Skip to main content

Echt srs klaar mee (TW: zelfmoord)

• February 15, 2026
  • 6 reacties
  • 87 Bekeken

Sambearalpha
Forum|alt.badge.img+2

Ben ik weer. Uh. Het is al een paar weken geleden, denk ik. Ik heb zelfmoordgedachten. Erger dan ooit. Ik wil het oprecht doen. Vandaag was het heel erg. Het is alles wat ik aan kan denken eigenlijk. Het voelt raar om mensen onder ogen te komen. De ene keer wil ik echt dood en de andere keer wil ik dat niet. Idk, het is verwarrend. Ik weet echt niet meer wat ik moet doen, want mijn ouders zijn sws een No-Go. (Ze zijn te druk met mijn zus haar mentale gezondheid, thuis is het nu telkens tense, echt niet leuk.) En ik durf niet naar iemand te gaan, vanwege mijn angst voor huilen voor iemand zijn ogen. Ik ben klaar met alles. Ik heb geen zin meer om telkens alles overnieuw te doen, het boeit me helemaal niks dat vakantie over een week is, ik wil niet thuis zijn voor zo lang. Ik wil niks meer. Ik wil dat alles stopt. Ik zie niks moois aan mijn toekomst. Alles voelt dood. Ik voel me al heel lang dood vanbinnen. Ik kan dit niet meer. Ik kan dit ook aan niemand vertellen, ookal maak ik er al sinds mijn tiende ofzo, grappen over... Ik kan net zo goed verdwijnen. Niemand boeit. Ik haat alles. Het enige wat mij tegen houdt is de pijn. Maar daar heb ik ookal een oplossing voor. Wat moet ik doen?? Wat kan ik doen?? Om het minder erg te laten voelen?

6 reacties

Aerix
Forum|alt.badge.img
  • Weet de weg
  • February 15, 2026

ALSJEBLIEFT DOE GEEN ZELFMOORD!!  als ik jou was zou ik met iemand praten, al is diegene niet de beste die je kan voorstellen maar toch, hij/zij gaat je snappen. Je kan aan hun vragen om tips. Wie weet of ze ooit zelf moordgedachten hebben. En zoek afleiding! Ga effe zwemmen, kijk series op Netflix en speel buiten! Xxxxx Aerix <3

vie
Forum|alt.badge.img+4
  • Praat goed mee
  • February 15, 2026

hi ​@Sambearalpha,

wat naar om te horen dat je je zo voelt. ik wil vooral zeggen dat het mij en ons hier op het forum wel uitmaakt hoe je je voelt, en ik vind het super knap dat je het hier met ons wil delen.  je zou er met iemand over kunnen praten (ik weet dat dat niet makkelijk is) maar het kan heel erg opluchten. het hoeft niet perse iemand die je kent te zijn, je kan met 113 of met de kindertelefoon bellen of chatten. ze zijn allebei gratis en anoniem je kan er je verhaal kwijt en niemand or deelt.

hopelijk heb je er iets aan.

veel liefs vie 💗

Forum|alt.badge.img

Heyy, dit echt heel real man want ook dat met mijn zus gedoe enz. ik voel precies hetzelfde maar wat mij echt helpt is het opschrijven of het praten tegen de mensjes hierzo en dan niet zo-een als wij maar die hier werken het helpt echt en wat je ook doet doe geen zelfmoord misschien verdwijnt alles en is er dan rust , maar alleen voor jou. Wat ik daarmee bedoel is als je dat zou doen dan zouden er echt heel veel mensen depressief worden net zoals je vrienden en hele familie, zelfs ik en ik ken je geen eens… Het is ook niet echt de beste oplossing. Eigenlijk is het helemaal geen oplossing het beste is op tegen iemand te praten. 

*Tekst aangepast door de kindertelefoon i.v.m forumregel 4*

Forum|alt.badge.img
  • Weet de weg
  • February 24, 2026

PLEEG GEEN ZELFMOORD!! jij komt hier sowieso doorheen, met je zus en je ouders. + iedereen is het waard om te leven, en jij ook!!!!!

xxmimi💝

Fem_
Forum|alt.badge.img+4
  • De Kindertelefoon
  • February 24, 2026

He ​@Sambearalpha ,

Wat fijn dat je ons toch weer weet te vinden, je zit in een nogal lastige situatie zien we. Onthoud dat je er niet alleen voor staat. Je kunt met De Kindertelefoon elke dag van 11:00 tot 21.00 uur bellen (0800-0432) of met ons chatten als je anoniem je verhaal wil delen of samen met de Kindertelefoon wil kijken hoe je je situatie kunt verbeteren. Ook kan je voor hulp of ondersteuning contact opnemen met 113 Zelfmoordpreventie via www.113.nl.  Zij zijn 24 uur per dag bereikbaar via telefoon en chat.

In Vlaanderen is er ook een hulplijn waar je kunt bellen, chatten en e-mailen. Zij zijn te bereiken via De Zelfmoordlijn 1813. Ook zij zijn dag en nacht bereikbaar.

Heel goed van je dat je dit durft te vertellen!

Veel sterkte!

Liefs,

Fem, De Kindertelefoon

Forum|alt.badge.img+3
  • Praat goed mee
  • February 24, 2026

doe het niet, kijk wat je in je handtekening zet, dat is ook voor jezelf.