Skip to main content
Vraag

Durf niet aan mentor te vertellen dat het niet goed met me gaat

• March 1, 2026
  • 3 reacties
  • 83 Bekeken

Forum|alt.badge.img+1

heyy, ik ben een meisje van 14 jaar uit de 2de klas gymnasium, en mijn cijfers waren vorig jaar echt heel slecht dit jaar nog steeds niet zo goed alleen wel beter alleen in de toetsweken haal ik echt bijna alles onvoldoende en ik zit gewoon niet lekker in mijn vel omdat mijn ouders zijn heel streng en worden heel boos als ik een slecht cijfer haal maar ik ben echt heel verlegen dus ik durf niet aan mijn mentor te vertellen dat het niet zo goed met me gaat alleen mijn mentor is 53, dus ik ben bang dat hij me niet zo goed begrijpt, maar we hebben mij ons op school om de 4 weken een mentorgesprek en dan vraagt hij van hoe gaat het en dan word ik een beetje rood en ik zeg goed maar eigenlijk gaat het niet goed en dan vraagt hij van wat gaat er goed en dan zeg ik mijn cijfers en dan vraagt hij en hoe gaat het met jou en dan zeg ik ook goed (eigenlijk slecht) en dan vraagt hij weer van wat gaat er goed en dan zeg ik alles terwijl bijna niks goed gaat en ik ben gwn heel verdrietig dus kan iemand me advies geven?

3 reacties

Boterbloempjee
Forum|alt.badge.img+10

Hi ​@fientje01012 ,

Ik heb net ook al een beetje hetzelfde gezegd in je andere topic, maar helpt het om wat dingen op te schrijven waar je mee zit en die aan je mentor te geven of een volledige brief te schrijven en die geven? Dan weet je mentor het in ieder geval. Wat rot dat je ouders boos worden als je onvoldoende haalt, snap dat je daardoor juist extra druk voelt 😔 het is ook niet eerlijk want je doet gewoon je best en meer dan dat kun je ook niet. Ik hoop dat het toch lukt om dit wel aan te geven bij je mentor, al is het maar een beetje. Ook jij verdient de juiste ondersteuning/ hulp hierbij! ♥️

Liefs 

Forum|alt.badge.img
  • Net nieuw
  • March 1, 2026

Hey ​@fientje01012

Heb je misschien een docent die je wel zou snappen en die je vetrouwd? want dan kan je het aan die docent vertellen of een brief/mail schrijven en er dan bij zetten/zeggen of die docent het aan je mentor kan vertellen? Ik vind het echt heel rot voor je dat je je zo voelt ik heb eigenlijk ook een beetje hetzelfde want laatst had mijn mentor gevraagd wat er met mij was omdat ik zo anders deed dan eerst en toen zij ik “het gaat gwn goed met” me terwijl het eigenlijk niet goed gaat. maar ik wens je veel geluk🍀 en ik hoop dat je hulp kan krijgen.

liefs sofie😘

Forum|alt.badge.img+1
  • Topic-opener
  • Weet de weg
  • March 2, 2026

Dankjewel voor jullie reacties super lief!💞