Down voelen maar niet weten wat het is....

  • 24 November 2020
  • 1 reactie
  • 73 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

hi

Ik voel me al een tijdje down, moe, misselijk, duizelig en kan me heel slecht concentreren op school.

Ik ben iemand die graag hoog en goed wilt presteren, ik heb dus ook altijd me huiswerk op orde en leer goed voor me toetsen. Maar de laatste tijd merk ik dat dit een heel stuk lastiger gaat. Ik heb constant hoofdpijn en dit gaat eigenlijk nooit weg. Ook ben ik vaak duizelig en misselijk waardoor ik soms vlekjes ga zien. Hierdoor kan ik me slecht concentreren op school, en thuis. Waardoor ik er langer over doe om me huiswerk af te kunnen maken of te kunnen gaan leren voor een toets.

Dit zorgt er soms voor dat ik me huiswerk/leerwerk niet afkrijg thuis. Niemand merkt dit op school eigenlijk op, want ik ben altijd een stil meisje geweest dus het valt niemand eigenlijk op. Wel merk ik dat ik nu heel slecht tegen opmerkingen kan van je bent echt chagerijnig hè, of je ziet er echt dood uit. (die gewoon als een grapje bedoeld zijn ofzo).

Docenten denken ook volgens mij dat er niks aan de hand is omdat ik probeer op te letten in de les, maar eigenlijk hoor ik niks van wat de docent zegt, omdat ik continu wordt afgeleid door mensen die praten/fluisteren/geluid maken. Ook merk ik dat ik me niet kan concentreren als het heel onrustig is in de klas. Vroeger maakte het niet uit hoeveel mensen er aan het praten waren, ik kon gewoon in alle rust me huiswerk maken. Maar nu lukt mij dat echt never nooit meer.

Ook als ik in de klas zit ben ik vaak aan het piekeren over allerlei dingen waardoor ik de uitleg van de docent vaak grotendeels mis. Maar het wel lijkt als of ik aan het opletten ben. 

Ik merk ook dat omdat ik me nu thuis/op school heel slecht kan concentreren ik mijn huiswerk/leerwerk niet af kan krijgen, omdat ik gewoon echt geen puf heb om iets te doen als ik thuis ben. Als ik thuis ben heb ik zoveel hoofdpijn en ben ik zo moe dat ik me nergens meer toe kan aanzetten. Dit is soms zo erg dat ik me al een aantal keren heb gesneden omdat ik zo boos op mezelf wordt omdat ik dan niks kan/ga doen.

Ik zou heel graag willen dat dit allemaal weggaat en ik weet waardoor dit komt. Maar ik weet niet aan wie of hoe ik het kan vragen aan bijvoorbeeld een docent. Met mijn ouders heb ik geen goede band dus die zijn geen optie.

Is er iemand die dit herkent, of misschien tips heeft. Of weet waar dit door kan komen, of wat het is. Help me alsjeblieft. En heeft iemand misschien tips/advies met wie ik hierover kan gaan praten, maar liever geen ouders/huisarts want ik ken mijn huisarts best wel goed.

Alvast bedankt!

 

#snijden #down #downvoelen #concentratieproblemen #concentratieproblemen #helpmij #jongeren


1 reactie

Dag anoniempjeylvx 

Het probleem van niet te kunnen opletten of concentreren als er gepraat word tussendoor enzo heb ik ook erg hard bij mij komt het door dat ik een lichte vorm van autisme heb. En het snijden van jezelf is echt geen optie en dat is echt niet goed voor je mijn advies is om met een vriend/vriendin over te praten en als dat niet lukt meschien een vertrouwens leerkracht op school

Het hoofd pijn probleem weet ik niks voor maar als het ook voorkomt wnr je leuke dingen doet of wnr je je niet echt down voelt moet je mischien toch maar een dokter toe gaan en dan enkel de hoofdpijn vertellen

Reageer