Skip to main content

TW sh

Hi, 

Mijn naam is Neo, ten minste de naam die ik wil gaan gebruiken, ik ben nog niet uit de kast bij de meeste mensen, want bij mijn vrienden kan ik geen goed moment vinden om het te zeggen en mijn ouders zijn niet heel erg fan van de LGBTQ community. Ik weet al een tijdje dat ik me geen meisje voel, maar ik wist toen niet wat wel (nu nog steeds niet). Ik heb soms van die momenten dat ik echt heel erg mijn lichaam haat en soms voel ik me ook heel leeg vanbinnen. Ik heb ook de laatste maanden problemen gehad met self harm, ik ben 2 weken clean, maar de laatste tijd gaat het niet heel goed mentaal, het was voor mij iets om te weten dat ik er ben en dat ik niet leeg ben vanbinnen. Ik heb door school en andere dingen veel stress en daardoor voel ik me ook niet goed. Ik ben erg slecht met dingen met mensen delen en daarom heb ik besloten dit zo te melden dat ik mijn verhaal kwijt kon. 

 

Hoi Neo,

Als eerst wat goed dat je al twee weken clean bent en ook erg dapper van je dat je hier je verhaal hebt gedaan! Het lijkt mij inderdaad een erg lastige situatie. Misschien kan je het aan je vrienden proberen te vertellen door bijvoorbeeld 1 op 1 met iemand van hen af te spreken en het er dan over te hebben (mits je je natuurlijk comfortabel genoeg bij hen voelt en je ze vertrouwt).

Verder is het misschien ook een idee om naar de huisarts te gaan? Als je 16 jaar of ouder bent dan mag je zelfstandig naar de huisarts (zonder dat je ouders daar toestemming voor moeten geven) en de huisarts mag ook niet zo maar iets delen met jouw ouders. De huisarts kan je misschien helpen met hoe je je voelt en het self harmen, al snap ik ook dat het wel een behoorlijke stap kan zijn om naar de huisarts te gaan. 

Over het algemeen helpt het vaak wel om te praten over hoe je je voelt. Dus als je vrienden hebt waarmee je het hierover zou kunnen hebben dan is het het denk ik wel waard omdat te doen. 


Reageer