Vraag

droom: lesbisch

  • 29 December 2020
  • 5 reacties
  • 176 Bekeken

Reputatie 2
Badge +2

Hallo iedereen,

Ik had dus vannacht een hele rare droom….

Het ging over dat ik een jongen die ik ken tegen kwam en die vroeg aan mij wil je koele liefde of wil je ??? liefde. Ik antwoordde in die droom koele liefde en hij zei ok dan ben je lesbisch.

Daarna kuste ik een meisje…

Ik vind het zo'n rare droom en ik weet trouwens nog niet of ik hetero ben of lesbisch ik ben namelijk nog nooit verliefd geweest…

Ik ben echt bang, want mijn ouders gaan het sws niet accepteren als ik lesbisch ben…

ik heb 2 vragen:

Hebben jullie ook al eens zo'n droom gehad?
is het raar dat ik nog niet weet wat ik ben?
wat moet ik doen?


5 reacties

Reputatie 1
Badge +1
  1. Niet zo'n droom, maar ik had ook ‘rare’ dromen. Zo'n '’Alice In Wonderland'’-achtige dromen. Uiteindelijk denk ik dat veel mensen zulke dromen hebben en jij daarmee nooit alleen zou zijn. Niet verbazend natuurlijk; het wordt gezegd dat dromen de creaties vanuit onze brein zijn die tegelijkertijd informatie wilt ordenen, blijkbaar. Misschien zijn dromen meer evolutionair; een '’fout'’ in het bedoelde ordenen, maar een voorsprong voor creatie. En vanuit die creatie kan het betekenen dat mens vaak een eigen identiteit ‘ontdekt' en uiteindelijk maakt. (Maar dat is maar een persoonlijke idee). Anderen zeggen ook dat dromen onze ‘onbewust’ zijn, die met de ‘bewuste’ wilt communiceren; ook al het super symbolisch is. En symboliek heeft vaak verband met betekenis. Maar dat is uiteindelijk ook ieders eigen geloof en mening.
  1. En het is ook helemaal niet raar als je nog niet weet wat je bent. Veel, veel, veel mensen overal denken zichzelf nog niet goed te weten. En dat is helemaal prima naar mijn mening; we hebben de hele leven er tijd voor, maar tegelijkertijd hoef je echt niet spoedig te zijn. Ik denk dat het ook erg sloom gebeurt. Ik zou zeggen; geef jezelf de tijd. Niet meteen weten is prima. Rustig aan en je zal zeker later ontdekken of je echt lesbisch bent, hetero of zelfs iets anders.
Reputatie 2
Badge +2

dankjewel voor je reactie!
 

Hey, dromen hoeven op zich niks te betekenen. Maar soms kunnen ze wel duiden op iets waar je je onbewust mee bezig houdt. Ik ben zelf bi, ik vind jongens en meisjes leuk. Het duurde heel lang voordat ik dat (zeker) wist. Mijn advies: neem je tijd, forceer jezelf niet om het nu al te weten. Uiteindelijk komt het antwoord van zelf!
En over je ouders:
Dat is heel vervelend om te horen. Ik hoop dat het je geruststelt om te weten dat heel veel ouders eerst niet accepterend zijn, maar toch veranderen. Omdat ze zo veel van je houden en wennen aan het idee. 
Bovendien zal je merken dat je in je leven ook nieuwe familie zult krijgen: de vrienden die je gaat maken. Zij zijn ook een soort familie. Ik heb inmiddels een grote groep mensen om me heen die net zijn zoals ik en die dat helemaal oke vinden!
Het komt goed.

Groetjes Moos

Badge

Hai,

Ik heb ook al best wel vaak zo een droom gehad en raakte best erg in paniek, dus ik vroeg aan goeie vrienden  of zij het ook wel eens van dit soort dromen hebben gehad en ze zeiden allemaal ja. 

Ik weet zelf ook niet wat ik ben en waar ik op val en dat is ook best logisch want ik ben nog nooit verliefd geweest. Mijn tip is gwn experimenteren en kijken wat je leuk vind

Reputatie 3
Badge +1

Over vraag 2:

Ik heb precies hetzelfde, maar dat is geloof ik heel erg normaal. Het komt ooit nog wel.

Het kan ook zijn dat je niet hetero en niet lesbisch bent (maakt verder niets uit maar goed)

Als je erg geïnteresseerd bent over wat je sexualiteit is kan je eventueel op internet wat over dat soort dingen lezen en misschien herken je dan wat dat je zelf ook hebt meegemaakt.

Reageer