Dit moest ik even kwijt

  • 31 January 2020
  • 2 reacties
  • 97 Bekeken

Reputatie 3
Badge +3

Hoi hoi,

Ik voel me al een paar jaar niet goed, sinds ik in de 1e klas zit voel ik mij gewoon helemaal leeg/kapot/op. Dit komt denk ik doordat mij hoofd helemaal vol zit. Ik maak mij veel zorgen over mijn familie(met name mijn moeder), schoolcijfers en over wat anderen van mij vinden. Daarnaast heb ik nogal een laag zelfbeeld

Mijn moeder heeft een aandoening/ziekte, ik weet de naam niet precies, maar ik weet wel dat als zij te veel stress om haar heen heeft dat zij dan doordraait. De laatste keer toen het gebeurde was ik 11(ik ben nu 13). Toen zij zo'n aanval kreeg schreuwde ze en bonkte ze met haar hoofd tegen de deur, al haar spieren werden daarna stijf en ze kon haar niet meer bewegen. Zij kon ons wel horen maar wij haar niet. Op dat moment dacht ik mij moeder verloren te hebben. Nu ben ik dus heel voorzichtig met alles wat ik haar vertel omdat ik bang ben dat zij weer zo'n aanval krijgt en ik vond dat nogal eng. 

Ik maak mij ook erg zorgen over mijn schoolcijfers. Ik zit nu in de 2e en heb met moeite de 1e gehaald. Sta op het moment veel onvoldoendes. Ik heb dan ook faalangst, weet niet zo goed hoe ik hiermee om moet gaan. 

Tja ik denk dat er wel meer mensen met de vraag in hun hoofd zitten: 'Wat vinden anderen van mij?'  Soms denk ik dat ik mezelf moet veranderen zodat anderen mij accepteren, dit is dan ook vorig jaar tegen mij gezegd door mensen uit mij klas. Ik vind dat ik te slecht ben voor hun en dat hun te goed zijn voor mij. Ik heb nu een leuke vriendengroep alleen zit nog steeds met dit gevoel.

Zelfbeeld, ik haal mijzelf de hele dag door naar beneden, dat ik niks kan enzovoort. Ik heb veel slapeloze nachten of nachten dat ik mezelf in slaap huil. Ik zie t leven vaak niet meer zitten, maar wil niet dood omdat ik dan mijn familie pijn doe. Ik heb hierover ook gepraat op school, maar het helpt niks.  Ik sta op het moment op een wachtlijst voor betere hulp.

 

Als jullie tips hebben hoor ik het graag, alvast bedankt! 

 

Liefs,

sweetdreamer0704


2 reacties

hey!
ik lees dat je het heel moeilijk hebt… en ik vind het heel naar voor je! 

ik heb zelf ook last van paar dingen die je opnoemt….

ik wil je laten weten dat jij heel sterk bent! je bent geliefd, waardevol, een vechtertje etc……

het leven is niet altijd even leuk en gemakkelijk.. maar ik weet dat je hieruit komt! en zodra je eruit bent ben je zo sterk! nu ook hoor!!..

en over je opmerking: wat vinden anderen van mij?'’ ik zou eerst aan jezelf in de spiegel vertellen wat jij mooi vind aan jezelf..  zo zie je dat je super mooi bent… en wat anderen van jou vinden is hun probleem, daar hoef jij niet mee te zitten! het aller belangrijkste is dat jij zelf blij bent met hoe je bent… en hoe ik jou tekst lees,  klink je super lief! ik hoop dat je hier wat aan hebt en ik wens en gun je het allerbeste toe!! ik raad je de kindertelefoon aan, als je eens wilt praten met iemand… en anders stuur je me maar is een berichtje! succes topper!

groetjes van mij…..

Reputatie 3
Badge +3

hey!
ik lees dat je het heel moeilijk hebt… en ik vind het heel naar voor je! 

ik heb zelf ook last van paar dingen die je opnoemt….

ik wil je laten weten dat jij heel sterk bent! je bent geliefd, waardevol, een vechtertje etc……

het leven is niet altijd even leuk en gemakkelijk.. maar ik weet dat je hieruit komt! en zodra je eruit bent ben je zo sterk! nu ook hoor!!..

en over je opmerking: wat vinden anderen van mij?'’ ik zou eerst aan jezelf in de spiegel vertellen wat jij mooi vind aan jezelf..  zo zie je dat je super mooi bent… en wat anderen van jou vinden is hun probleem, daar hoef jij niet mee te zitten! het aller belangrijkste is dat jij zelf blij bent met hoe je bent… en hoe ik jou tekst lees,  klink je super lief! ik hoop dat je hier wat aan hebt en ik wens en gun je het allerbeste toe!! ik raad je de kindertelefoon aan, als je eens wilt praten met iemand… en anders stuur je me maar is een berichtje! succes topper!

groetjes van mij…..

Hoi hoi ik lees net je reactie, allereerst heel erg bedankt voor je reactie en alle lieve/positieve dingen die je zegt. Ik heb de Kindertelefoon nog niet gebeld omdat ik dat eng vind... Wel heb ik binnenkort een gesprek op school met mijn mentor en ouders. Ojaa en ik heb nog een vraag voor je(je hoeft een m niet te beantwoorden hoor)

hoe ga jij met jouw problemen om? 

 

Liefs,

sweetdreamer0704

Reageer