Skip to main content
Vraag

een vraag aan iedereen: “Is het oké om als jongen te huilen?”

Forum|alt.badge.img
  • Weet de weg
  • 11 reacties

Hoi,

Ik vraag me af of het oké is om als jongen te huilen, omdat ik om Insta vaak dingen zie als ‘ man up ‘ of ‘ men don’t cry ‘. En ik ben het gaan geloven ook omdat mensen in mijn klas het daar me eens zijn. Wat denken jullie? Kan het, alleen in speciale gevallen, nooit of alleen als een jongen alleen is.

12 reacties

tim16
Forum|alt.badge.img+18
  • Ster
  • 4222 reacties
  • 24 maart 2025

Ja hoor. Daar is niks mis mee. Ik vind het juist heel erg “niet-mannelijk” als je je gevoelens niet durft te uiten. Let niet op al die onzin die je op social media ziet. Helaas is toxic masculinity heel erg populair onder veel, vaak onzekere, jongens.

Forum|alt.badge.img
  • Weet de weg
  • 18 reacties
  • 24 maart 2025

Mannen en jongens  mogen ook huilen

Als een jongen moet huilen huilt die toch.

just a chill guy 15
Forum|alt.badge.img

Hoiii hoii, 

Natuurlijk is het gewoon oké om als een man te huilen. Al die mensen die op Sociale Media dergelijke dingen posten hebben gewoon een fragile masculinity. Het is totaal normaal om als mens gevoelens te hebben en die ook uiten, man of vrouw. 

Dus: “Huilen als een jongen is totaal normaal en oké” 

Lupus
Forum|alt.badge.img+19
  • Vaste gast
  • 1785 reacties
  • 24 maart 2025

Helemaal oke, ik hui zelf iedere nacht dus is helemaal oke

Groetjes Lupus

AanNOonNOonNIieEMm
Forum|alt.badge.img+1

Heyy

Volgensmij is het echt heel normaal om als jongen te huilen. Ik bedoel, jongens zijn toch ook gewoon mensen met gevoelens? Ik zie geen reden waarom je je gevoelens niet zou uiten. 

Je hebt gelijk, online wordt er veel gedaan alsof mannen niet mogen huilen omdat dat “niet cool” is. 

Ik ben het daar helemaal niet mee eens.

Het is juist stoer als je durft te praten over je gevoelens, of de rest laat weten dat je gewoon verdrietig bent. Of hoe je je voelt.

Huilen is gewoon heel menselijk. 

Erg jammer dat socialmedia je gedachten heeft omgezet. Sowieso heeft socialmedia een te grote invloed op de jongeren. Maargoed daar gaat deze topic niet over.

Dus: het is zeker oke om als jongen te huilen!

Groetjesss

Forum|alt.badge.img+1
  • Praat goed mee
  • 62 reacties
  • 24 maart 2025

Hoii!

Ja, je mag zeker huilen!

Het is zelfs goed voor je.

Ik ben zelf een meisje en vind het super aantrekkelijk als een jongen/man zijn emotie kan en durft te tonen. Dus er zijn vast een hoop jaloers als het je lukt om eens te huilen en te praten over je gevoel.

Groetjes

Tover01
Forum|alt.badge.img+16
  • Ster
  • 2516 reacties
  • 25 maart 2025

Hey! Natuurlijk is het prima en goed als een jongen huilt. Als dat niet de bedoeling was dan zouden we dat ook niet kunnen toch? Het is gezond, het helpt, het lucht op en  je voelt je wat beter na de tijd. Althans dat is de bedoeling. Dus het is niks raars of on-mannelijk dat is echt onzin. Net als ​@tim16  vind ik het juist super stoer om  eerlijk te zijn en je gevoel te laten. En toe te laten. 

Liefs Tover xxx

Diana
Forum|alt.badge.img+4
  • Topper
  • 505 reacties
  • 25 maart 2025

Natuurlijk.  Maar mensen die de hele tijd om het minste lopen te snotteren (mannen ėn vrouwen) zijn wel een beetje irritant.

Yehrom
Forum|alt.badge.img+1
  • Weet de weg
  • 32 reacties
  • 25 maart 2025

Je  mag gwn huilen, vroeger werkten vrouwen ook niet en nu wel dus wrm kan het niet met huilen?

Forum|alt.badge.img+1
  • Weet de weg
  • 29 reacties
  • 26 maart 2025

Hee! Het is helemaal oké voor een jongen om te huilen. Huilen is een manier om je gevoelens te uiten en heeft niets te maken met of je een jongen of meisje bent. Die dingen zoals “man up” of “men don’t cry” kloppen niet. Iedereen mag zijn emoties laten zien, ongeacht wie je bent.

Je hoeft je niet in te houden of te denken dat je zwak bent als je huilt. Het maakt je juist sterker. Huilen is een manier om jezelf te helpen als je verdrietig of gestrest bent. Dus ja, het is oké om te huilen, waar je ook bent. Je mag je emoties tonen! 

Ellen

Charlotte2024
Forum|alt.badge.img+1
  • Weet de weg
  • 42 reacties
  • 26 maart 2025

Ik vind het juist dapper dat jongens (openlijk) huilen. Ze laten hiermee zien dat ze zelfverzekerd zijn omdat ze zichzelf durven te zijn. 

Huilen is gezond als je je slecht voelt, het dient als een uitlaatklep je zodat je gevoelens eruit kunnen, zodat ze je niet van binnen zullen beschadigen als je het voor jezelf houdt.

Dus het is helemaal oké als jongens huilen.

Forum|alt.badge.img+1
  • Weet de weg
  • 15 reacties
  • 27 maart 2025

Hoiiiiiiiiii

Het is helemaal prima om als jongen te huilen! (of als welk gender/geslacht dan ook)

Ieder mens heeft gevoelens en daar hoor jij ook bij!
Wees dus gewoon jezelf en huil als je moet:)

Cookiestatement

We gebruiken cookies om je bezoekerservaring te verbeteren en om analyses te kunnen maken van het forum. Ga je akkoord, of ga je door naar het forum, dan ga je akkoord met ons cookiebeleid.

Cookie instellingen