Vraag

Down door gesprekken met vrienden

  • 2 April 2020
  • 3 reacties
  • 93 Bekeken

Reputatie 4
Badge +3

Hoi! Ik weet dat een paar van mijn vrienden hierop zitten, dus dit gaat niet om jullie.

Maar ik zit dus in een vriendengroep, en een paar van die mensen zijn best wel suïcidaal. Ze hebben het er heel vaak over dat ze dood willen en dat het ze allemaal niet meer boeit en ik ben ze altijd aan het overtuigen dat ze het niet moeten doen en negeer mijn eigen problemen compleet.
Ik word er echt heel verdrietig dat mijn vrienden hiermee zitten, en na een tijd zijn ze mijn toespraken gaan negeren wat me het gevoel geeft dat ik niet meer zinvol ben in die gesprekken dus ik word daardoor eigenlijk alleen maar verdrietig. Ik heb natuurlijk ook mijn problemen, maar als ik daarover begin geven ze altijd een reactie die een beetje aantoont van ja oké jij twijfelt eraan of je transgender bent en een vriend die je nu haat heeft een trauma opgewekt en je lag er de hele nacht huilend wakker van maar ik wil voor eentrein springen. 
Wat zouden jullie in deze situatie doen? Ik houd wel echt van ze en soms hebben we ook wel leuke gesprekken dus ik wil ze absoluut niet verliezen, maar dit soort dingen trek ik na 2 weken echt niet meer en ik voel me er echt slecht door.


3 reacties

Reputatie 3
Badge +4

Hey dat is inderdaad wel lastig, ik zou er echt een keer goed over praten gwn ff in het weekend de afspraak maken om bij elkaar te komen en even een goed gesprek hebben ofz 

heel veel suc6  liefs Alexa ❤️🤞🍀

Hey Koekiemonster

 

Ik vind dat je gerust mag aangeven dat hun woorden je een naar gevoel bezorgen. Dit kan je doen zonder ze aan hun lot over te laten, bijvoorbeeld door ze door te verwijzen naar een crisislijn zoals 113. Je hoeft dit ook niet permanent te maken, maar zou bijvoorbeeld kunnen zeggen dat je enkele dagen rust nodig hebt, om voor jezelf te kunnen zorgen. 

 

Graag herinner ik je er ten slotte aan dat je, als deze vrienden jouw problemen niet ernstig lijken te nemen, je ze altijd hier kan delen :slight_smile:  Ik vind het namelijk best naar hoe deze vrienden de dingen waar jij mee zit lijken te minimaliseren. 

 

Gr. Kenshin

Hey,

dat lijkt me inderdaad een moeilijke situaties. Soms doe je heel hard je best om mensen te helpen maar lukt het toch niet om ze te helpen. Daar hoef jij je niet schuldig over te voelen je hebt het goed geprobeerd. Maar hun problemen zijn dus te erg. Als ik jou was zou ik ze zeggen dat ze hulp moeten zoeken. Voor jou zelf zou ik zeker je eigen problemen niet vergeten. Als jij je niet fijn voelt kun je anderen ook niet helpen. En je wilt ook niet dat je eigen problemen erger worden. Probeer deze te verwerken en als het je niet alleen lukt zoek dan hulp. In de tussentijd hoop ik dat je vrienden ook hulp gaan zoeken. Ik zou ondertussen wel contact met ze houden maar niet te intensief en niet te veel proberen hun problemen op te lossen. Hopelijk gaat het dan binnen een tijdje met jullie allemaal beter. Maar laat je niet te veel meeslepen in die negatieve spiraal. Dan kun je hun ook niet meer helpen en jezelf 

 

xoxo

Reageer