dood willen

  • 13 August 2020
  • 2 reacties
  • 134 Bekeken

Badge

Hey hey,

ik heb de laatste tijd dat ik dood wil en ik snij me ook regelmatig nu weet ik niet waar dat gevoel vandaan komt en ik voel me daardoor erg eenzaam en heb ik het gevoel dat ik dat alleen heb

heeft iemand dit gevoel nog meer?


2 reacties

Badge

Hoii

Ik heb  soms ook wel zo'n depri gevoel dat ik dood wil hoor. Ik snij me niet maar ik heb wel echt de neiging om mezelf pijn te doen. 

Heb je vrienden waarmee je kan praten? Als ik met mensen app of praat voel ik me vaak al wat beter. Er zijn heel veel mensen die dit ook hebben, dus je bent echt niet alleen. Hier zijn alternatieven voor zelfbeschadiging. Ik hoop dat je er wat mee doet en er wat aan hebt. Zelfmoord is een permanente oplossing voor een tijdelijk probleem. Geloof me, dit gevoel gaat weer over en er zijn heel erg veel mensen die van je houden. Als jij dood bent zijn er heel veel mensen die ook een stuk missen van binnen. Ze hebben schuldgevoel en denken dat ze het konden voorkomen door je beter in de gaten te houden ofzo. 

Heel veel sterkte en groetjes <3

Hey depriegirlxoxo,

Wat vervelend dat je je zo slecht voelt! Je snijd jezelf regelmatig en hebt ook gedachten aan de dood. Dat lijkt me vervelend om alleen te moeten dragen!

Je schrijft ook dat je niet weet waarom je je zo slecht voelt. Het is helemaal niet raar om dat niet te weten. Veel mensen weten eerst niet waarom ze zich rot voelen. Dat ontdekken is vaak al de eerste stap in de goede richting.

Dit alleen doen is heel moeilijk en heel zwaar. Zou je iemand in je omgeving durven te vertellen dat je je zo slecht voelt? Bv je ouders, een vriend(in), een docent(e), andere familie, etc? Zij kunnen je helpen om naar de huisarts te gaan. Via de huisarts kun je namelijk met een professional praten. Samen met die professional kun je dan kijken waarom je je zo rot voelt. Ook kunnen jullie er dan iets aan doen. 

Ik vind het sowieso al erg knap dat je naar het forum bent gekomen om hier om advies/hulp te vragen. Dat betekent dat je in ieder geval wel graag wil dat dingen beter worden :) En dat kan gelukkig ook!

Gr. Pin

Reageer