Skip to main content

Hoi! Er is iets gebeurd vandaag. Ik liep van het station naar mijn huis en ik was een paar meter van mijn huis verwijderd toen er ineens een man langsliep en me aansprak. Hij zei iets, maar ik verstond niet zo goed wat hij zei, dus ik keek hem vragend aan. Toen dacht hij dus kennelijk dat ik geen Nederlands kon dus hij vroeg in het Engels of ik hem wel kon verstaan. Ik zei dat ik gewoon Nederlands kon. Toen zei hij dat we in Nederland altijd rechts lopen, maar ik snapte het niet helemaal, want ik liep gewoon midden op de stoep, en sinds wanneer mag dat niet? En ik ging ook nog eens rechts lopen, omdat ik voor hem opzij ging. Dus ik zei: ‘Ik loop gewoon rechts, hoor.’ De man zei: ‘Nee, je loopt hier’, en hij wijst letterlijk naar de andere kant van de stoep. Ik stond daar maar en ik wist niet wat ik moest zeggen. Ik schaamde me dood. Uiteindelijk zei de man: ‘Ja, loop nu maar door, maar wel rechts.’ Ik ging snel mijn huis binnen. Ik heb in mijn andere topics verteld dat ik er echt niet tegen kan als mensen boos op me worden. Toen ik binnen was, ging ik naar mijn kamer om te huilen van schaamte. Dit gebeurt dus ALTIJD. Ik doe zo hard mijn best om alles goed te doen en dan worden mensen boos op me en dan word ik heel verdrietig. Ik ben er klaar mee om zo gevoelig te zijn en bijna iedere dag te huilen op mijn kamer. Wat vinden jullie? Was mijn reactie wat overdreven, of was het normaal? En wat kan ik eraan doen om niet steeds verdrietig te worden als mensen boos op me worden? Alvast bedankt!

Groetjes, Hoiii47

Hoi @hoiii47 ,

Ik huil nu niet zo snel meer als mensen boos worden, maar dat had ik vroeger wel heel erg… Wel meer mensen hebben dat, het is echt niet super raar. 🙂 Maar ik snap dat het vervelend is… Ik denk dat je er niet heel veel aan kan doen, waarschijnlijk word het vanzelf wel minder! Maar miss heeft iemand anders tips. :)

Hoiiiii,

Ik vind het een beetje vreemd dat hij dat zegt, want dat is gewoon bullshit! Je reactie is niet overdreven, heb ik ook. Ik moet ook van de kleinste dingen huilen! Je kan het beste misschien gewoon die mensen negeren, want is het gewoon raar dat mensen boos op je worden vanwege dat je niet rechts loopt.

Groetjes, justGhast

@Jesse08 en @justGhast  bedankt voor jullie reacties, ik weet nu dat ik niet de enige ben die dat heeft! 
Groetjes, hoiii47

Dit is gewoon vreemd. Ik loop zovaak in het midden/links van de stoep. Gewoon blijven doen hoor! Als hij er weer wat van zegt moet je gewoon zeggen dat andere mensen het ook doen en dat het je niks boeit 

Groetjes mij @Anoniemxv 

Reageer