Skip to main content

een stukje van mijn dagboek

• June 3, 2025
  • 2 reacties
  • 67 Bekeken

Forum|alt.badge.img

Ik wil dood ik wil dood ik wil dood ik wil dood ik wil dood ik kan dit niet meer aan ik wil niet meer laat dit stoppen alsjeblieft laat me verdwijnen wat heb ik gedaan om dit te verdienen ik kan dit zo niet langer 

Ik zit in de les ik denk aan van alles hoe snel ik hier weg kan me hard voel ik bonzen in me keel ik word misselijk voel de tranen in me ogen waarom kan ik niet gewoon naar school zoals normale mensen denk ik ik bedenk me dat als ik twee uur niet haal hoe erg ik wel me niet aanstel maar twee uur je hebt tot het achtste dus tweede is wel het minste wat je kan doen en n wat is het antwoord hoor ik de leeraar zeggen ik denk na en zeg ik zat niet op te letten ik hoor de leeraar nog zeggen nee das niet slim je cijfers zijn niet goed ik ga met je ouders maar over hebben als ik ze spreek en dat word niet positief ik knik maar ja en teken wat in me schrift het liefst zo ik zeggen dat ie ze bek moest houden omdat hij weet niet wat ik allemaal door maak maar ik hield toch maar me mond ik hoor de bel volgende les n je kan het probeer ik zo erg mogelijk mezelf te overtuigen ik pak me tas en bedenk me hoe ik hier weg kan maar ik herpak mezelf en doe de tweede les ik lig met me hoofd op tafel omdat nog 1 uur en ik heb me doel behaald ik wil dood vandaag ga ik het echt doen betrap ik mezelf weer dat te denken ik probeer wat op te letten aan het einde van de les sjok ik naar het kamertje waar ik mezelf moet ziek melden ik ga naar huis en op de fiets denk ik alleen maar ik fake het ik kon best nog twee uur halen je doet niet goed genoeg je best je moet gwn doos ik probeer het te negeren en kon thuis ik ben kapot en stort mezelf op bed eindelijk rust ik zou nu school werk kunnen doen maar wat maakt het uit ik weet niet eens of ik deze week haal 

tekst aangepast ivm forumregel 3

2 reacties

Superjojo
Forum|alt.badge.img
  • Net nieuw
  • June 3, 2025

Ah man, hier herken ik me zo in, van vroeger!

En hey, ik kan ook niet normaal naar school, maar soms heb je dat nodig.

Ik heb een tijdje compleet thuisgezeten, ik kon niet eens naar school fietsen. Niet iedereen is hetzelfde dus het is logisch dat sommige mensen minder naar school kunnen. En je bent niet de enige die dood wilt en met dezelfde gedachten leeft, of eigenlijk overleeft. Onthoud dat, het lijkt misschien alsof je alleen staat en niemand je begrijpt of snapt of wat dan ook, maar er zijn meer zoals jij en sommigen hebben nu een heel mooi leven. Als je erin gelooft dan weet ik zeker dat jij ook een mooi leven mag krijgen.

Heel veel sterkte gewenst!

Liefs van Superjojo

AnnaP
Forum|alt.badge.img
  • De Kindertelefoon
  • June 3, 2025

Je zit in een nogal lastige situatie zien we. Onthoud dat je er niet alleen voor staat. Je kunt met De Kindertelefoon elke dag van 11:00 tot 21.00 uur bellen (0800-0432) of met ons chatten als je anoniem je verhaal wil delen of samen met de Kindertelefoon wil kijken hoe je je situatie kunt verbeteren. Ook kan je voor hulp of ondersteuning contact opnemen met 113 Zelfmoordpreventie via www.113.nl.  Zij zijn 24 uur per dag bereikbaar via telefoon en chat.

In Vlaanderen is er ook een hulplijn, waar je kunt bellen, chatten en e-mailen. Hun website vind je via https://www.vlaanderen.be/organisaties/zelfmoordlijn. Ook zij zijn dag en nacht bereikbaar.

Heel goed van je dat je dit durft te vertellen!

Veel sterkte!

Anna (De Kindertelefoon) 

ben_author
Forum|alt.badge.img+1
  • Praat goed mee
  • June 3, 2025

Hoi Iemand_1234,

Wat ontzettend heftig wat je hier schrijft. Allereerst: dankjewel dat je dit durft te delen. Dat is echt heel dapper van je, zeker als je je zo rot voelt. Je zit duidelijk met heel veel pijn, druk en verdriet, en dat je dit probeert te verwoorden hier op het forum, zegt iets over hoeveel je dit eigenlijk niet alleen wilt dragen. 💬

Je bent niet alleen. Ook al voelt het nu misschien alsof niemand begrijpt wat jij doormaakt: er zijn mensen die er voor je willen zijn, en die om je geven – ook al geloof je dat nu misschien even niet. 💛

Wat je beschrijft – de paniek, de druk op school, het gevoel van falen, het idee dat je weg wilt – dat is zó zwaar. Het is logisch dat je hoofd daar op hol van slaat. Maar weet alsjeblieft dat die gedachtes, hoe hard ze ook klinken, niet de waarheid zijn over wie jij bent. Je bent niet zwak of "te weinig". Je bent iemand die aan het vechten is in stilte, en dat kost enorm veel kracht.

Heb je al met iemand gepraat hierover? Misschien een vertrouwenspersoon op school, een ouder/verzorger, of iemand van De Kindertelefoon zelf? Je hoeft dit echt niet alleen te dragen. Ook al voelt het nu misschien uitzichtloos, het kán beter worden – maar daar heb je hulp bij nodig, en die mag je vragen.

👉 Je kunt 24/7 praten met 113 (zelfmoordpreventie):
Bel 0800-0113 of chat op www.113.nl. Ze zijn er voor je, zonder oordeel.

En weet: je bent het waard om geholpen te worden. Je gevoelens zijn écht, en het doet ertoe dat jij bestaat.

Wil je hier nog meer over kwijt? Of gewoon even praten? Je mag altijd terugschrijven. We luisteren. 🤍

Liefs,
Ben