doodsbedreiging

  • 25 September 2019
  • 4 reacties
  • 178 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hallo allemaal,

Vorig schooljaar heeft een klasgenoot van me problemen gehad met haar ex. Zo heeft hij haar uitgescholden, haar moeder mishandelt en is hij met een pistool de gezinsgroep van haar binnen gestormd om haar van het leven te beroven. Er is aangifte gedaan over de mishandeling, maar het enigste wat daar uit kwam is dat hij niet meer in de straat van haar moeder mocht komen. Toen hij naar de groep van haar was gekomen was ze er gelukkig niet. Vervolgens is er natuurlijk "actie" ondernomen, de politie was ingezet. Die vervolgens het pistool hebben gevonden, het zou gaan om een 9mm semi automatisch wapen, zwaar illegaal natuurlijk. Maar omdat er geen vinger afdrukken opzaten, is er in de rechtzaak geen straf of wat dan ook opgelegd. Het is allemaal een heel gedoe en mijn klasgenoot was helemaal machteloos. Ik zelf ben haar in die tijd op gaan halen om samen naar school te fietsen, op begeven moment was ze niet meer doods bang. Ze pakte langzaam haar leven weer op, onlangs dat ze nog steeds gevaar liep. Rond de zomervakantie heeft ze te horen gekregen dat haar ex 10 jaar celstraf heeft gekregen voor het mishandelen van een ander meisje, een hele grote opluchting dus. Na een rustige vakantie begint nu de school weer, alles gaat hardstikke prima. Tot dat ze er vandaag achter kwam dat haar ex is vrijgesproken, en hij haar op belde. Uit angst hangde ze meteen op. Toen ik zag dat er iets aan de hand was, heeft ze me verteld dat haar ex weer vrij was, ze is nu weer doods bang. Ik herkende een depresive, misschien wel suiciale stemming in haar. Alle moet zakte vandaag in haar schoenen. Door onmacht, kwetsbaarheid, doodsangst noem maar op. Wat nu? Niemand kan er wat aan doen, tot dat het echt fout gaat, alweer. Zelf weet ik niet of hij nog iets gaat proberen te flikken bij haar, maar wie weet.... hij zit aan de pillen en kan van alles in zijn kop halen.

Ik weet niet wat het voor nut heeft om het hier op een forum te zetten, het is een situatie waar niemand raad mee weet. Maar misschien dat een van jullie een tip heeft die het verschil kan maken. In de tijd dat god aan zn *** aan het trekken is.

Onlangs de laatste zin heb ik het (vind ik zelf) heel netjes verwoord, maar de frustratie is niet te harde. Omdat we hier in nederland blijkbaar dit soort mensen gewoon vrij rond laten lopen, maar vooral om dat het leven van een prachtige meid helemaal de grond in getrapd word

Bedankt voor u aandacht✌

4 reacties

Ik vind dit een heftig verhaal en ik hoop dat het allemaal goed komt
hey

ik zou je graag willen helpen.
en had eerder gereageerd als ik hem eerder had gezien!

ik denk dat het goed is voor dat klasgenootje van je om met een professioneel iemand te gaan praten.

ik ken meerdere mensen die doods bedreigingen hebben (gehad). waaronder mijn beste vriend.... maar ik ook.
bij ons hielp de politie niet. omdat het niet aan aangetoont kan worden of iemand dat ook echt doet.

maar wij moesten allebei een funtcie op onze telefoon aan zetten dat je na 5x klikken op je uit aan knopje dat de politie automatisch gebeld woord en je locatie woord door gegeven dat er meteen politie kan komen.

wat mijn tip is. vermijd rustige plekken meer weinig mensen. ik mag van de politie niet alleen over straat lopen richting school en terug naar station. omdat ik dan 1 van de meerdere mensen kan tegen komen een geld ook voor mijn beste vriend dus wij moeten altijd samen lopen.

ik hoop dat je hier iets mee kan.

groetjes
blue
@ Blue

Enorm bedankt voor je reactie,

De situatie is ondertussen een klein beetje afgekoeld. Maar heel erg bedankt, ik heb echt wat aan je antwoord. Ik zal binnen kort met haar praten om ook iets in te stellen, net zoals dat 5x klikken.

Haar ex woont niet in de buurt, alleen ik denk toch dat ik een keer een plan met haar ga maken. Om bijvoorbeeld een uur later of eerder naar school te gaan, en een kleine omweg pakken door het centrum. Als de dreiging weer groot zou worden, haal ik haar natuurlijk wel gewoon weer op, en zet ik haar af.

Wat erg dat je hier al veel mee te maken hebt gehad, ik hoop dat alles weer goed gaat, je bent veelste goed om dat alles mee te maken.

Heel erg bedankt,
LVA
hey

ik zou als ik jou een haar was dan iets eerder vertrekken want te laat komen is ook niet alles.

Wat erg dat je hier al veel mee te maken hebt gehad, ik hoop dat alles weer goed gaat, je bent veelste goed om dat alles mee te maken.
het is op zich te doen maar het is niet "goed" gekomen. het blijft verlopig voor mij op deze manier. het woord uit eindelijk minder maar dat is pas als ik naar mijn vervolg ga.
of ik te goed ben hier voor zou ik niet kunnen oordelen want het gebeurd niet voor niks bij mij...

groetjes
blue

Reageer