Hoi! Ik weet dat een paar van mijn vrienden hierop zitten, dus dit gaat niet om jullie.
Maar ik zit dus in een vriendengroep, en een paar van die mensen zijn best wel suïcidaal. Ze hebben het er heel vaak over dat ze dood willen en dat het ze allemaal niet meer boeit en ik ben ze altijd aan het overtuigen dat ze het niet moeten doen en negeer mijn eigen problemen compleet.
Ik word er echt heel verdrietig dat mijn vrienden hiermee zitten, en na een tijd zijn ze mijn toespraken gaan negeren wat me het gevoel geeft dat ik niet meer zinvol ben in die gesprekken dus ik word daardoor eigenlijk alleen maar verdrietig. Ik heb natuurlijk ook mijn problemen, maar als ik daarover begin geven ze altijd een reactie die een beetje aantoont van ja oké jij twijfelt eraan of je transgender bent en een vriend die je nu haat heeft een trauma opgewekt en je lag er de hele nacht huilend wakker van maar ik wil voor eentrein springen.
Wat zouden jullie in deze situatie doen? Ik houd wel echt van ze en soms hebben we ook wel leuke gesprekken dus ik wil ze absoluut niet verliezen, maar dit soort dingen trek ik na 2 weken echt niet meer en ik voel me er echt slecht door.