helpen en hoe we hem kunnen laten stoppen met snijden.

HELP

groetjes


3 reacties

Oh dat is echt heftig. Ik heb er geen verstand van, dus ik kan je niet echt goed helpen. Vertel hem gewoon dat je om hem geeft en er altijd voor hem zal zijn en probeer hem er vanaf te praten. Misschien kan je je ouders om advies vragen, ook zonder zijn naam te noemen.

Reputatie 4
Badge +3

Beste anoniemmmmmmmm,

 

We lezen dat je in een lastige situatie zit. Je kunt De Kindertelefoon elke dag van 11:00 tot 21.00 uur bellen (0800-0432) of met ons chatten als je anoniem je verhaal wilt delen of samen met de Kindertelefoon wilt kijken hoe je je situatie kunt verbeteren.
 

groeten Claire

De Kindertelefoon

Reputatie 5
Badge +4

hey

 

ik had me zelf ook gesneden je moet die gene aadacht geven en laaten zien dat er veel mensen van hem houden 

Reageer