dokter en psycholoog en nog wat dingen

  • 1 March 2020
  • 2 reacties
  • 53 Bekeken

Reputatie 2
Badge +4

hey

ik heb nu weer een tijd geen last gehad van woede/paniek aanvallen maar vandaag gebeurde het toch omdat ik was vergeten te leren voor een Frans proefwerk ik en mijn vader me ging over horen maar eigenlijk had het helemaal niet zo ver te hoeven komen want het proefwerk is pas over 2 weken dus ik vond het nog geen probleem maar… mijn vader vond het wel een probleem wan waarom had ik niet geleerd ik wist het (kom ik later op terug) maar ik zij tegen mijn vader dat ik moe was en geen concentratie had en dat ik dus was gaan slapen in de tijd dat ik had moeten leren. maar hij werd boos op me en zij '’ik ga je overhoren en je doet maar je best en als je teveel fout hebt naar mijn mening dan zwaait er wat'’ ik was volledig in de stres want ik had nog niet eens gekeken was ik moest leren. dus ik had uiteindelijk maar 3 van de 40 goed… ik was dus bang wat mijn vader ging doen dus ik ben snel naar mijn kamer gerend en heb de deur op slot gedaan mijn vader kwam me achterna gerend ik was helemaal het shaken en het huilen dus ik ben in bed gaan liggen en heb mezelf voor een kwartier lang geslagen. mijn vader was ondertussen opzoek naar de reserve sleutel van mijn kamer waarschijnlijk. wat dus later bleek te kloppen mijn vader had die sleutel helaas na 1 uur zoeken gevonden en kwam dus mijn kamer binnen ik raakte weer helemaal in paniek en ging schreeuwen maar ik was alleen thuis met mijn vader het had dus geen nut:sob::sob:

ik had mijn psychologe een kaartje op whats app gestuurd omdat ze jarig was en ze stuurde terug bedankt schat en ze zei redelijk vaak tegen mij lieverd en zo'n soort dingen (waarschijnlijk maak ik me veel te veel zorgen) maar ik vind dat nooit fijn en ik weet niet wat ik er mee moet…

en ik heb het gevoel alsof het leven voor mij geen nut meer heeft

 

groetjes xxx  


2 reacties

Hoi princes in nood,

Wat vervelend dat je dit hebt meegemaakt!

Ben je momenteel veilig? 

Is er iets gebeurd nadat je vader je kamer binnen kwam? Gebeurt zoiets vaker, dat je daarom zo bang was?

Als je niet wil antwoorden op de vragen, dan hoeft dat natuurlijk niet! Ik stel ze om je situatie wat beter te kunnen begrijpen.

Het klinkt alsof je thuis veel stress ervaart en dat je school daar ook onder lijdt. Klopt dat? Heb je het hier wel eens over met je psycholoog, over je thuissituatie?

Je schrijft ook dat je psycholoog vaak woorden als "schat" of "lieverd". Dit vind je niet prettig. Ik snap dat dat ongemakkelijk kan voelen. Het is helemaal niet raar dat je dat niet prettig vindt! Dit is iets wat je gewoon aan kan geven bij je psycholoog. Je zou haar een berichtje kunnen sturen waarin je vertelt dat je het niet prettig vindt en of ze ermee wil stoppen. Je kan het ook tegen haar zeggen, de volgende keer dat je haar ziet. Je hoeft niet eens een reden te geven. Dat je het niet prettig vindt, is reden genoeg. 

Ik zou je tot slot nog willen wijzen op Veilig Thuis. Zij zijn een organisatie die 24/7 gratis bereikbaar zijn om jou te helpen. Dus als je het gevoel hebt dat je niet veilig bent of als er thuis dingen gebeuren die niet oké zijn, dan kun je altijd contact met hen opnemen!

Gr. Pin

Reputatie 2
Badge +4

Hey

Ben je momenteel veilig? 

Ja nu gelukkig wel weet

Is er iets gebeurd nadat je vader je kamer binnen kwam? Ja helaas wel 

Gebeurt zoiets vaker, dat je daarom zo bang was? Ja😔

Het klinkt alsof je thuis veel stress ervaart en dat je school daar ook onder lijdt. Klopt dat? Ja vaak wel maar het heeft me ook een tijd geholpen eigenlijk omdat als ik stress had dat ik alleen nog wou leren zodat er ook niks kon gebeuren thuis als ik een slecht punt zou halen

Hebje het hier wel eens over met je psycholoog, over je thuissituatie? Nee heb ik ook nog nooit over gehad

Ik hoef nu een tijdje niet meer te gaan en daar ben ik ook blij voor want in een eerder topic had ik geschreven dat ik haar niet genoeg vertrouwde op problemen te bespreken 

Ik zou je tot slot nog willen wijzen op Veilig Thuis

 

 

Bedankt voor je reactie als eerste👍🏼

Ik heb ook al vaker gedacht om me te laten opnemen een keer stond ik op het randje om op te worden genomen en wou niet omdat het dan een gedwongen opname was geworden en nu kan het helaas niet meer omdat ik nu een half jaar rust heb bij mijn psychologe 

Ik heb helaas ook vaker gedacht een einde aan mijn leven te maken om rust te hebben maar iets hield me steeds tegen om het net niet te doen

En mijn ouders maken ook vaak ruzie met elkaar en dan ben ik eigenlijk ook bang dat mijn vader of moeder naar mij komt..…

 

xxx prinses in nood

Reageer