Vraag

dromen en slapenlose nachten

  • 30 December 2021
  • 1 reactie
  • 55 Bekeken

Badge
  • Net nieuw
  • 0 reacties

Hoii

ik heb de laatste paar dagen rare dromen niet super eng ofzo maar toch word ik er wakker van en kom ik weer lastig in slaap omdat ik ga na denken wat er in deze droom is gebeurd en wat dit zou betekenen. Ik heb al geprobeerd om dit niet te doen en gewoon aan iets anders te denken en verder te slapen maar dit lukt niet het gaat automatisch ofzo. 
deze dromen onthoud ik in detail en denk er vervolgens de hele dag nog aan. Ze zijn tot nu toen al een paar keer in een soort volgorde geweest: eerst word er iemand geboren dan een zelfmoord van een ander persoon daarna iemand die een ongeluk heeft gehad en in het gips zit en dan is er iemand ontvoerd en krijg ik een gesprek met de ontvoerder en wil die persoon gaan reden maar in de tussentijd word ik zelf ontvoerd, later word er verteld dat dit allemaal nep is. Deze onderwerpen gebeuren over meerdere dagen maar ik onthoud ze allemaal en probeer ze elke keer weer aan elkaar te linken ofzo.
Ik heb heel vaak gehad dat ik iets droom en dit later dan ook echt uitkomt hoe dat kan geen idee maar dan zit ik ergens en heb ik het gevoel dat ik dat al eerder mee gemaakt heb vervolgens lig ik dan ‘S avonds in bed en kom ik er achter dat ik dat gedroomd had. 
dit is ook de reden dat ik deze dromen ook zo vervelend vind ik ben bang dat er iets tegen me gezegd wilt worden op deze manier (zo’n gevoel geeft het mij als ik wakker word) ik heb opgezocht wat dit spoort dromen betekenen en nou zijn mijn Google skils niet de beste maar dat wat ik vind is niet heel positief :(. 
ik heb de laatste tijd veel op mijn bordje gehad en misschien dat dit ook wel de reden is die maakt dat ik deze dromen heb maar ik heb een bepaald soort gevoel als ik wakker word van die droom dat het iets betekend en normaal ben ik niet heel bijgelovig ofzo maar nu ik weet niet het is anders 😂. 
wat mij opvalt is dat ik elke keer rond de zelfde tijd wakker word van die droom de eerste 3x om 3 over 3 en nu de hele tijd 5:22 exact het idee dat dit elke keer om de zelfde tijd is is gewoon raar en dat zorgt er dus voor dat ik denk dat het iets betekend. als ik wakker ben geworden door deze droom kom ik lastig weer in slaap en dan ben ik de volgende dag dus ook heel moe en niet gezellig…

wat denken jullie? En hoe kan ik hier het best mee omgaan? 


1 reactie

Hoii

De laatste paar dagen droom ik zelf ook veel en denk soms ook wel dat er een betekenis achter zit. Zelf kom ik vervolgens ook niet goed in slaap, want ik ga dan over de droom nadenken. Wat misschien zou kunnen helpen is om je dromen op te schrijven in een schriftje of telefoon, zodat het allemaal op papier staat en er niet verder aan hoeft te denken. Hierdoor is misschien je hoofd rustiger, zodat je beter in slaap kan komen.

Hoop dat je hier iets aan hebt!

Reageer