Skip to main content

docent overleden

• June 16, 2026
  • 0 reacties
  • 4 Bekeken

Hey, 

Ik heb een paar dagen geleden te horen gekregen dat mijn mentor aan zelfdoding is overleden. Ik ga dit jaar mijn diploma krijgen, maar blijf door omstandigheden een extra jaartje op school. Mijn mentor zou dan mijn personal coach worden voor extra begeleiding. Wij hadden een super goede band, omdat we beiden soortgelijke medische problemen hebben, en tijdens mentorgesprekken vertelde hij soms ook waar hij last van had/dat hij zich in mij herkende.  Ik kreeg de dag voordat hij de beslissing nam uit het leven te stappen nog van hem te horen dat ik niet zo snel van hem af zou geraken. Ik heb het hier erg lastig mee en merk dat ik hierdoor heel bang ben voor de toekomst. Hij heeft namelijk een operatie gehad die ik ook ga krijgen, maar bij hem is de operatie helaas verkeerd verlopen wat hem beperkt achter liet. Dit maakt mij erg onzeker, deels omdat ik me schuldig voel, me afvraag of hij pijn heeft geleden en of hij zijn rust nu heeft gevonden, maar ook de angst dat ik het op school niet ga redden omdat ik het begrip ga missen en dat ik enorm bang ben voor wat komen gaat. Iemand tips hiermee om te gaan? Ik ga al naar een psycholoog, maar heb het idee dat ik daar niet op mijn plek zit.