Vraag

een 'comfort' deken

  • 20 December 2019
  • 3 reacties
  • 63 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

hai allemaal,

 

ik zat een beetje rond te kijken op YouTube, en vond hier iets over een zogenaamd ‘comfort’ deken of andere spullen die van kinds af aan een grote betekenis voor je hebben en/of waar je erg gehecht aan bent geraakt.

 

in de meeste gevallen heb ik opgemerkt dat het hierbij wel eens gaat over een deken/doek die je graag bij je houdt omdat je dat fijn vind, het helpt je om je te verplaatsen in de nieuwe grote mensen wereld.

persoonlijk heb ik een beer en 2 dekens (al heeft een van die dekens een sterke voorkeur op de andere)

is dit normaal als je al bijna 18 bent?

 

want ik heb ook gezien dat het vooral om kinderen gaat die deze nog hebben en dat ze na verloop van tijd gewoon niet meer zo van toepassing zijn op het kind. nu word ik een beetje zenuwachtig want ik weet wel dat ik een kinderlijke manier van denken heb en dat ik niet alles even volwassen oppak. maar ik had niet echt door dat dit in deze mare was. ik maak me nu een beetje zorgen en wil graag weten of er andere mensen zijn die dit zelfde gedrag vertonen of dat ik de enige ben die zo oud dit nog vertoond.

 

AlphaWolf2002

 

:)


3 reacties

Beste AlphaWolf2002,

 

Nee, ik denk zeker niet dat jij de enige bent. Het is heel normaal om aan bepaalde voorwerpen erg gehecht te raken. Misschien komt het gewoon omdat je die spullen al had toen je klein was en toen er gewend aan bent geraakt dat ze bij je zijn? In mijn gezin komt wat jij hebt met je beer en twee dekens ook voor, en het zou wel heel toevallig zijn als wij dan de enige personen waren.

 

Men zegt waarschijnlijk ook niet als ze aan spullen erg gehecht zijn uit angst voor de reacties van anderen, dus er zullen ook wel andere mensen zijn in jouw omgeving die hetzelfde hebben. Met andere  woorden: Je bent écht niet de enige.

 

Groetjes,

Pindakes

hey, pindakes,

 

thanks voor de reactie, dit helpt echt. ik was er even heel erg onzeker over. 

 

dank je wel dat je dit deelt.

:)

Hallo AlphaWolf2002 :)

Het is vrij normaal, ik ben 13 jaar en 7 maanden en heb nog steeds een knuffel als voorbeeld die ik graag bij me wil houden in bed omdat ik anders niet kan slapen. Veel meer mensen hebben het, er zijn zelfs bejaarden die nog knuffels hebben.

-Dr8gon99

Reageer