Vraag

Door autisme onzeker over een relatie

  • 3 January 2023
  • 2 reacties
  • 60 Bekeken

Reputatie 1
Badge

Hallo, ik ben Simon

Ik heb al 3 topics gemaakt, maar nu gaat het wel echt over iets persoonlijks. Ik heb mogelijk autisme, maar ik blijf steeds maar denken dat ik door mijn autisme nooit een vriendin ga krijgen of überhaupt een relatie. Ik heb dat tegen een vriendin van school op insta verteld. Ik vind meisjes namelijk ontzettend leuk en interessant over het algemeen. Maar doordat onzekere gevoel durf ik geen vriendschappen op te bouwen of op meisjes af te stappen. Kunnen jullie me misschien helpen om dit onzeker gevoel weg te laten gaan en hebben jullie zelf ook autisme? 


2 reacties

Reputatie 4
Badge +3

Hey,

Ik heb geen autisme dus daar kan ik helaas niet mee helpen. Maar ik ben ook heel onzeker maar de laatste tijd gaat t beter dus ik heb wat tips! Hopelijk heb je er iets aan.

-zeg dingen tegen jezelf die goed aan je zijn focus je daar op

-negeer het gene dat je stom vindt aan jezelf of verander/accepteer het(accepteren is t beste)

-weet dat iedereen onzeker is over iets

-probeer niet te veel op je onzekerheid te focussen hoe meer je er op let hoe erger het wordt. Je mag onzeker zijn! Maar laat het niet te lang toe want je bent leuk

En onthoud op ieder potje past een deksel. Uiteindelijk vindt je toch wel iemand. En haast niet te veel als je het te graag wil of gaat haasten maak je het alleen maar moeilijker voor jezelf. En iemand gaat je sowieso wel leuk vinden om je karakter en uiterlijk en innerlijk het autisme hoort er dan bij maar dat maakt iemand zeker niet 'slechter ' ofzo iedereen heeft iets. Ik ken best wel wat mensen met autisme de een heeft het erger dan de ander maar geen van deze mensen vind ik stom ofzo. Je vindt wel iemand alleen moet je wachten op de juiste persoon. (Ik heb ook nog steeds geen vriendje🥲) maar wordt zekerder van jezelf daar wordt je gelukkiger van! Ik hoop dat dit hielp!

Groetjes anoniempie145

Badge

Hey Simon, I get you! Ik (vrouw) heb zelf ook autisme (McDD) en heb er ook erg veel moeite mee.

Je zei dat je mogelijk autisme hebt, misschien is het een idee om je er op te laten testen?

Ook moet ik zeggen dat het ook erg klinkt als social anxiety, heb je dat toevallig? Misschien ook wel handig om je op te laten testen. Het kan ook beide in combinatie zijn.

Maar nu terug naar je vraag.

Als een autist zal vrienden maken altijd moeilijk zit. Je hebt een andere inkijk op de wereld, en dit is voor andere moeilijk te begrijpen. Hierom wordt je waarschijnlijk ook mee gepest. Maar schaam je er niet voor! Bijna iedereen heeft autisme. Alleen de een wat erger dan de ander. Bij mij is het zo erg dat ik niet meer thuis woon maar in een open jeugdzorg. Het verschilt het per geslacht en iedereen ervaart het anders.

Je kan proberen om via vrienden met wat meer mensen te praten. Mocht je geen probleem hebben met communiceren, ga gewoon op je gevoel al. Autisten zijn gevoelige mensen, maar voelen mensen ook erg goed aan. Je kan snel een inschatting maken over hoe iemand zich voelt.

Maar ben je bang voor een relatie of heb je überhaupt moeite met het maken van vrienden/communiceren?

Groetjes!

Reageer