Een beetje ongeluk

  • 23 December 2018
  • 22 reacties
  • 261 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hoi, ik ben terug.
Ja de titel zegt het al, vrijdag was een rotdag voor mij. Ik heb ruzie gehad met mijn vader, fietsongeluk en nog wat meer dingen .

En nu heb ik migraine. Morgen hebben we iets geregeld met andere familieleden. Ik weet niet of ik me dan zo goed voel. Mijn ouders weten niet dat ik migraine heb, ik ben bang nadat ik ruzie met mijn vader heb gehad.

Zeker op dit moment ben ik helemaal de weg als homo, hoe moet ik nu nog verder. Ik schaam me nu voor alles, want ik hoor van iedereen dat ze zo vroeg uit de kast komen.

Verder heb ik nog het gevoel dat herinneringen vervagen. De leuke mensen die hier op deze site zaten. M en ms, waar is je profielfoto? :p

Ik hou het kort, want ik heb hoofdpijn. Doeg

22 reacties

Hey Lemac

Fijn dat je terug bent. Wel jammer dat je je niet zo goed lijkt te voelen.

Denk je dat je eens bij de huisarts langs kan gaan? Die zou kunnen checken of je niets hebt overgehouden aan dat fietsongeluk. Had je voor het fietsongeluk al last van migraine?

Bij de huisarts kan je ook praten over andere dingen waar je mee zit. De huisarts heeft beroepsgeheim, en mag niet zomaar doorvertellen waar je mee zit.

Het is belangrijk dat je genoeg rust. Als je je vandaag nog steeds niet goed voelt, kan het verstandig zijn om dit familiefeestje over te slaan.

Uit de kast komen doe je op je eigen tempo. Er is geen regel of norm. Denk je dat je dit met iemand in je omgeving kan bespreken?

Groetjes
Kenshin
Hoi,

Bedankt voor je reactie, nee ik geen hoofdpijn voor het ongeluk. Verder is de migraine weer over. Zoals de website zegt, na 3 dagen. Ik heb de hele dag in bed geslapen... Ik ben heel erg verlegen en bang, dus mij krijg je niet voor de huisarts...

Er is niemand in de omgeving waarmee ik het kan bespreken... Daarom ben ik dus hier 😛

Oh, het eindigen van zo’n bericht is best lastig, laat ik het gewoon afsluiten met een nieuwe veel zeggende zin? Neh, de volgende keer misschien. Ik sluit het af met een:

Je bent bent echt een topper, Kenshin!😝
Fijn dat de migraine over is. Je hebt er goed aan gedaan door voldoende te rusten.

Het lijkt me van belang je angst voor de huisarts te overwinnen. Het is belangrijk om bij de huisarts terecht te kunnen. Voor hetzelfde geld herstel je prima van je fietsongeluk, maar het zou jammer zijn als je er iets aan overhoudt. Het is vooral de hoofdpijn waar ik me zorgen om maak.

Bedankt voor je lieve woorden op het einde 🙂 Jij bent evenwel een topper, en ik hoop dat je prettige feestdagen tegemoet gaat.

Groetjes
Kenshin
Hoi Lemac,

Wat stom dat alles opeens tegelijk kwam op vrijdag!

Laat ik beginnen met het ongeluk: ben je op je hoofd gevallen? Als dat zo is, zou ik je zeker even laten checken. Het kan niks zijn, maar dat je migraine krijgt na een ongeluk, lijkt mij geen toeval.

Voel je je wel goed genoeg bij je moeder om dit tegen haar te zeggen?

Je hebt ook nog ruzie met je vader gehad. Wat stom! Heb je vaker ruzie met je vader? Reageert hij agressief o.i.d. dat je er achteraf bang van wordt of is het iets anders?

Als je wil kun je hier neerzetten waar de ruzie over ging. Misschien lucht dat op?

Verder heb je morgen nog een activiteit met familie. Je weet niet of je dat fysiek aan kan. Is het bij jullie thuis? Het is echt geen schande om je dan eventjes af te zonderen en je weer op te laden. Zeker je familie moet day begrijpen of heb je niet zo'n goede band met familie.

Ik ben in ieder geval blij dat je je weg terug hebt gevonden naar het forum, wanneer je daar behoefte aan hebt!

Probeer een beetje te genieten morgen. Veel kerstkransjes eten ofzo en dan kun je altijd nog de smoes gebruiken dat je misselijk bent 😉

Oh nee, nu vergeet ik bijna om nog in te gaan op je seksualiteit! Je hoort van anderen dat ze vroeg uit de kast komen. Jij wil dat eigenlijk ook of heb je nu het gevoel dat je er laat mee bent? Zoals Kenshin al zei, is er geen goede of foute manier om uit de kast te komen. Jouw manier werkt altijd. De timing maakt ook niet uit: doe wat goed voelt. Als jij er nog niet klaar voor bent, zou ik nog even lekker in de kast blijven.
Je schrijft dat je dus anderen vroeg uit de kast hoort komen. Kun je misschien met hen praten over hun coming out? Misschien helpt dat jou voor je eigen coming out?

Dat was 'm denk ik! Oh ja, voel je ook niet verplicht om op een bepaald moment uit de kast te komen. Sterker nog, je hoeft helemaal niet uit de kast te komen! Je kan ook een keer lekker met een jongen thuiskomen en dan zeggen, pap, mam, dit is x en we hebben een relatie. Als dat goed voelt, kun je dat natuurlijk ook doen. Een coming out is alleen voor jezelf!

Gr. Pin
Fijn dat de migraine over is. Je hebt er goed aan gedaan door voldoende te rusten.

Het lijkt me van belang je angst voor de huisarts te overwinnen. Het is belangrijk om bij de huisarts terecht te kunnen. Voor hetzelfde geld herstel je prima van je fietsongeluk, maar het zou jammer zijn als je er iets aan overhoudt. Het is vooral de hoofdpijn waar ik me zorgen om maak.

Bedankt voor je lieve woorden op het einde 🙂 Jij bent evenwel een topper, en ik hoop dat je prettige feestdagen tegemoet gaat.

Groetjes
Kenshin

Bedankt, jij ook! 😀
Hallo @Pin,
Wat ben ik blij om jou weer te zien hier! Ik ben super blij dat jij hier bent gebleven. Je geeft mij altijd zo’n blij gevoel!

Toen ik op vrijdag ruzie had werd mijn vader zo boos dat ik maar weg ben gelopen van huis. In de avond... mijn moeder heeft me uiteindelijk gevonden en meegenomen naar de macdonalds. Ze moest huilen en dat deed mij pijn, ze vond deels dat ik gelijk had... Mijn vader biedt nooit zijn excuses aan...

Ik heb vaker ruzie met mijn vader. Zoals ik in mijn anders topics heb gezet vindt hij mijn broertje belangrijker dan mij, maar als het goed is vindt mijn broertje mij nu wel aardiger dan mijn vader. Dus het zit nu wel goed, mijn broertje zegt niet meer dat ik te irritant bent als mijn vader dat zegt. (Soms nog wel) Ik ben bang dat mijn band met mijn vader nog slechter wordt (als ik nog een band heb). Ik vind mijn vader eigenlijk helemaal niet meer aardig. Hij is associaal tegen mensen etc. En dan bij dat familie etentje nog roddelen over mij en overtuigen aan anderen dat ik verkeerd zit. Ik word daar heel woedend van.

Waar de ruzie over ging... ik moest naar bed, en ik zei toen ja, nog even. En toen ging hij schreeuwen en schreeuwen. En ik zei dat ik alleen ging luisteren als hij het gewoon op een normale toon praatte. Maar dat deed hij niet, hij werd alleen maar woedender. Hij zei van, dan ga je het huis maar uit. Het was 22:00 ofzo. Dus ik zei van oke en pakje mijn jas en schoenen en fietssleutels, maar hij hield mijn fiets tegen, dus toen ging ik maar lopend. Na 2 kilometer vond mijn moeder me. En bracht me naar de mac...

Als ik zo ziek was als gister lukte mij het geen eens om kerstkransjes binnen te krijgen😂😂😂

Ik ken niet echt iemand die uit de kast is gekomen. In real life. Jij wel??? En dat laatste is een goede tip. Is wel schattig. Maar hoe kom ik aan iemand als ik niet uit de kast ben? Ik ben niet zo’n iemand waar je meteen op valt...

Bedankt voor je lange reactie. Het geeft hoop!
GR. Leeemàc
Hey Lemac,

Ik ben er zeker nog. Ik heb ook zeker niks beters te doen in m'n leven 😉

Wat stom dat je vader eigenlijk een voorkeur heeft voor je broer en zo naar tegen je doet! Ik snap dat je erg boos kan worden als je vader dan óók nog leugens over je loopt te verspreiden.

Heeft je vader je verder ooit fysiek mishandeld? (Dit hoef je niet te beantwoorden als je dat niet wil.)

Ik vind het wel tof om te horen dat je band met je broer nog oké is. Dat had ook heel anders kunnen zijn.

Wat lief van je moeder dat ze je achterna is gegaan en dat jullie naar de mac zijn geweest! Dat ging er wel in, maar kerstkransjes niet? 😉

Je moeder was het deels met jou eens. Komt ze wel eens voor je op als jullie ruzie hebben? Doet je vader ook zo onredelijk tegen je moeder?

Ik wil je trouwens nog een compliment geven, voor jouw houding in de ruzie. Dat je voor jezelf op kwam en je vader vertelde dat je pas ging luisteren als hij normaal ging praten. Dat moet je ook maar net durven!

Ik ken wel iemand die uit de kast is gekomen; ikke🙋 Maar dan als transgender en niks rondom m'n seksualiteit. Ik ben uit naar vrienden, m'n ouders en m'n zus.
Verder is m'n zus nu ook al een tijdje uit de kast, dus bij haar heb ik veel steun gevonden. Ze was dan ook de eerste die het bij mij wist.

Heb je online wel mensen waarmee je kan praten? Vind je dat fijn? Ik weet niet of je het kent, maar via jongenout.nl kun je in contact komen met andere LGBT+ jongeren. Misschien dat je dat prettig vindt?

Verder kun je ook een beetje bekijken of er iemand is in je omgeving waarvan je denkt dat diegene accepterend is. Zo wist ik bijvoorbeeld zeker dat mijn vrienden er oké mee zouden zijn en kon ik het ze daarom vertellen. Net als bij mijn zus en m'n moeder. Als je bij één iemand begint, kan de rest veel makkelijker gaan en kun je hulp van diegene vragen.

Je bent niet zo'n iemand waar je meteen op valt? Hmmm, laat ik dat maar opvatten als "iemand die erg uniek en speciaal is, waardoor deze niet met de 'norm' te vergelijken valt" 😉

Gr. Pin
Hey @Pin,

Bedankt
Hey Lemac

Niet fijn dat je vader zo doet. Ik hoop dat je moeder nu en dan voor je opkomt, bv. door naar de mac te gaan. Zoals Pin zei, heb je je heel volwassen gedragen in de ruzie.

'Als ik zo ziek was als gister lukte mij het geen eens om kerstkransjes binnen te krijgen.'
Volgens mij staan die dingen nu aan halve prijs in de supermarkt, dus als je je beter voelt, kan je er zo'n paar naar binnen werken.

Groetjes
Kenshin
Hey pin en kenshin,

Opnieuw pin, je hebt zo’n lang bericht geschreven. Ik kan je daar niet lang genoeg voor bedanken. Dan is het best rot van mij om er zo op te reageren!? Ja, ik weet het ook niet.

Kenshin, echt lief dat je hiet nog op reageerd! En nee, de supermarkt sla ik voor nu wel even over, haha.😂
Hoi Lemac,

Tja, ik heb een beetje moeite met het kort verwoorden van sommige dingen... Dan lul ik maar door en voor je het weer heb je een A4'tje (of weet ik veel hoe lang) vol.

Het is niet erg dat jij er dan kort op reageert. Het is en blijft jouw topic, dus het is aan jou wat je met mijn reactie doet. Je mag het lezen, je mag er op antwoorden. Je mag er ook helemaal niks mee doen. Het wordt alleen voor mij wel lastig om lange berichten (die echt inhoudelijk op jouw topic ingaan) te blijven schrijven, als je me alleen ''Bedankt'' teruggeeft. En nogmaals, dat is niet erg, maar ja, dan weet ik ook niet wat ik moet typen.

Moraal van het verhaal, als je nog meer lange berichten wil, geef dan updates en reacties met (veel) inhoud 😉 Ik doe het graag voor je! En je hoeft je helemaal niet verplicht te voelen voor of tot iets!

Fijne Kerst!
Gr. Pin
Jij ook een fijne kerst @Pin
De koppijn is terug, dat is het enige
Wat stom dat de hoofdpijn weer terug is! Komt er vandaag bezoek of gaan jullie vandaag ergens op bezoek? Ik zou voor nu proberen zo veel mogelijk rust te pakken en misschien wat pijnstillers innemen als er bezoek komt of je even gezellig moet doen.

Heb je je moeder verteld van het ongeluk en je hoofdpijn? Dan kan ze misschien proberen een beetje rekening met je te houden vandaag, door wat minder van je te vragen en je te ontzien 😊

Gr. Pin
Nee, en dat durf ik ook niet. Ze gelooft me niet. Ze denk nu weer dat het goed gaat.

ik ben zo dom dat ik weer een activiteit heb gepland... ah, topics schrijven gaat echt niet met koppijn...
Hey Lemac

Vervelend dat de hoofdpijn terug is. Ik hoop dat je voldoende kans tot rust krijgt.

Een activiteit kan je afzeggen. Jij kan er niet aan doen dat je hoofdpijn krijgt. Krijg je veel gedoe als je de activiteit afzegt?

Beterschap (en laat alsjeblieft schermen en fel licht even links liggen)

Groetjes
Kenshin
Hey,
Blijkbaar moet ik gewoon meer paracetamol nemen, dat hielp.
Bedankt voor je bericht.
Goed dat je geholpen bent met pijnstillers. Houd je wel aan de bijsluiter. Teveel medicijnen is ongezond.

Ik hoop dat de hoofdpijn wegblijft.

Groetjes
Kenshin
Hoi,

Fijn dat de paracetamol je hebben geholpen gisteren! Ging het goed?

Je moeder gelooft je niet. Zou ze je wel geloven als je vertelt dat het er nog is? Misschien denkt ze alleen dat het beter gaat, omdat jij dat zo laat lijken.

Vandaag nog drukte gepland?

Gr. Pin
Ja, alles ging goed. Dagelijks paracetamol, zou dat schadelijk zijn?

Mijn moeder zou me nooit geloven,echt niet. Ze wordt in plaats van behulpzaam boos. Dus beter hou ik mijn mond. Ja, klinkt vreemd, maar het klopt.

Geen drukte meer gepland, thx voor dit berichtje. Geeft altijd wel weer wat hoop.
Hi Lemac

Misschien zou je je naast de vraag of dagelijks paracetamol nemen schadelijk is, de vraag kunnen stellen of dagelijks de behoefte naar paracetamol voelen normaal is. Voor nu kan je, om je beter te voelen, paracetamol nemen, maar als de hoofdpijn blijft terugkeren, raad ik je aan om naar de huisarts te gaan.

Niet fijn dat je moeder je niet gelooft. Tegen een doktersbriefje zou ze niet veel kunnen inbrengen. Ik hoop dat rust je hoofdpijn kan verhelpen.

Beterschap

Groetjes
Kenshin
Hoi,

Ik sluit me aan bij Kenshin. Het feit dat je dagelijks behoefte hebt aan paracetamol is niet oké. Daarnaast is dagelijks innemen volgens mij ook niet goed voor je.

Ik zou als ik jou was een bezoekje aan de huisarts brengen als je deze klachten blijft houden. Pas op met paracetamol innemen.

Gr. Pin
Hey kenshin,

Bedankt voor de reactie. 😛

Reageer