Vraag

Een geliefd iemand (tijdelijk) missen


  • Anonymous
  • 0 reacties

Hoi, een paar maanden terug ben ik voor het eerst wegens school 2 weken van huis weggeweest. Die 1,5 week heb ik erge heimwee gehad en ik voelde mij erg naar omdat dit de eerste keer was dat ik echt 2 weken niet bij mijn ouders of familie was.

Nu een paar maanden later, is mijn vriendin voor werk naar het buitenland. Over 1,5 maand zie ik haar weer, de eerste 3 dagen gingen goed. De afgelopen 5 dagen heb ik elke avond plotseling een naar gevoel, voel me niet lekker, krijg hartkloppingen en moet soms huilen. Ik praat hier wel met haar over en met mijn ouders, dat lucht daarna wel altijd op.

Maar mijn vraag is, hoe kan ik beter met dit gevoel omgaan? En hebben sommige van jullie tips of advies voor me, laat me het alsjeblieft  weten.


20 reacties

Heyy

Dat is iemand missen denk ik. Hoort erbij ofzo.

Na een tijdje lukt dat wel makkelijker( bij mij iig).

Groetjs

Dus wat je probeert te zeggen is dat het na een tijdje vanzelf minder word? Heb jij er eigenlijk zelf een ervaring van? Zoja hoe ging jij daar mee om?

Hey Tigerra

Zoals Kaas123 al zei .dat is als je iemand mist,  en zoals hij al zei, dat hoort erbij. Dat went later wel aan. Alleen heeft het tijd nodig.

 

Het is trouwens normaal als je iemand mist . Zelf heb ik ook wel mensen gemist, maar wou ik het niet toegeven. Bij mij is het nu ook een gewenning geworden, maar de eerste 2keer vond ik het wel moeilijk.  Ik ben er nu aan gewend , maar dat licht denk ik aan mijzelf , ook omdat ik mijzelf veel bezig houd,  misschien kan jij dat is proberen?  Het went later wel. 

 

Groetjes Gebruiker c 

 

Ps. Ik ging er mee om op misschien een foute manier eerst, ik deed het gewoon ontkennen en negeren en in een hoekje duwen , maar nu houd ik mezelf gewoon bezig,  met werk vooral , ik werk heel veel. Of als ik thuiskom van school(het is nu dan valantie) of werk , dan ga ik eten voor mijzelf maken en ga gelijk weer aan de slag en houd mij dus bezig. Het is goed dat je hierover met mensen praat! Dan kun je ook je Ei kwijt.

 

 

Dankjewel voor je reactie, ik denk dat het dan inderdaad een kwestie van tijd is. Qua bezigheid doe ik best veel, ik werk en spreek af met vrienden van me. Ik krijg eigenlijk alleen een ontzettend naar gevoel als ik in bed lig. 

Graag gedaan! 

Dat is fijn om te horen dat je jezelf goed bezig houd!

Oke, dat had ik in het begin ook. Daar moet je even doorheen zetten. Dat is eerst even vervelend.

 

Kun jij jouw gevoel is beschrijven dan?

is het een leeg gevoel?

Een gevoel dat er iets fout gaat?

Een boos gevoel?

Etc.

misschien kun je voor je naar bed gaat even rustig op adem komen met wat drinken(water bijvoorbeeld,  en dan doe je even rustig in en uitademen.  Misschien helpt dat.🍀

 

Groetjes Gebruiker c 

Oeps, ik lees nu je ps berichtje pas. Dat merk ik inderdaad ook dat het erg oplucht als ik erover praat, eerst kropte ik het op en sprak ik er nooit over. Nu praat ik steeds meer erover. 

Het is inderdaad een leeg gevoel en het gevoel van wat nou als ik haar er teveel mee lastigval, wat nou als ze het uitmaakt dan beëindig ik m'n leven gewoon. Dat soort gedachtes eigenlijk is het gekmakerij maar het overkomt me dan gewoon

Had eerst ff gehuild en nu praat ik er nog over. Heb een bak thee op en ga zo slapen. 6 uur weer op voor werk

Goed dat je er over praat!

Oke,  het is een leeg gevoel.

ten eerste,  je valt haar echt niet lastig! Dat snapt ze ook wel. Iedereen heeft zo'n dagen. Als ze dat niet snapt (denk dat ze het wel snapt) dan is ze het niet waard.

Ten tweede, je moet nooit je leven beëindigen, dus zelfmoord plegen!  Dat is nooit de goede oplossing!  Geloof me, ik spreek uit ervaring,  het is nooit de goede oplossing,  er zijn mensen die van je houden die je dan veel verdriet doet en je kan het niet terug draaien. Je laat hun achter met de gedachten Waarom!? En ook een schuldgevoel.  Dat wil je denk niet.

 

Als je jezelf iets aan wilt doen, bel of chat gratis en anoniem met 0900 0113 of op de site van 113 of bel of chat gratis en anoniem met de kindertelefoon, vanaf 11.00 tot 21.00 

 

Geloof me! Zelfmoord is nooit een optie! (Misschien ben ik dan niet de persoon die dat moet zeggen , maar doe het niet!)

 

 

Over je volgende reactie.

Huilen is niks mis mee, dat is een goed teken dat je het aan het verwerken bent.

En praten is goed! Goed dat je een bakje thee op hebt ! Ik hoop dat je lekker kunt slapen! 

 

6 uur weer op voor werk

Ik ken het, ik moet er om 05.10 eruit . Maar ik ben dat ook gewend .

 

Groetjes Gebruiker c 

 

Die gedachte heb ik zelden, alleen denk ik wel dat zonder haar er geen reden meer is soms. Wel is het soms erg kut want mn vriendin heeft een een al een tijdje een situatie die niet snel stopt waarin ik haar niet kan helpen. Beetje een machteloos gevoel

Ik ken het gevoel van machteloosheid, het enige wat je kan doen is haar steunen op afstand.

 

 

Precies, zit ze er echt doorheen. Ik zeg dan ook waag het niet om gekke dingen te doen, ze zei toen eerder kan ik niet beloven. Gelijk opgebeld en een goed gesprek gehad nu op dit moment zit ze er weer doorheen en probeer ik haar zo goed mogelijk te steunen

Goed dat je haar steunt!

Weten meer mensen in haar omgeving dit?

Misschien kun je het vertellen aan iemand die vlak bij haar is zoals een vriendin( als die er is)

 

Goed dat jullie elkaar steunen! Blijf dat zo doen! 

 

Groetjes Gebruiker c 

Ja, vriendinnen en ouders weten het. Ik probeer echt mijn best te doen en haar te begrijpen. Zelf zegt ze dat ze na verschillende artsen en psychologen er niet meer over wilt praten omdat het niet oplucht 

oke, ja als ze maar bij jou zich goed en veilig voelt is dat het belangrijkste, 

Goed dat ze al hulp heeft gezocht! Jammergenoeg help het het volgens haar niet. Maar misschien helpt het als ze bij iemand anders doet. Uiteindelijk helpt het. 

Groetjes Gebruiker c 

Laatste reactie voordat ik ga slapen anders ben ik echt gesloopt,

Zelf vertikt ze het, ze zei net ook van ik ga hier nooit meer over praten, al 2 jaar lost het niks op en veranderd er niks. Dus ik weet niet of het ooit voor haar gaat verlichten en dat ze geen gekke dingen gaat doen

Oke, ik hoop voor haar dat ze het beter gaat .(verlichten) ik hoop dat ze geen gekke dingen doet,  en misschien help haar te herinneren wat ze allemaal achter laat als ze dat doet en dat ze je dan veel verdriet doet.

 

Oke, weltrusten! 

 

Groetjes Gebruiker c 

Hey, Gaat vandaag weer helemaal goed. Denk dat ze net zoals ik soms gewoon een dipje heeft. Zoals nu heb ik van 630 tot 1430 gewerkt en vnv van 18 tot 22 moet ik dus houd mezelf wel bezig 

Hey,

Goed om te horen dat het wat beter gaat!

 

Je hebt wel nice tijden. Ik moest van 05.45 tot 16.45 werken. Haha, lol.

 

Groetjes Gebruiker c 

Reageer