Vraag

Down

  • 15 May 2019
  • 1 reactie
  • 57 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hi,

Ik voel me de laatste tijd erg down. Er is dan ook wel het een en ander aan de hand in mn leven, maar daar heb ik (voor mijn gevoel) niet zo heel veel last van overdag. Maar s'avonds bendenk ik me pas hoe slecht ik me voel. Ik ben al wel vaker naar vrienden gegaan maar heb nooit helemaal verteld wat er aan de hand is. En omdat ik vaak zo chagie ben op school en er niet over praat, maar er tegelijker tijd de heletijd overpraat denk ik dat ze een beetje klaar zijn met mijn gezeik. Het ene moment voel ik me prima, het andere gwn een beetje dood vanbinnen. Met mijn ouders praten wil ik niet. Laatstaan met school of alles aan n vreemde. Maar ik wil wel een oplossing. School is ook een van de oorzaken dat ik niet zo happy ben. Huilen doe ik ook eigenlijk bijna niet. Wat moet ik doen?

1 reactie

Hey!

Jammer dat je je zo naar voelt.

Vaak is het zo dat mensen 's avonds veel emotionelere worden dan gedurende de dag. Dit komt omdat je dan tijd hebt om te reflecteren over de dag, vak alleen bent, en daarbovenop ook nog eens vermoeid bent.
Overdag ben je dan zo druk bezig dat je je niet te veel zorgen maakt om je dan 's avonds erg slecht te voelen.
Weet dus dat dit een normaal verschijnsel is en dat het zeker bij jongeren vaker zo is dat ze zich op bepaalde momenten erg down voelen en andere momenten dan weer niet.


Zijn er mensen die niet volledig vreemd voor je zijn, maar je we zou kunnen vertrouwen? Zo'n soort mensen kunnen je grootouders zijn, een leerkracht,...

Ik snap dat het vreselijk eng is om erover te praten, maar eens je die eerste moeilijke stap hebt gezet zul je je wel beter gaan voelen. Zou je het zien zitten om (anoniem) een mail te sturen naar een schoolpsycholoog/leerlingenbegeleid(st)er?

Groetjes
Lot

Reageer