Vraag

dwingt mijn vriendje?

  • 8 August 2023
  • 8 reacties
  • 194 Bekeken

Reputatie 3
Badge

Hallo kan iemand mij helpen? 
Ik heb dus een vriendje van 21 en ik ben zelf nu 16,

Toen ik hem ontmoette was hij heel erg lief en we hadden het leuk tot na een tijdje toen begon hij opmerkingen te maken dat hij me wat dik vond dat maakt mij onzeker en vooral omdat ik daar heel veel moeite mee heb en ik thuis daardoor niet geaccepteerd wordt hij weet mijn situatie thuis maar maak toch te vervelende opmerkingen dat doet mij pijn dat heb ik hem ook verteld dat dat mij kwetst hij begint mij ook dingen te dwingen hij zegt dat hij graag in de ochtend hoofd wilt alleen is dat niet wederzijds want hij wilt mij niet beffen van wegen dat ik een buikje heb toen ik hem laatst in de ochtend niet had gepijpt werd hij boos en kneep mijn keel dicht sindsdien heb ik hem eigenlijk elke ochtend dat ik bij hem was moeten pijpen zodat ik een gezellig lief vriendje zou hebben dit doet me heel erg veel pijn omdat ik me ontzettend alleen voel Ik typte nu ook huilend dit bericht ik hoop dat iemand mij kan helpen of mijn raad kan geven wat ik nou moet doen ik hou wel ontzettend veel van hem misschien te veel…


8 reacties

Reputatie 7
Badge +17

Hoi, ik ben maar 13 maar ik lees dat hij je keel dicht kneep? Nou, dan is het geen lieve en goede vriend voor je denk ik. Hoe hard dat ook is maar ik denk dat je beter met hem kunt stoppen en een leuke meid als jij verdient ook een veel lievere en vriendelijker en leuke vriend ! Maar ik kan snappen dat het best moeilijk is voor jou.  Toch verdien je dit niet en zulk gedrag van dingen eisen en keel afknijpen vind ik echt niet kunnen en als jongen voel ik bijna een soort schaamte dat er lui zijn die zo doen! Veel sterkte voor jou! 

Groetjes liefs Tartan X 

Heyyheyyy 

 

Ik heb misschien wel wat advies voor je. 

En geloof me ik kan echt heel goed begrijpen hoe lastig het is om in dit soort situaties helder te kunne zien wat er nu eigenlijk gebeurt op dit moment, en het is zeker niet raar dat je verwarde emoties en gevoelens hierover hebt. 

 

Maar je moet wel weten een volwassen persoon mag echt NIET zulk soort dingen doen, hij mag niet aan je zitten op zo'n manier en eigenlijk even voor jou zelf om te weten een volwassen persoon hoort heel goed te weten dat ie geen relatie aan moet gaan met een minderjarige dat levert 99% geen gezonde relatie op

Want dit gaat ook op mentaal gebied qua waar je zit in je levensfase 

 

( ik zelf ben ook 16 btw ) Een 16 jarige heeft zo'n andere mindset dan een volwassene en zelf wil ik daar vaak ook niet aan toegeven maar vergeleken met een man van 21 werken hersenen van onze leeftijd heel anders 

Dit geld dan natuurlijk ook voor zijn mindset, hij wilt en laat jouw dingen doen waar jij je niet comfortabel bij voelt en dan is gewoon niet okay

 

Het is heel simpel maar heel vervelend om op in te willen geven

 

Als jij je ergens niet fijn of comfortabel bij voelt en je er een verwarrend/angstig/vies of gewoon overal een niet prettig gevoel bij krijg dan is het zo belangrijk om dat te uiten 

En het voelt soms alsof dat dan misschien minder blij is voor een ander om te horen

 

Maar vertrouw me op mijn woord lief kind.

Ga altijd op je gevoel af Als iets niet veilig of fijn voelt probeer dan hoe dan ook daar van weg te blijven of gaan

 

En in dit geval is dat verschrikkelijk lastig maar het is mogelijk hoe moeilijk de keuze ook is denk ik dat het voor jouw het beste zou zijn als je 

er met een andere volwassenen die je vertrouwd over praat en je uit hoe je je voelt en dan ook oprecht wat er gaande is

 

Dit kan een ouder/verzorger, begeleider, familielid, neef, nicht, tante, hulpverlener of wie dan ook zijn als het maar iemand is die jouw advies kan geven irl 

 

Ik hoop dat je aan deze lap tekst iets heb en dat je iemand om je heen kan vinden die jouw kan ondersteunen en je kan helpen vanaf een ander perspectief naar de situatie te kijken want wat er nu gebeurt is gewoon niet goed goed voor je 

Blijf ondertussen goed voor jezelf zorgen en er voor jezelf zijn want je goed voelen en je hoofd rustig krijgen begint met jezelf belonen 

 

Je heb het hartstikke goed gedaan dat je je vraag stelt en de mening van andere vraagt, echt trots op je <3 

Nogmaals hopelijk heb je hier wat aan :)

Hij heeft je verkracht en mishandeld.

Geen tof vriendje. 

Uitmaken en aangifte doen bij de politie is mijn advies.

Reputatie 3
Badge

@Deesssje  heel erg lief bedankt! 

-quote verwijderd door De Kindertelefoon i.vm. leesbaarheid-

Reputatie 3
Badge

Hij heeft je verkracht en mishandeld.

Geen tof vriendje. 

Uitmaken en aangifte doen bij de politie is mijn advies.

Hij heeft me niet verkracht… alleen wel mijn keel dicht geknepen ik weet dat dat absoluut niet oké is maar ik heb z’n zwak voor hem 

Reputatie 7
Badge +3

@Lisa777 

We lezen dat je iets naars meegemaakt hebt. Iemand mag je nooit dwingen om iets te doen wat je niet wil.   Je kunt De Kindertelefoon elke dag van 11:00 tot 21.00 uur bellen (0800-0432) of met ons chatten als je anoniem je verhaal wil delen of samen met de Kindertelefoon wil kijken hoe je met deze situatie om kunt gaan. Ook kan je voor hulp of ondersteuning anoniem contact opnemen met het Centrum voor Seksueel Geweld via 0800-0188 of www.centrumseksueelgeweld.nl.

 

Groet,

Luuk

Reputatie 6
Badge +3

je kunt hem de keus geven . of hij gaat normaal doen en jou ook respecteren of je maakt het uit. heb een gesprek met hem en als hij nog steeds zo tegen jou doet maak het uit. of maak het meteen uit. zeg dan alsnog waarom je het uitmaakt. 

Hij heeft je verkracht en mishandeld.

Geen tof vriendje. 

Uitmaken en aangifte doen bij de politie is mijn advies.

Hij heeft me niet verkracht… alleen wel mijn keel dicht geknepen ik weet dat dat absoluut niet oké is maar ik heb z’n zwak voor hem 

Iedere vorm van gedwongen indringing (dus ook pijpen) van het lichaam is verkrachting. Mijn advies is echt om het uit te maken, contact compleet verbreken en aangifte te doen bij de politie. Het is strafbaar wat hij doet.

Reageer