Vraag

Een brief schrijven die je nooit zal sturen

  • 19 November 2022
  • 53 reacties
  • 1139 Bekeken


Toon eerste bericht

53 reacties

Reputatie 7

hoi (naam docent),

ik wil u heel graag iets vertellen, wat ik niet in het echt tegen u durf te zeggen. Weet u, u bent in de afgelopen 5 maanden echt heel belangrijk voor me geweest (en dat bent u nog steeds). De rede hiervoor is dat u best wel lang de enige persoon bent geweest die aardig tegen me was. Om heel eerlijk te zijn, heeft u daardoor letterlijk mijn leven gered. Sorry als dat raar klinkt, maar het is nou eenmaal waar. En ik wil dat u dat weet. De rede dat ik het niet in het echt durf te zeggen, is dat ik bang ben voor uw reactie. Het is al heel vaak gebeurd dat mensen me uitlachen of belachelijk maken als ik ze iets gevoeligs vertel. Ik ben een beetje bang dat u dit ook raar vind, en daarom vertel ik het in een brief.

Bijna 5 maanden lang is er geen enkele volwassene aardig tegen me geweest en heeft er geen enkele volwassene om me gegeven, behalve u. U was de enige die wel aardig was en wel om me gaf. Tenminste, dat ik hoe het voor mij voelde. Ik heb het de afgelopen 5 maanden best moeilijk gehad met mijn mentale gezondheid. Niet alleen omdat ik me nergens geliefd voelde, maar ook door mijn ouders. Door hun geschreeuw, hun straffen en hun rare huisregels heb ik me zo slecht gevoeld dat ik zelfbeschadiging heb gedaan. Gelukkig ben ik hier inmiddels mee gestopt, maar het heeft wel littekens achtergelaten, die ik elke dag zie. Ik weet het, ik had er gewoon niet mee moeten beginnen, dan had ik nu ook geen littekens. Het is mijn eigen schuld, dat weet ik, maar ik moet het verhaal gewoon bij iemand kwijt. En dat doe ik bij u, omdat ik u vertrouw. Het liefst zou ik u gewoon een knuffel geven, ik zou niet weten hoe ik u anders moet bedanken. Maar goed, dat gaat niet. Ik wil in ieder geval dat u weet dat u heel veel voor me beteken, en dat ik u heel dankbaar ben dat u altijd aardig tegen me bent. 

​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​-(mijn naam)

 

Reputatie 2
Badge

hai meiden uit klas vht….

ey ik weet dat julli mij belachlijk aan t maken zijn achter mijn rug ome ne over mij roddelen , maar als je dat doet zorg er dan ook voor dat het echt achter mijn rug om is want ikk zie  en hoor jullie gwn hoor ga niet mijn danse belachlijk maken achter mij rug muziek is het enige waar ik mijn emoties fatsoenlijk in kwijt kan jullie weten allemaaal helemaal niet hoe het er bij mij thuis aan toe is en ik kann jullie zeggen slecht . jullie zouden het geen dag overleven in  mijn schoenen en ja ik ben misschien een beetje anders als de restb maar dat is wat mij leuk maakt en als je dat niet wilt is dat oke maar ga nietstiekem doen achter mijn rug en tegen mij gezicht 2 minuten later doen alsof je mn bestie bent . ik heb jaren lang al gepest geweest en niet geaccepteerd geweest gw omdat ik iets anders in elkaarzit . even voor de duidelijk hei ik weet dat er geedite filmpjes rondgaan van mijn tiktok van toen ik 7/8 was maar weet dat mijn ouders in scheiding liggen en ik al moeite heb met mensen vertrouwen dus als jullie willen dat k niet van deze school ga zou k maar even jullie best doen om vertouwen te krijgen bij mij . en ja iedereeen roddeld weleens maar niet letterlijk ahter iemand waar hij of zij het kan horen . en ik weet dat we allemaal besties zijn maar zo voelt het voor mij nu niet . ( sorry voor de langen brief)

sorry voor mijn gevoel 

sorry dat ik jullie lastig val 

sorry dat ik dit allemaal zeg 

sorry dat ik zoveel sorry zeg 

Reputatie 7
Badge +4

Beste spiegel reflectie,

Ik kijk naar je, ik zie mezelf. Je kijkt terug naar me. Ik zie alle pijn. Ik weet hoe je je voelt. Maar je hebt me onzeker gemaakt.

Iedereen ziet altijd alleen maar dat vrolijke, maar autistische meisje. Ik weet wie je echt bent. Je laat iedereen denken dat je geweldig bent, geloofde je dat zelf maar. Je houd iedereen voor de gek, zelfs jezelf. Er hoeft maar een klein dingetje te gebeuren en je breekt. En dan al die vragen van mensen die doen alsof het ze wat kan schelen. Je wilt niemand lastig vallen en houd veel voor jezelf. Vroeger deed je dat nooit en je schaamt je er nog steeds voor.

Oh spiegel, wat zal ik toch graag een steen naar je toe gooien. Dan breek je kapot in scherven. Maar dat heeft geen zin, mijn reflectie is dan weg.

Maar ik niet.

Reageer