Vraag

Dood of nooit geboren?

  • 8 May 2022
  • 5 reacties
  • 100 Bekeken

Reputatie 5
Badge +1
  • Praat goed mee
  • 50 reacties

Hey, ik vroeg me af of andere mensen weleens het gevoel hebben gehad dat ze net zo goed dood zouden kunnen zijn. Of dat ze dood willen zijn of nooit geboren. Want dat heb ik soms en ik vroeg me af of andere dit ook hebben. Alvast bedankt voor de reacties.


5 reacties

Badge

Hey Wolf 

Het antwoord is hoogstwaarschijnlijk ja voor meerder mensen.

Maar ik hoop dat het gewoon maar een onderdeel van ons leven zal zijn waar we later lachen op terug zullen kijken en zullen denken " Toen hoopte ik nog dat ik in een auto crash zat zodat het leek dat ik er zelf niets aan kon doen".

Hoe dan ook er zijn mensen zoals jij en ik maar Nobody cares dus we gaan gewoon verder met onze levens en hopen op het beste.

 

 

Reputatie 5
Badge +4

Hoi @Wolf

We lezen dat je af en toe het gevoel hebt dat je net zo goed dood had kunnen zijn, dood zou willen of nooit geboren had moeten zijn. Dit zijn vervelende gevoelens! Mocht je anoniem deze gevoelens met iemand willen delen dan kun je De Kindertelefoon elke dag van 11:00 tot 21:00 bellen (0800-0432) of met ons chatten. Ook kan je voor hulp of ondersteuning contact opnemen met 113 Zelfmoordpreventie via www.113.nl.

Groetjes, JanneB van De Kindertelefoon

Reputatie 5
Badge +1

Hoi, @JanneB

Ik heb een van deze gevoelens eerder gehad. Dat is toen ik voor de eerste keer de kindertelefoon opzocht om hulp te krijgen. Nu help ik mensen op het forum en heb ik volgens mij ongeveer 3 keer gechat met de kindertelefoon.

Reputatie 7
Badge +4

Hey Wolf

als je probeert de wereld iets mooier achter te laten dan dat je het hebt gevonden, heeft je leven altijd een doel.

Dit zorgt ervoor dat ik na mijn ‘crisis’ (zie mn topic welkom in mijn leven) nu weer gewoon door kan gaan met een doel. 
Vragen over de zin van het leven zijn menselijk en iedereen heeft ze wel eens of er zelfs last van. Fijn dat je wilt helpen.

Groetjes DaVinci 

Ja ik zelf heb dat soms dan raak ik in mijn  bed opeens best wel depressief maar vaak ben ik in de ochtend er wel weer uit

Reageer