Skip to main content

Hey,

ik weet niet goed meer wat ik moet doen. ik voel me gewoon echt niet fijn. ik heb dus laatst een vriendin iets verteld waar ik het in mijn vorige topic over had en ze zei dat ik bepaalde mensen maar gewoon moest laten gaan dat zij tenminste wel een echte vriendin is. Maar dat betwijfel ik.. De laatste tijd doet ze best aardig tegen me maar daarvoor was ze alleen maar met anderen mensen en ze wil waarschijnlijk iets van me. Vroeger was het nooit zo dan was het altijd samen lachen samen huilen. nu ben ik aan het huilen en zij met genoeg nieuwe vrienden aan het lachen. en weetje wat ze allemaal doet? Als ik gwn tegen haar zeg dat ik iemand gwn niet heel aardig vind gaat ze enorm haar best doen om vrienden met diegene te worden. ze is langzaam aan het veranderen in een tutje.. En nu komt ze opeens weer met 1 of ander zeik verhaal en dan moet ik haar zeker helpen! vroeger maakte ze weleens een grapje en zei ze ja maar jij kan ook niet veel of hoe is het met je leven voor zo ver je die hebt. eigenlijk doet ze dat nog en ik begin het nog te geloven ook! als je dat zo vaak te horen krijgt. en het enige wat ze nu nog doet is al mijn nieuwe vriendinnen afzeiken. alleen maar zeggen dat ze ze niet mag. Maar een goeie vriendin moet toch blij zijn dan? dat ik nieuwe vrienden heb? waarschijnlijk ook niet voor lang. het zijn 2 meisjes maar ze doen gwn alles samen ze zijn alleen apart leuk. verder heb ik nog wel 1 echte goeie trouwe vriend alleen er is iets met hem en hij wil het niet zeggen. wat moet ik nou doen ik voel me echt heel erg alleen vooral hier in dit stomme huis!?

Heyy

Praat eens met die vriendin over wat je hier geschreven hebt. Praten over wat je denkt kan echt wonderen doen. Misschien ziet ze jn dat ze niet zo goed bezig is, en wordt het weer zoals vroeger. Je kunt het maar proberen. 

Als je je daar beter bij voelt kun je ook zonder haar gaan lven, dat soort dingen zijn altijd extreem, maar dat is soms wel het beste voor jou. Zoiets is niet gemakkelijk, maar op lange termijn kun je je beter gaan voelen. Zoals ik het nu hoor, als praten niet werkt lijkt het me een goed idee om dit te doen, denk ik.


Hoi,

Eigenlijk geef je op mij 4 signalen af. Ik zal op ze allemaal even ingaan.

- Die vriendin. Als ik het zo lees, komt het op mij over alsof je heel goed weet wat je wil, maar eigenlijk nog niet echt durft. Je twijfelt aan de vriendschap met haar. Deze twijfel komt uiteindelijk niemand ten goede en mn advies is dan ook om er je best voor te doen om het te verbeteren (praat met haar erover of schrijf het op etc.) of stop de vriendschap. Deze onrust is namelijk echt niet prettig.

-De vriend die altijd trouw is. Hij zal vast iets lastigs meemaken, anders had hij het vertelt. Wat je kunt doen is er voor hem zijn, hem duidelijk maken dat niks te gek is en je vrienden bent om iets met elkaar te kunnen bespreken en dat je er niet alleen in goede maar ook in mindere tijden voor hem zult zijn. Echter, pas wel op dat je hem niet ‘claimt’, omdat je zegt verder niemand anders te hebben. Dit kan hem het gevoel geven dat hij met jou moet praten en dat hij zelf geen keuze heeft. Dat is niet goed voor hem, jou en jullie vriendschap.

-Als 3e viel me op dat je zei dat jij huilt, en je vriendin lacht. Gaat het hierin erom dat je vriendin met anderen het leuk heeft en jij niet, of bedoel je met huilen dat je niet lekker in je vel zit, of nog weer wat anders? Het kan namelijk ook zijn dat als je niet lekker in je vel zit, je vriendin dat aanvoelt en niet zo goed weet wat ze ermee moet. Mocht het zo zijn dat je niet lekker in je vel zit, je kan er altijd over praten. Met je ouders, een fijn familielid (bijv. een neef, nicht, oom, tante, opa of oma etc.) of op school met een volwassen persoon.

-Als 4e puntje vielen je laatste woorden me ook op. Is het niet fijn thuis? Wat gebeurt er dan en wil je er wat over vertellen? Het is namelijk rot als je je thuis niet fijn voelt en ook hierover kun je het gesprek aangaan met iemand. Je mag het natuurlijk ook met ons erover hebben.

Heel veel sterkte en ik hoop wat van je weer te horen!

Een warme knuffel voor jou in deze zware tijden,

Lizet.


Reageer