Skip to main content
Vraag

Een brief schrijven die je nooit zal sturen

• November 19, 2022
  • 110 reacties
  • 2718 Bekeken

Toon eerste bericht

110 reacties

Lupus
Forum|alt.badge.img+21
  • Ster
  • September 29, 2025

Hey ​@Tover01 , ik moest bijna blozen van je reactie, en dat gebeurt bijna nooit. Ik zie het al helemaal voor me, jij die make up op mijn gezicht doet😂🫣 of lekker gaan hiken in het bos! Op dit soort momenten vind ik het zo jammer dat alles anoniem moet blijven, maar ja… het moet maar.

@Tartan15 , dankje! Ik gun jou ook het allerbeste! Ik blijf erbij, je kunt prachtig schrijven.

@Konijntje8 , ik word langzaam aan steeds wat losser, en ik sta mezelf toe steeds meer ‘meisjes achtige’ dingen te doen, of überhaupt dingen die jongens niet doen. Ook schaam ik me steeds minder over de dingen die ik leuk vind, en dat de mening van andere me niet boeien. Ik luister er naar, betekent niet dat ik er wat mee doe. Is het negatief, boeie! Gewoon vergeten daarna.

@Tjempie , ik hoop dat jullie samen krijgen, jullie lijken me een prachtig stel. En jongens zijn vaak heel anders in een groep dan normaal, dus daar moet je niet zoveel op letten, is vooral groepsdruk. En dankje! Ik zou je graag willen ontmoeten!

Oeps… meer geschreven dan ik wou :)

Groetjes Lupus

Lupus
Forum|alt.badge.img+21
  • Ster
  • September 30, 2025

Ze zijn allemaal nepnamen

Hey Nien,

Ik weet niet zo goed hoe ik moet beginnen, maar dankje. Tijdens handvaardigheid werd ik eventjes depressief, ik ging zitten en staarde maar wat naar de grond. Toen kwam jij, je deed wat geks, je wijsvinger bij mijn mond en daarna aaide je mijn neus en je zei ‘kom, niet zo depressief doen.’ Ik werd gelijk blij, dat iemand mij begreep. Ik heb gehoord van Lie dat je zelf elke avond depressief bent, ik wil best met je praten, als je iemand nodig hebt. Ik hoop dat we elkaar kunnen begrijpen, en helpen. Als het slecht gaat, mag je met mij praten, als je een knuffel nodig hebt, mag dat. Je weet dat ik al 4+ jaar geen knuffel heb gehad, dus je mag me zoveel geven als je wilt :). 

Groetjes Lupus

Cantaloupe
Forum|alt.badge.img+8
  • Vaak actief
  • September 30, 2025

Lieve ​@Lupus ,

Ik vind het heel erg wat je mee hebt moeten maken en wat je hebt gevoeld, dat je eerder geen écht fijne vrienden had. Ik ben heel blij voor je dat je nu wel fijne aansluiting hebt kunnen vinden en dat is je ook ontzettend gegund❤ Dit klinkt misschien raar om te zeggen, maar ergens herken ik me soms wel een beetje in je met bepaalde dingen😉 Ook ik vind techniek leuk, je bent een gevoelige jongen en dat ben ik zelf ook, en ook in dat meisjesachtige herken ik me wel❤  Hoop dat je nu wat fijner gaat voelen 🤗 

Merk wel dat ik nu echt een heel andere Lupus voor me zie dan een paar maanden geleden, ben blij dat je wat positiever bent :)

Vind het heel stoer dat je met rokjes aan de slag wil!!❤

Liefs🙂

Boterbloempjee
Forum|alt.badge.img+10

-bericht verwijderd door De Kindertelefoon op verzoek van gebruiker-

Cantaloupe
Forum|alt.badge.img+8
  • Vaak actief
  • September 30, 2025

@Boterbloempjee wat lief❤❤

Lupus
Forum|alt.badge.img+21
  • Ster
  • September 30, 2025

Hey ​@Konijntje8 ,

Ik wil zeker wel eens een rokje proberen, niet dat ik het dagelijks aan zal doen, naar gewoon kijken hoe het is. Verder is het nog steeds moeilijk om gewoon mezelf te blijven, en niet om andere hun negatieve meningen geven, maar ik doe mijn best.

Groetjes Lupus

Diana
Forum|alt.badge.img+13
  • Vaste gast
  • October 1, 2025

@Boterbloempjee als die brief aan jou was geschreven, mag je heel blij zijn met zo’n vriend.  Hoe dan ook, een heel mooie, hoopvolle en gevoelige brief 

Lupus
Forum|alt.badge.img+21
  • Ster
  • October 12, 2025

Aan mijn oude vriendengroep (alles zijn nepnamen!) To, Me en Ax. Sky laat ik er buiten. @moderator, ik weet niet of het mag, dus u mag mag het eruit halen als u wilt. Maar er kan misschien (lichtelijk?) gescheld worden, ik zie nog wel. Ik hoop i.i.g dat ik geen waarschuwing van u krijg, en sorry voor de mensen die het niet fijn vinden, maar het moet uit uit.

To

To, doe alsjeblieft eens normaal. Je werd op kamp vorig jaar boos omdat ik een flesje drinken wou kopen bij een winkel waar het tien cent duurder is dan ergens anders. Boeie! Het is maar tien cent, laat mij gewoon een leuk kamp hebben. En stop ook eens met dat tikken in de klas. (Ik zit naast hem helaas) Je tikt de hele tijd op je tafel of stoel, en laatst schudde je je tafel ook nog eens heen en weer. Ik heb het al zo vaak gezegd dat je er mee moet stoppen. Je weet dat ik autisme heb en dat ik daardoor snel afgeleid word. Dat tikken is vervelend! En als ik er wat van zeg, noem je mij een aansteller. Niet dat het mij boeit, negatieve meningen over mij boeien me de laatste tijd vrij weinig, maar alsjeblieft, doe normaal. O ja, en waarom ben je nog boos op Li? Hij heeft 3 jaar geleden op kamp je moeder uit gescholden. En daar ben je nogsteeds boos over? Raar. Ik snap dat je toen boos was, maar vergeet het.

Me

Me, soms kun je nog wel vervelend zijn. Of nou ja, vervelend moet ik het niet noemen. Je word soms boos om iets waarvan ik denk, wat boeit het? Maar dat ligt aan mij. Probeer alsjeblieft je eigen persoon te zijn. Iedereen in de klas vind je een meeloper van Ax, dus ga je eigen dingen doen, als je dat wilt tenminste.

Ax

Wat een k*t kind ben jij, (sorry kt!) bijna niemand uit de klas vind je aardig. En dat heeft een reden. Je probeert stoer te doen, maar dat ben je niet. En je doet gewoon raar. Toen we nog samen liepen kwamen wij 10 minuten te laat in de les omdat jij nonchalant wou blijven. Daar heb ik enorm veel spijt van.  En ik heb nog duizenden voorbeelden, maar dat ben ik morgen nog bezig. Stop alsjeblieft met stoer proberen te doen, wees gewoon aardig tegen mensen.

Nogmaals, als mensen het niet fijn vonden om te lezen, of dat het schelden niet mag van de kt, sorry daarvoor. Dat spijt me 

Lupus

Mijn suicide note. (niet like fr nu btw)

Aan: iedereen

Het spijt mij voor alles, voor dit en voor alles ervoor.

Ik kon niet meer. alles was leeg en grijs, als een zwart wit film.

waarom verder gaan als het niet hoeft.

alles was zo leeg en toch zo vol.

jullie hoeven nu geen  last van mij meer te hebben, en ik niet van  hun.

ik geloof niet in god, maar de wereld heeft mij genoeg signalen gegeven dat dit leven niet voor mij is.

het licht dus ook niet aan jullie, maar aan mij.

fuck die school en fuck die plek.

fuck deze plek.

sorry voor mij.

doei.

IamTheLight11 (niet echte naam ofc)

Lupus
Forum|alt.badge.img+21
  • Ster
  • December 21, 2025

Ik wil misschien mijn depressie delen met mijn Wiskunde leraar. We hadden het over depressie met hem in de klas, en hij heeft zelf veel ervaring ermee en ik voel me comfortabel met hem. En je mocht hem dan een brief geven, des noods via een andere leraar.

Je zei in de les dat, als er iemand depressief is je een brief mocht geven. Dat ben ik denk ik, Lupus. Ik zie het leven niet meer zitten, de ene keer ben ik enorm moe dat ik nergens meer om geef, of geen enkele motivatie heb om wat te doen, de andere keer zo enorm boos om dingen dat ik wel iets kan slopen. Ik word er langzaam gek van, ik wil het opgeven. 113 heeft niet geholpen, ik wil gewoom iemand om mee te praten. Ik hoop dat jij dat kan zijn. 

Vertel dit alsjeblieft niemand, ik heb genoeg problemen.

Lupus