eating disorder

  • 28 May 2020
  • 9 reacties
  • 140 Bekeken

ik kan het niet zo goed uitleggen maar ik denk dat ik een eating disorder heb. ik weet het niet zeker. mijn gewicht is eigenlijk best normaal enzo het is meer mijn gedachte. als die stem in mijn hoofd zegt dat ik niet mag eten, doe ik het niet. en als ik een keer cheat, (dus zeg maar iets ongezonds eet) voel ik me daarna gelijk schuldig en ga ik twee uur lang workouts doen. ik sport elke dag en ik weeg mezelf elke ag en ik wordt er gek van als mijn gewicht meer is dan de vorige dag. ik hou me ook altijd aan extreme dieten. please zeg niet dat ik moet praten met iemand dat wil ik niet.  


9 reacties

Hey, een paar dagen geleden was hier iets over op TV. Ik raad je aan naar te zoeken naar: "NRC ziek gespierd" op google. Dit is een korte documentaire van 30 minuten waarin iemand met een eetstoornis zijn verhaal doet. Misschien kan jij symtomen hiervan herkennen. Ik raad je het echt aan te bekijken en hopelijk heb je er wat aan. Ik hoor graag van je.

waarschijnlijk heb je het. ikzelf heb al 8 maanden anorexia, en het ligt niet aan je gewicht. het is een ziekte in je hoofd iedereen kan het hebben, ik snap dat je niet met iemand hierover wilt praten maar ik denk dat dat het beste is om te doen voordat het erger word want hoe langer je ermee wacht hoe erger die stemmen worden je kan gewoon niet meer weg

Hi,

Je hebt best wel te lijden onder de dingen die je beschrijft en volgens mij wil je er ook vanaf. Echter wil je niet met iemand praten. Tja, zo werkt het helaas niet. Deze dingen gaan niet op magische wijze weg en het is helaas ook niet zo dat je hier helemaal zelf uit kan komen. Daarvoor zijn dingen te complex. Je moet het ook niet alleen willen doen. Er zijn een hele hoop mensen waar je bij terecht zou kunnen!

Ik wil je echt aanraden om wel met iemand te gaan praten. Met je ouders, een vriend(in), je mentor, je huisarts. Zij kunnen je helpen om de juiste hulp te krijgen. Samen met die hulp kun je dan werken aan deze nare gedachten. 

Ik zou niet te veel kijken naar die labels. Misschien heb je een eetstoornis, misschien niet, het maakt niet uit. Je hebt klachten en dat is genoeg reden om hulp te vragen!

Gr. Pin

 

Hi,

Je hebt best wel te lijden onder de dingen die je beschrijft en volgens mij wil je er ook vanaf. Echter wil je niet met iemand praten. Tja, zo werkt het helaas niet. Deze dingen gaan niet op magische wijze weg en het is helaas ook niet zo dat je hier helemaal zelf uit kan komen. Daarvoor zijn dingen te complex. Je moet het ook niet alleen willen doen. Er zijn een hele hoop mensen waar je bij terecht zou kunnen!

Ik wil je echt aanraden om wel met iemand te gaan praten. Met je ouders, een vriend(in), je mentor, je huisarts. Zij kunnen je helpen om de juiste hulp te krijgen. Samen met die hulp kun je dan werken aan deze nare gedachten. 

Ik zou niet te veel kijken naar die labels. Misschien heb je een eetstoornis, misschien niet, het maakt niet uit. Je hebt klachten en dat is genoeg reden om hulp te vragen!

Gr. Pin

 

oke dankjewel, ik ga het proberen.. :)

Hey, een paar dagen geleden was hier iets over op TV. Ik raad je aan naar te zoeken naar: "NRC ziek gespierd" op google. Dit is een korte documentaire van 30 minuten waarin iemand met een eetstoornis zijn verhaal doet. Misschien kan jij symtomen hiervan herkennen. Ik raad je het echt aan te bekijken en hopelijk heb je er wat aan. Ik hoor graag van je.

Ik heb hem gekeken en ik herkende een paar symptonen. ik wil het niet.. ik wil geen eetstoornis help me :(

waarschijnlijk heb je het. ikzelf heb al 8 maanden anorexia, en het ligt niet aan je gewicht. het is een ziekte in je hoofd iedereen kan het hebben, ik snap dat je niet met iemand hierover wilt praten maar ik denk dat dat het beste is om te doen voordat het erger word want hoe langer je ermee wacht hoe erger die stemmen worden je kan gewoon niet meer weg

ik had er met een online vriendin over gepraat maar we zijn niet zo close meer en ik wil haar niet lastigvallen want zij heeft haar eigen problemen. ik wou dat we dr samen over konden praten :)

Hey,

Ik herken mezelf meteen na het lezen wat je had verteld.  

Ik hoop erg voor je dat dit de begin is van een eetstoornis, want dan kan je er sneller van afkomen.  Iedereen verdiend het om te eten! echt iedereen!!!! Dwing je zelf niet te gaan sporten :(  sport omdat je het wilt! Die gedachtes zijn verschrikkelijk i know, maar wat ik deed (nog steeds soms doe) is afleiding zoeken. Ik schreef alles wat in mijn hoofd zat in een blaadje. Het is soms erg lastig om het te schrijven en je kan erg emotioneel daardoor worden, maar het helpt echt voor mij. Ik scheur mijn brieven na het schrijven altijd om ze niet terug te lezen en ga een paar uur buiten ergens wandelen.  Na mijn wandeling voel ik me veel beter. EVERYBODY DESERVES FOOD! En jij ook!! je kan het echtttt ik geloof in je!! 

Hey, een paar dagen geleden was hier iets over op TV. Ik raad je aan naar te zoeken naar: "NRC ziek gespierd" op google. Dit is een korte documentaire van 30 minuten waarin iemand met een eetstoornis zijn verhaal doet. Misschien kan jij symtomen hiervan herkennen. Ik raad je het echt aan te bekijken en hopelijk heb je er wat aan. Ik hoor graag van je.

Ik heb hem gekeken en ik herkende een paar symptonen. ik wil het niet.. ik wil geen eetstoornis help me :(

Hey, ik zou je niet verder kunnen helpen, maar je kan wel praten met je ouders of andere personen die je vertrouwt of een psycholoog.

Hoop dat je hier wat mee kan, praat echt met mensen, ook al ben je bang of schaam je je, het zal echt opluchten!

hi @imadginer,

Ik begrijp helemaal wat je bedoelt. Ik had precies hetzelfde… ik kan het niet anders verwoorden dan dat het gewoon super klote is om je zo te voelen. Ik zou echt hulp gaan zoeken! Anders kan het heel verkeerd aflopen. Ik had veel te lang gewacht en struggle er nog steeds elke dag mee, maar het gaat veel beter nu! Ik weet niet of je er iets aan hebt maar ik hoop van wel want dit heeft mij in in ieder geval wel heel erg geholpen.

Ik had me voorgesteld om het continu wegen af te leren door het langzaam af te bouwen van iedere dag een paar keer naar om de dag, vervolgens om de 2 dagen tot 1 keer in de week tot 1 keer in de 2 weken etc. Ook heb ik mijn patroon doorbroken door langzaam gewoon gezonde dingen in je etenspatroon te stoppen en ik eet nu bijna altijd gezonde dingen. Niet te weinig maar ook niet teveel, je moet de balans vinden. Ik bedenk ook altijd wat ik ga eten per dag dat helpt me heel erg. Zo hou ik me aan mijn voedingspatroon en voel ik me niet slecht. Ook mijn workouts zijn nu beter en gezonder. Ik train nu mijn hele lichaam gelijk door cardio, HIIT en tutorials van Chloe Ting te doen, deze vind ik ook heel leuk om te doen. En die structuur helpt echt!

Ook loop ik om de dag door het bos en dorp meestal luister ik naar muziek maar soms ook niet. Het helpt me om om te gaan met mijn gedachtes. Gisteren regende het en ik ga vast nu heel debiel klinken maar ik vind het echt fijn als het regent soms. Het voelt zo bevrijdend.. alsof de lucht met je mee huilt ofzo.  

Verder heb ik ook veel last gehad van negatieve gedachtes zoals we dat maar even noemen. 😅 Ik ben elke dag aan het reflecteren voor mezelf over hoe mijn dag ging, wat beter kon, waar ik plezier van had, hoe ik me voelde en wat ik allemaal gedaan heb en dat soort dingen. Verder schrijf ik mijn gedachtes ook wel op en verbrand ik het papier. Alsof al je problemen oplossen in rook door het vuur. Sterren kijken helpt me ook heel erg het geeft me rust. Dat heeft me allemaal erg veel geholpen.  Ik zorg nu veel beter voor mezelf en zit een stuk lekkerder in m’n vel. Natuurlijk heb ik nog steeds redelijk vaak van die nare gedachtes maar ik ben nog steeds bezig om de beste versie van mezelf naar boven te halen. En geniet nu echt veel meer van het leven en met een stukje minder stress. 

En ik ben het helemaal eens met de rest! Praat er over met iemand die je vertrouwt.
 

Als je nog vragen hebt kun je altijd bij me terecht. Of wanneer je gewoon iemand wil om tegen te praten.


En je weet wat ze zeggen… “Never be afraid of change” natuurlijk het is eng... maar ook super leuk!

 

Met vriendelijke groetjes,

Lianne 💫

 

Reageer