een vriend heeft problemen

  • 11 October 2020
  • 3 reacties
  • 49 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Ik heb een vriend die ik online ken, nooit in het echt ontmoet. Maar de laaste tijd gaat het niet zo goed met hem. Ik denk dat hij depressief is. Het is joch is helaas zo koppig als een paard en wil niet naar een psycholoog ik heb geen idee wat ik kan doen. Hij wil gewoon geen hulp van andere mensen. 
pls help me

 


3 reacties

Misschien kan hij naar een vertrouwenspersoon gaan?

Hij kan ook naar de huisarts, dat is vrijblijvend, en dan kan hij samen met de huisarts zijn problemen bespreken en kijken wat voor mogelijkheden hij heeft.

Belangrijk is in ieder geval dat hij er wel over praat, en niet in zijn eentje er mee blijft rondlopen.

En goed voor zich blijft zorgen qua eten drinken bewegen slapen dat soort dingen.

Jij kan misschien af en toe vragen hoe het gaat of dat je iets voor hem kan doen, in ieder geval wel contact houden!

Sterkte,

Xx Simply Me

Het moeilijke is dus dat ik niet in de buurt woon. Ik kan het er met zijn vrienden over hebben maar die weten ook niet goed wat ze kunnen doen. 

wat kan een huisarts precies doen? En kan een kind daar ook een afspraak voor maken? 
 

super bedankt voor de reactie! 

Hey Charl0tte,

Ook al lijkt het alsof je niet veel kan doen, belangrijk is dat jullie er met elkaar over praten en met de vriend over wie dit gaat. Afspreken gaat moeilijker als je niet in de buurt woont, maar je kan bijvoorbeeld met elkaar afspreken dat je om en om eens een appje naar hem stuurt. Dat je ff een keertje extra vraagt van hoe gaat het of zoeits. Natuurlijk niet allemaal hetzelfde ofzo, maar wel dat je contact houdt en die vriend zich gezien voelt.

Een kind kan ook een afspraak maken bij de huisarts. Het is eigenlijk heel makkelijk, je belt gewoon en je zegt dat je een afspraak wilt maken bij dokter X. (Je eigen dokter) Meestal vragen ze dan waarom je een afspraak wilt maken, maar je bent niet verplicht om dat te melden. Je kan iets zeggen van 'dat wil ik graag privé houden' en dan plan je dus een afspraak in. Of misschien moet het wel online? Dat is geloof ik ook bij sommige huisartsen, dus dat moet je dan maar even kijken..

Misschien vragen ze wel je bsn nummer dus dan moet je ff je id/paspoort/zorgpas erbij hebben..

En je kan met de huisarts bespreken hoe je je voelt en hoe erg het op dat moment is en hoelang je er al last van hebt en of/welke oorzaak het heeft. En dan kun je kijken wat je zou kunnen doen, moet je professionele hulp zoeken of kijk je het eerst nog even aan of als je bijvoorbeeld ook lichamelijke klachten hebt of je dan bloed moet prikken. Ik weet natuurlijk niet wat de huisarts gaat zeggen, maar dit zijn zomaar wat dingetjes die ik zou kunnen bedenken.

Geeft dit je een beetje antwoord?

Succes,

Xx Simply Me

Reageer