Een probleem voor festival seizoen.

  • 8 February 2018
  • 4 reacties
  • 179 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hi
Dus... binnenkort is het weer festival seizoen en de afgelopen paar jaar ben ik met m'n ouders, m'n broer en een paar vrienden van m'n ouders (+ aanhang) naar een festival gegaan. Meestal was het pinkpop (vorig jaar RockWerchter).

Anyway.. iedere keer dat we naar Pinkpop gingen, gingen we (m'n ouders, m'n broer en ik) ook langs een van m'n moeders vriendinnen die daar soort van in de buurt woont.
Maar nu waar het moeilijk wordt. Na pinkpop 2015 kreeg ik een relatie met de dochter van de vriendin van m'n moeder. Na een jaar ofzo ging dat uit, toen hadden we heel lang geen contact... tot vorige zomer.
Zij zei dat ze erg depressief was, ik kon het niet weten en iedere keer als ik iets vroeg of wou helpen zei ze dat ik er geen flikker van begreep en dat ik daarom m'n bek moest houden. Ik heb sindsdien contact verbroken met de gedachte 'het is allemaal niet waar, zij heeft mij bedrogen en zij heeft alles wat er in de afgelopen tijd gebeurd is veroorzaakt'
Ik heb geen idee of mijn gedachte waar of logisch is, en het is misschien een beetje overdreven maar ik ben afgelopen zomer/herfst hard achteruit gegaan. Ik wil ook niet weten of het waar of logisch is want dit heeft mij tot nu op de been gehouden en gezorgd dat het lijkt alsof ik ok ben.
Mijn ouders hebben geen idee wat er allemaal gebeurd is tussen mij en m'n ex en ik wil het ook niet met hun bespreken. Maar de line up voor Pinkpop heeft wel een aantal namen die mijn ouders interessant vinden.
Ik wil niet naar Pinkpop, of op z'n minst niet naar de vriendin van m'n moeder. en zelfs al zorg ik dat ik niet mee hoef weet ik niet hoe ik niet vewoorden dat ik niets wil horen over hoe het met hun gaat.
De redenering om contact te verbreken is 'fragile' (weet even niet hoe het Nederlands moet) maar het houdt mij staande.
Ik weet niet wat er gebeurd als ik hoor dat zij wel echt depressief is en opgenomen is (geweest). Ik weet ook niet wat ik moet doen als ik haar zie (of niet zie) en ik wil het niet uitvinden.

Ik probeer m'n ouders over te halen om naar een ander festival te gaan zodat ik ze gewoon kan ontwijken maar t ligt ook een beetje aan wat de rest wilt.

Weet iemand wat ik moet doen?

Als iets onlogisch of onduidelijk iets, vraag los

Kehj Baaij

4 reacties

Hey Kehj Baaij,

Als jij graag niet mee wilt gaan moet je het gewoon tegen je ouders zeggen. Als je dat niet durft zou je ook nog kunnen doen dat je ziek word. (Evil AF) lol! Je zou ook mee kunnen gaan en haar compleet kunnen negeren . (Dat zou ik doen) maar je zou ook idd naar een ander festival kunnen gaan. Ik zou er even een nachtje over slapen , misschien weet je wel wat je morgen moet doen.

Gr. Miss.W
Reputatie 2
Badge +9
Heey,

Ik dacht zelf ook toen ik het las, dat je je gewoon ziek voordoet. Dit moet je ofc. dan wel een paar dagen van te voren doen, anders valt het zo op he.

Daarnaast heb jij je voor gehouden dat het niet waar was. So what? Als zei toch depri was/ is en opgenomen is geworden. Dan kan jij zelf nog altijd kiezen om met haar te praten/ om haar te steunen. Maar dat is jouw keus.

Ikzelf zal wel gewoon gaan naar Pinkpop (ik ga ook). En je kan altijd voorstellen om s een keer niet bij die vriendin langs te gaan. Kijk het ergst geval wat er kan zijn gebeurd, is dat je ex - > exit is. ?. Nee is niet grappig ?. Maar ja dan kun je ook niks meer doen.

Nou ja denk er nog maar is over na.

Gr:Mr. S
Hi Tobie de homie,

Het lijkt het makkelijkste om dingen die niet prettig zijn of aanvoelen uit de weg te gaan. Je hoeft niet altijd alles uitgepraat en opgelost te hebben, maar sommige dingen blijven terugkomen of vragen er gewoon om, om uitgesproken te worden.

Als je nou zeker zou weten dat je jouw ex vriendin nooit meer zou hoeven te spreken of tegen te komen, zou je er ook nooit meer met haar over hoeven te praten, maar omdat haar moeder een vriendin van jouw moeder is, is dat iets wat niet voor de hand ligt. Via haar komen er af en toe verhalen en is er contact met haar familie.

Dus, is de keus meer van “ga ik de rest van mijn leven” proberen om “ongemakkelijke” contacten met haar te vermijden, dus door je ziek te melden en niet naar Pinkpop en dus ook niet bij haar op bezoek hoeven en hoe ga je dat een volgende keer doen als die vriendin van je moeder met haar dochter (jouw ex) onverwachts een keer bij jullie thuis langs komen.

Welke smoes heb je dan. Ik kan nog wel even doorgaan, maar het lijkt me dat het een terugkerend “probleem” kan zijn.

Dus, is het misschien verstandig om nu, of eventueel nog één keertje uitstellen en dan toch die volgende keer de confrontatie maar aan te gaan.

In principe zie ik niet in (vorige topics gelezen) dat jij verantwoordelijk bent voor het wel of niet depressief zijn van je ex. Je hebt hulp aangeboden, maar zij gaf je halve en onduidelijke antwoorden en verwijten. Op een gegeven moment sta je dus ook met je rug tegen de muur. Aan de andere kant is het ook niet de schuld van je ex, dat jij niet lekker in je vel zit/hebt gezeten. Ik snap wel dat je er mee gezeten hebt dat jouw hulp niet door haar werd geaccepteerd en dat is niet leuk, maar ik denk niet dat ze jou bewust gekwetst heeft. Eerder dat het kwam omdat ze zelf niet lekker in haar vel zat, is ze onaardig geweest tegen jou. Uit een soort onmacht.

Ik zou zeggen, denk ff na wat je op de korte termijn wilt, maar voor de langere termijn zou ik zeggen, ga de confrontatie aan. Spreek je gevoelens uit, dat je wilde helpen, maar niet wist hoe en dat je toen zelf ook niet lekker in je vel zat en het lijkt mij dat jullie dan allebei tot het inzicht komen dat het een samenloop van omstandigheden is geweest.

Hoe jullie daarna verder gaan, hangt van jullie af. Er hoeft niet weer een klik te zijn en jullie hoeven niet (opnieuw) beste vrienden te worden, kan wel als jullie dat allebei willen, maar spreek het uit zodat het uit de lucht is. Dat is voor iedereen beter. Mocht het uiteindelijk tot niks leiden, dan heb je je best iig gedaan en kun je het ook afsluiten en dan heb je er voor jezelf ook geen vragen meer over.

Klinkt dit als iets waar je wat mee kunt?

Ga gwn lekker de festivals af met de mensen die van je houden en waarvan jij houdt en geniet ervan.

Groetjes,
M&M’s
Heylo
Bedankt voor jullie reacties. Van wat ik heb gezien zeggen jullie dat ik kan 'spijbelen'. Doen alsof ik ziek ben op de dag dat we naar die vriendin zouden gaan. En dan natuurlijk beter/goed genoeg voor het festival zelf.

@miss.w
Zeg maar Tobias ?. Keyj baaij is eerder mijn vorm van doei. Alsin 'okey bye'
Ik denk niet dat ik haar compleet kan negeren. Als ik haar zie zijn er een miljard dingen die ik wil doen/zeggen. En uit stil zijn kan ook de waarheid komen, of ik het wil of niet.

@mr.s
Bro.... read the room... serieus onderwerp hier.. mensen leven weet je wel. Maar tis je vergeven.
Ik denk niet dat ik haar nog kan steunen (mocht het allemaal waar zijn). Toen ik dat probeerde was ik per dag 3/4de van de dag met haar bezig. Ook als ik niet met haar aan t appen was, dan was ik alles in m'n hoofd aan t bedenken.

@m&ms
Hihi, ik was m&ms aan t eten toen ik je reactie las.
Ja contact vermijden is misschien wel het fijnste, maar inderdaad niet altijd even handig. Misschien heb ik gewoon even tijd nodig voordat ik haar weer echt kan zien en spreken.
Is het gek dat ik me wel een beetje schuldig voel?

Ik denk dat ik ook een beetje bang ben dat ik agressief reageer als ik haar zie. En dan is schreeuwen niet zo erg, maar ik ben bang dat fysiek agressief ga doen. Misschien gaat dat gevoel voorbij met tijd, misschien ook niet.
Ik ga waarschijnlijk komende keer haar gewoon ontwijken. Als ze ineens voor m'n deur staat (wat niet onmogelijk is, haar oma woont 20 min van mijn huis) zeg ik wel dat ik onderweg was naar gitaar of trainen ofzo.

Maarja, bedankt voor jullie reacties. Wordt altijd gewaardeerd.

Doei

Reageer