Een docent raakt mij aan en appt mij

  • 16 November 2018
  • 2 reacties
  • 348 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hoiii,

Nou ik praat dus regelmatig met een vertrouwenspersoon op school. Dit doe ik omdat het thuis niet zo lekker gaat en mijn moeder veel drinkt. Alleen tijdens de gesprekken raakt ze mij aan. Ze zit soms met haar handen tussen mijn boven benen. En ze laat mij geen seconde los. Ik vind dit soms zo eng. Als ze het doet verstijf ik helemaal en weet ik niet meer wat ik moet doen en komt er geen woord meer uit mijn mond. Maar toch vind ik het fijn om met haar te praten. Dat klinkt misschien heel raar maarja.... Ook appt ze mij wel eens om te vragen of ik bij haar wil slapen als het thuis niet lekker gaat. Hier weet ik dus ook echt nooit een goed antwoord op. Ik durf het dus tegen niemand te vertellen omdat het best wel een persoonlijk onderwerp is. Ik weet niet of die docent het doet uit seksuele gevoelens of omdat ze mij wilt steunen (ik hoop het tweede)

Nou dit was dus mijn verhaal.

Ik hoop dat jullie tips hebben hoe ik kan laten merken dat ik het niet fijn vind. Maar dan zonder woorden.....

XXX💋

2 reacties

Hoi

Wat vervelend dat die vertrouwenspersoon dit doet. Aanraking kan als troost bedoeld zijn, maar met haar handen tussen je bovenbenen vind ik toch een beetje eigenaardig. Dat ze voorstelt om bij haar te blijven slapen, lijkt me ook niet zo gebruikelijk.

Het is zeker mogelijk dat praten met haar fijn is, ondanks de aanrakingen. Misschien kan je proberen om, desnoods via een berichtje, kordaat duidelijk te maken dat je niet meer zulke aanrakingen wilt. Dit kan je aangeven in het begin van een gesprek. Het is begrijpelijk dat, als ze al bezig is met het aanraken, je verstijft. Daarom is vooraf je grenzen aangeven nuttig.

Ik kan me voorstellen dat dit best eng kan zijn om te vertellen. Is er iemand anders in je omgeving waar je je goed bij voelt? Het lijkt me nuttig dat iemand in je omgeving hiervan weet, zodat die persoon samen met jou in de gaten kan houden of de situatie niet uit de hand loopt.

Groetjes
Kenshin
Je moet die onmiddellijk aangeven die is seksuele intimidatie, een leraar of vertrouwend persoon of wie dan ook hoort je nooit zo te gebruiken. En omdat ze een vertrouwend persoon is en je het praten met haar toch fijn vindt zou ik eerst duidelijk tegen haar zeggen dat je niet wilt dat ze je aanraakt. Als ze dit blijft doen dan moet je dit aangeven.
Je moet goed in je omgeving kijken en anders naar iemand die je niet kent maar er toch verstand van heeft om dit te vertellen en stappen samen te ondernemen

Reageer