Vraag

docent in vertrouwen nemen

  • 17 February 2022
  • 9 reacties
  • 147 Bekeken

Reputatie 2
Badge

hey

Ik ben 13 jaar, en heb dit aangemaakt omdat ik tips van jullie wil.

 

Ik heb dus in december mentorgesprek gehad en daar is uitgekomen dat ik faalangst heb. en daarvoor moet ik ook op training. Maar nu had ik dus een mentor die ik heel erg vertrouwde maar die is naar een andere school gegaan en nu heb ik niemand meer. En ook niemand weet van mijn faalangst af. Nu wil ik eigenlijk mijn gym docent in vertrouwen nemen, maar ik weet niet hoe ik dat moet doen. Want ik vindt het echt mega moeilijk om een gesprek met haar aan te gaan. En ik wil niet dat mijn ouders dit de weten komen. Ook heb ik eigenlijk een soort van “masker” op. Van buiten lijk ik heel vrolijk en zo, maar van binnen ben ik echt super onzeker over alles. Ik wil ook dat iemand de ware ik leert kennen.

 

Dus hebben jullie tips hoe ik dit moet doen?


9 reacties

Reputatie 7
Badge +19

Misschien kan je beginnen met een mailtje sturen en uitleggen wat je allemaal dwars zit en anders kan je misschien de kindertelefoon bellen

Reputatie 4
Badge +1

hoi hoi, ten eerste is het super goed van je dat je hier aan wilt werken, dat is een teken dat je graag geholpen wilt worden met dingen waar je mee zit. ik weet precies hoe je je voelt en ik heb ook mijn gym docent in vertrouwen genomen.  toen ik ook last had van faal angst ben ik gewoon naar hem toegegaan. 

en ik snap dat je onzekerheid je tegenhoudt maar geloof mij de mensen om je heen willen je heel graag helpen. als je het heel spannend vind zou ik eerst een mailtje sturen en dan een afspraak maken om even met elkaar te gaan zitten om te praten.

ook zou je het gesprek kunnen beginnen met dat je het heel lastig vindt om erover te praten waardoor er al extra rekening met je gehouden zou kunnen worden.

ik hoop dat ik je heb kunnen helpen

be safe

liefs TeaLover

Reputatie 4
Badge +2

Heyy,

Heel vervelend hoor, Begrijp dat het heel vervelend voor je is. Als je een nieuwe mentor hebt kan je die misschien in vertrouwen nemen. 

Ik denk ook dat je je gymdocent in vertrouwen kan nemen. Die kan je immers helpen om andere hulp te zoeken en met je ouders te communiceren.

Je kan het misschien ook tegen vrienden of vriendinnen vertellen, of tegen familie die je vertrouwd. Dit is misschien lastig in het begin, maar geloof me, ze zullen je heus helpen om dat masker van je gezicht te krijgen en om je te helpen met je faalangst

Heel veel succes!

Reputatie 7
Badge +17

Hoi heel bekend wat je zegt, ik heb er ook een topic over. Hoe vertel ik…. ik snap je helemaal.  Ik heb zelf er wat over opgeschreven en dat wil ik denk ik gaan vertellen. Maar goed , jij zit hiermee en ik denk dat je het het beste op kan schrijven en dan laten lezen aan haar. Of eerst een beetje van wat je kwijt wil en dan kijken hoe ze reageert en ook het geheim houden dat zal ze dan respecteren . Probeer het eens te omschrijven en als je haar al zo vertrouwt dat je aan haar denkt zou ik het aan haar laten lezen en in dat briefje vragen om een gesprek met z'n tweeën :)

Ik hoop dat je hier wat aan hebt .

Grtz en liefs Julian X

Reputatie 2
Badge

Bedanktvoor al jullie tips, maar ik durf zeg maar niet naar die docent te gaan. Wat moet ik dan zeggen en wat moet ik in en mail schrijven.

Reputatie 2
Badge

Ik heb eigenlijk het liefst dat die docent er gewoon naar vraagt, maar dat wordt denk ik een beetje moeilijk

Reputatie 7
Badge +17

Ik zou alles wat je eigenlijk wilt vertellen  typen en dan nog even bekijken of het zo goed is en dan versturen ! : ) als je diegene vertrouwt natuurlijk hoor . Want typen kun je de tijd voor nemen en goed nadenken en  dan nog eens en dan pas versturen. Zo vergeet je niks en heb je alles gezegd.

Succes ! Grtz en liefs Julian X

Reputatie 7
Badge +19

Bedanktvoor al jullie tips, maar ik durf zeg maar niet naar die docent te gaan. Wat moet ik dan zeggen en wat moet ik in en mail schrijven.

Wat jij wilt vertellen en in de mail is het vaak makkelijker om dingen te formuleren en kan je goed nadenken over wat je wilt zeggen

Reputatie 7
Badge +19

Als je wilt dat die docent ernaar vraagt dan moet je vragen hoe het met de docent gaat en dan vragen ze nadat ze antwoord hebben gegeven hoe het met jou gaat

Reageer