Skip to main content

hallo allemaal,

ik heb iets wat ik wil delen in de hoop dat ik goede tips kan krijgen. dit past vooral bij 'emotionele problemen en gevoelens', maar er zullen ook onderwerpen als thuissituaties en pesten tevoorschijn komen.

(ik ga bij het begin beginnen en bedenk, ik ben nu 15 jaar en zit in 3 havo)

in groep 8 (3 jaar geleden)  had ik duistere gevoelens en zat ik er serieus over na te denken om een einde te maken aan mijn leven. maar gelukkig heb ik het op tijd vertelt aan mijn ouders en die waren een beetje geschrokken en probeerde me te helpen en dat is gelukt. ik had die duistere gevoelens, omdat ik werd gepest. daarna, in de afgelopen 3 jaar heb ik deze gevoelens ongeveer 2 keer heel lichtelijk gehad, in de 1ste en 2de. nu in de 3de heb ik het weer, maar dit is niet echt heel lichtelijk, maar veeeeel erger dan in groep 8. en om jullie een beeld te geven zeg ik hoe erg het was op een schaal van 1 tot 10 in: groep 8 (wanneer het begon), klas 1, klas 2 en klas 3 (nu):

groep 8: 7,5

klas 1: 4

klas 2: 3,5

klas 3: 9

ik heb toen ik in groep 8 zat namelijk niet echt een poging gedaan, maar meteen hulp gevraagd aan mijn ouders en wouden ze helpen en was de thuissituatie ongeveer 4 (1 = te goed en 10 = mishandeling) nu is de thuis situatie gestegen naar ongeveer 8 en mijn moeder maakte een indruk van dat het haar niet echt boeit wat er met mij gebeurd en ik heb ik 5 keer geprobeerd om zelfmoord te plegen. ik heb mijn moeder hiervoor gewaarschuwd en ze zei dat het haar niks scheelde, maar ze hield me wel elke 5 keer tegen. ik had het gevoel dat iedereen me haatte en ik dacht: 'als iedereen me haat, kan ik het beste dood gaan om iedereen dus te helpen.’, maar mijn moeder hield me dus tegen. en het allerergste is nog dat ik door mijn moeder ben gaan twijfelen of bepaalde gebruikers wel échte vrienden zijn (ik noem de gebruikersnamen van roblox, wegens privacy).

ik heb hulp nodig en zo snel mogelijk, dus kan iemand me helpen die misschien hetzelfde heeft meegemaakt of die iemand kent die hetzelfde heeft meegemaakt of ook geen van beide, maar in iedergeval weet hoe ik er mee om kan gaan?

alvast bedankt voor de moeite.

 

P.S.: ik heb autisme, dus ik kan dingen net iets anders opvatten dan ze bedoelt zijn.

 

De tekst is aangepast omdat deze in strijd was met forumregel 10. Plaats geen illegale, schadelijke, triggerende en/of choquerende (seksuele) inhoud of links op het forum. en forumregel 6. Plaats op het forum geen persoonsgegevens.

Hoi @Perny ,

Wat goed dat je hier je verhaal doet. We lezen dat je in een lastige situatie zit. Je kunt De Kindertelefoon elke dag van 11:00 tot 21.00 uur bellen (0800-0432) of met ons chatten als je anoniem je verhaal wil delen. Ook kan je voor hulp of ondersteuning contact opnemen met 113 Zelfmoordpreventie via www.113.nl.

Groetjes en sterkte,

Renske (De Kindertelefoon) 


Reageer