Skip to main content

Hoi hoi,

 

ik en een vriend nemen bijna dagelijks alcoholische dranken mee naar school, omdat wij waarschijnlijk gezakt zijn voor ons eindexamen. Wij zijn hier afgelopen vrijdag dronken van geworden en moesten hierdoor even buiten lopen. We denken dat de docenten dit niet hebben gemerkt. Alleen doen we dit nu bijna elke dag en we zijn er verslaafd aan geworden. Wij drinken thuis ook erg veel en dit mag ook van onze ouders. Kunnen wij hier mee door blijven gaan?

Kunnen wij hier mee door blijven gaan?

Zeker als je een levertransplantatie wilt krijgen voor je dertigste vanwege leverschade.
Probeer in ieder geval niet zelf zomaar te stoppen met alcohol.
Dit klinkt tegenstrijdig, maar de ontwenningsverschijnselen kunnen levensbedreigend zijn.
Zorg dus dat je professionele hulp krijgt hierbij en doe het niet alleen.
Zo kun je veilig afkicken en voorkom je terugvallen.

 


 


We zijn gepakt met het meenemen van drank en nu worden onze ouders gebeld en misschien worden we geschorst wat moeten we nu doen???


Ik neem aan dat je ouders al gebeld zijn.
Als dat niet het geval is kun je ze altijd van te voren hierover spreken.
Dan kunnen zij horen waarom je bent begonnen met drinken en welke problemen  je hebt gehad.
Misschien zijn ze dan iets minder boos.

Wat school betreft zou ik het niet weten.
Heb je ondertussen al hulp gezocht voor je drankverslaving?
Daar kun je beter niet mee wachten, omdat jij jezelf in de tussentijd min of meer aan het vergiftigen bent met de hoeveelheid ethanol die je binnen krijgt.


Reageer