Skip to main content

hoi, zoals de meeste wel weten (als je mijn topics leest) ben ik bijna 14 en heb ik daar geen zin in. maar daar gaat het nu niet helemaal om.

het gaat erom dat ik een Engels toets had gemaakt en hem helemaal had verpest. ik merk dat ik meer toetsen had verpest en dat had die docent dus ook gemerkt. nadat ik de toets had ingehaald wou ze mij nog even spreken. ze maakte zich zorgen om mij en ik snap het ergens ook wel want mijn hoogste cijfer op mijn (tot nu toe) rapport is een 7.4.

mijn hoofd zit ook helemaal vol en ik weet soms niet meer wat ik wil. ik wil vaak gewoon even huilen maar dan ben ik bang dat ik als zwak wordt gezien. ik heb vaak enorme hoofdpijn van alle stress en ik neem dus ook wel eens een paracetamol maar ik blijf hoofdpijn hebben. ik ben al eens een keer eerder een soort verslaafd geweest aan de paracetamol en ik wil het niet nog eens.

ik ben vaak ook bezig met mijn zakmes met ergens in mijn hoofd dat ik mezelf hoop te snijden. de zelfmoord gedachtes woorden ook steeds erger.

die docent van mij vroeg wat er was en waarom ik zoveel lage cijfers haal en ik zei dus dat ik niet kan leren. ik wordt namelijk heel erg afgeleid door van alles. ze vroeg mij door wat voor dingen ik werd afgeleid en ik zei dat het waarschijnlijk kwam omdat ik waarschijnlijk autisme of ADHD heb. ik weet dat het ook alle andere dingen zijn die ik hier allemaal heb gezegd maar ik wil niet dat er helemaal gedoe over komt.

mijn docent wou ook om de tafel met mijn psycholoog, ouders, coach (mentor) en mij zodat we konden praten. maar dat wil ik niet want ik vind het lastig om mensen te kunnen vertrouwen.

weet iemand wat ik kan doen?

Hoi!

 

We lezen dat je in een lastige situatie zit. Je kunt De Kindertelefoon elke dag van 11:00 tot 21.00 uur bellen (0800-0432) of met ons chatten als je anoniem je verhaal wil delen of samen met de Kindertelefoon wil kijken hoe je je situatie kunt verbeteren.

Sterkte.

 

Groetjes,

Britta van de Kindertelefoon


Ik lees heel veel verschillende belangrijke dingen. Ik ga er even een paar dingetjes uitvissen en daar op reageren:

-Je bent niet zwak als je huilt, huilen betekent dat je te lang sterk bent geweest.

-Ik ken jou achtergrond niet , maar ik kan me voorstellen dat je iets hebt aan yoga/meditatie. Aangezien je hoofd vol zit.

-Daarnaast voelde ik tijdens het lezen heel veel druk. Alsof er heel erg nadruk ligt op de lat hoog leggen. Ik denk dat dat een goed punt is om te bespreken met de mensen die jou begeleiden.

 

Ik vind het ontzettend pijnlijk om te lezen dat jouw zelfmoordgedachtes toenemen. Dat moet echt heel erg zwaar zijn voor jou. De spanning neemt toe, en spanning heeft ook effect op jouw gedachtegang, niet alleen op jouw lichaam. Misschien kun je bij de huisarts praten over een medicijn die je rustiger kan maken? Althans medicatie...  op jouw leeftijd is dat niet echt een makkelijke keuze. Er bestaan in de gezondheidswinkel of drogisterij, natuurlijke producten die een positief effect hebben op jouw psychische welzijn. Maar ik ben geen arts of wat dan ook, zulke dingen altijd overleggen!

Mocht er wat zijn, 113 is altijd bereikbaar.

 

Ik wil je heel veel liefde wensen en ik weet zeker dat jij het kunt.

Liefs, min


Reageer