Vraag

Duits presentatie

  • 6 February 2022
  • 13 reacties
  • 150 Bekeken

Reputatie 5
Badge +4

Hey.. eind februari heb ik een duits presentatie over mijn huisdier en ik heb super bang. Het moet voor de klas.. het moet helemaal in het duits enzo het duurt wel maar 1 minuut maar heeft iemand tips?


13 reacties

Reputatie 4
Badge +1

Hey,  je kunt de tekst die je gaat zeggen misschien al eens opschrijven ofzo,  dan ben ik altijd minder zenuwachtig dus hopelijk jij ook 

 

Veel liefs,  Apppelbanaan 

Reputatie 4
Badge +2

Hahah ik heb ongeveer dezelfde situatie gehad ik heb een '’vlog'’ moeten maken en dat deed ik over mijn huisdier de blauwtongskink. Ik zat toen in de 4de en het was echt ongelofelijk slecht. Een jaar later een presentatie met een vriend gehouden over de Holocaust in het Duits en ging ook echt bagger maar was wel erg grappig mooie 5.5 gekregen voor de moeite.

Als je het niet erg vind om een beetje voor lul te staan zou ik zeggen sta daar met volle zelfvertrouwen en vertel een minuut lang een Duits verhaaltje zonder blaadje. Als je bang bent dat je dat niet kan zonder '’uhmm'’ te blijven zeggen raad ik aan je verhaal exact uit te schrijven op een briefje en die gewoon voor te lezen. Iets wat bij een presentatie in het Engels of Nederlands echt '’not-done'’ is want het ziet er gewoon ongelofelijk onprofessioneel uit maar voor Duits kan het wel. Zeker als het maar 1 minuutje is. Verder is presenteren iets wat je al van nature heel goed kan of kan leren! Gewoon gaan staan en vertellen niemand van je klasgenoten gaat je toch verstaan want het is in het fucking Duits hahaha. Ook gaat geen Duits docent je een onvoldoende geven voor een '’voorleesbeurt'’ met perfecte uitspraak. Tenzij je misschien in de 6de zit.

Dus voor Duits is een briefje oké maar voor een presentatie in het Nederlands echt NIET DOEN. Gewoon een goede powerpoint ofzo en accepteren dat je misschien iets vergeet. Verder gewoon zelfverzekerd blijven lullen want onthoudt dit: NIEMAND die luistert weet van te voren wat JIJ wilt gaan vertellen. Dus al bereid je iets helemaal voor en vertel je voor de klas iets totaal anders, weten zij veel. Dat is iets wat mij heel erg geholpen heeft. Heel veel succes en vooral veel plezier! Achteraf is een Duits presentatie alleen maar grappig.

Joejoeee

Reputatie 7
Badge +4

Als het je eerste keer wordt zou ik zeggen welkom op het middelbaar. Het beste wat je kunt doen is jezelf blijven en niet bang zijn om voor paal te staan, want angst is vaak al de grootste blokkade waardoor het fout gaat. Perfectie bestaat alleen in je hoofd, want voor een ander is de perfecte presentatie misschien wel compleet anders, probeer je beste beentje voor te zetten en misschien als je je Duits slecht vind kun je een Duitse vriend of vriendin zoeken om mee te praten, zo is een vriendin van me er heel goed in geworden en zelf kan ik er niks van en heb ik het ook maar laten vallen.

Hoop dat je er wat aan hebt en ben benieuwd wat je er van gaat maken.
Groetjes De Dichtende Puber 

Reputatie 7
Badge +14

Heyy @Nolaf456

Een paar maanden geleden hadden we een hoofdstuk met Duits, dat over huisdieren ging. Misschien heb je hier wat aan? 

Veel succes met je presentatie! :) 

xx Eenmeisje004 

Hi 

Haal je adem in (3 sec) en dan uit(5 sec)

Zo blijf je rustig 

Reputatie 5
Badge +4

Heyy @Nolaf456

Een paar maanden geleden hadden we een hoofdstuk met Duits, dat over huisdieren ging. Misschien heb je hier wat aan? 

Veel succes met je presentatie! :) 

xx Eenmeisje004 

Dankjewel! Dit helpt zeker!! Super aardig van je

Reputatie 5
Badge +4

Hahah ik heb ongeveer dezelfde situatie gehad ik heb een '’vlog'’ moeten maken en dat deed ik over mijn huisdier de blauwtongskink. Ik zat toen in de 4de en het was echt ongelofelijk slecht. Een jaar later een presentatie met een vriend gehouden over de Holocaust in het Duits en ging ook echt bagger maar was wel erg grappig mooie 5.5 gekregen voor de moeite.

Als je het niet erg vind om een beetje voor lul te staan zou ik zeggen sta daar met volle zelfvertrouwen en vertel een minuut lang een Duits verhaaltje zonder blaadje. Als je bang bent dat je dat niet kan zonder '’uhmm'’ te blijven zeggen raad ik aan je verhaal exact uit te schrijven op een briefje en die gewoon voor te lezen. Iets wat bij een presentatie in het Engels of Nederlands echt '’not-done'’ is want het ziet er gewoon ongelofelijk onprofessioneel uit maar voor Duits kan het wel. Zeker als het maar 1 minuutje is. Verder is presenteren iets wat je al van nature heel goed kan of kan leren! Gewoon gaan staan en vertellen niemand van je klasgenoten gaat je toch verstaan want het is in het fucking Duits hahaha. Ook gaat geen Duits docent je een onvoldoende geven voor een '’voorleesbeurt'’ met perfecte uitspraak. Tenzij je misschien in de 6de zit.

Dus voor Duits is een briefje oké maar voor een presentatie in het Nederlands echt NIET DOEN. Gewoon een goede powerpoint ofzo en accepteren dat je misschien iets vergeet. Verder gewoon zelfverzekerd blijven lullen want onthoudt dit: NIEMAND die luistert weet van te voren wat JIJ wilt gaan vertellen. Dus al bereid je iets helemaal voor en vertel je voor de klas iets totaal anders, weten zij veel. Dat is iets wat mij heel erg geholpen heeft. Heel veel succes en vooral veel plezier! Achteraf is een Duits presentatie alleen maar grappig.

Joejoeee

Hahaha, top!! Bedankt!!

Reputatie 7
Badge +17

Hoi hoe is het eigenlijk gegaan ? :)

Grtz liefs Julian X

Reputatie 5
Badge +4

Hoi hoe is het eigenlijk gegaan ? :)

Grtz liefs Julian X

Haiii super Goed!!((:

Fijn voor je !!!

Reputatie 6
Badge +5

Haha, wij hadden deze methode ook! Sorry, dat vond ik even heel grappig.

Om terug te komen op je vraag. Ik denk dat je het gewoon goed moet voorbereiden. Begin ruim op tijd en schrijf dat wat je wil zeggen eerst eens helemaal uit. Desnoods doe je het eerst in het Nederlands en vertaal je het daarna naar het Duits. Als je echt heel erg bang bent dat je gaat stotteren of stamelen ofzo, zou je het gewoon volledig uit je hoofd kunnen leren en jezelf blijven overhoren! Misschien kan je ook een keer oefenen voor je ouders of siblings. 

Heel veel succes! xxx

Reputatie 6
Badge +5

Ohw, zie nu pas dat je hem al gedaan hebt, stom van me haha. Fijn dat het goed ging! xxx

Welke cijfer had je gekregen ?????

Reageer