ik zou proberen voor je gaat slapen iets vrolijks kijken/lezen zoals donald duck of mr bean
dan ga je vrolijk naar bed en dan heb je die nachtmeries niet meer Succ6
Hey! Ja dat zijn enge dromen. Maar het komt wrs omdat je er iets over gelezen hebt of omdat je er van binnen al bang voor bent. Ik heb ook wel eens zulke dromen. Dat ik wordt gearresteerd en geboeid om niks, vastgebonden ben of dat iemand mij aanvalt en dat soort dingen. En dan ben ik blij dat ik veilig wakker word. Weet je, het is nooit verkeerd om zoals jij zegt een beetje uit te kijken maar ik denk niet dat dit verder iets betekent hoor. Het is geen voorspelling en je hoeft er echt niet super alert om te worden. Goed op jezelf passen is altijd goed maar verder hoef je niet te gaan. En als je hierdoor toch nadenkt over je veiligheid zou je ook bij een sport als judo, kickboksen of karate kunnen gaan. Dat helpt je echt om zelfverzekerder te worden. Heb ik ook gedaan, judo in mijn geval. Maar dat kun je allemaal nog bekijken. Dus geen zorgen maken maar een beetje alert is altijd goed! Succes !
Liefs, Tover. Xxx
Heyy,
Dromen zijn erg ingewikkeld, maar dromen hebben niks met de werkelijkheid te maken en dit is geen voorteken. Waarschijnlijk heb je onbewust iets gezien of gehoord hierover en de angst die je hiervoor hebt kan deze nachtmerrie misschien ook wel triggeren. Goed op jezelf letten is natuurlijk altijd goed om te doen en blijf dat ook doen, maar deze droomt betekend waarschijnlijk verder niks.
Je zou voordat je gaat slapen wat rustgevends kunnen doen zodat je wat rustiger in slaapt valt.. Nog even een boekje lezen of iig iets waar jij rustig van wordt hopelijk kan je dan dit soort dromen dan voorkomen.
Liefs, ItsJustMe <3
dromen zijn hersenspinsels, alles wat je mee maakt of aan denkt als het dag is word verwerkt in de nacht, soms maken je hersenen er iets van dat zo levensecht voelt dat je er bang van word, wees gerust, dit heeft niks met voortekens te maken.
ik heb nog wat tips:
drink voor het slapen je favoriete thee (als je thee lust)
kijk geen enge dingen op tv en lees geen enge boeken
als je bang bent voor nachtmerries kun je een dromenvanger ophangen (goed voor placebo effect)
ga in bed liggen en pak je (oude) knuffel en probeer te slapen met een lampje aan zo zie je alles in je kamer zonder schaduwen ofzo
stel jezelf gerust en herhaal in je hoofd dat je nergens bang voor hoeft te zijn
ik hoop dat je hier iets aan hebt!
gr smokey