Vraag

Dip

  • 1 July 2019
  • 3 reacties
  • 77 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hey ik voel me heel erg rot, somber en alleen. Ik heb niemand, al een tijd, waarbij ik me fijn voel om mee te praten en er is ook iets dat ik echt aan niemand durf te vertellen. Pas aan iemand waarmee ik een redelijk goede band heb en waarvan ik wel zou inschatten dat ie t zou begrijpen en niet raar vindt. Hier op het forum durf ik het ook niet open en bloot te plaatsen. Ik chat er wel over met de Kindertelefoon wat ik erg fijn vind. Maar ik merk wel echt dat ik enorme behoefte heb het ook aan iemand in het echt te vertellen en iemand die ik dan vaker spreek erover. Want er moet echt wat mee gebeuren besef ik. Mn psycholoog voel ik me niet fijn bij. Ik zoek ook eigenlijk iets anders dan een psycholoog. Weet iemand misschien wat ik kan doen? Kent iemand een goede plek, waar ik dan dus vaker bij dezelfde persoon kan komen, waar ik het kwijt kan wat ik nu niet durf te vertellen? Ik voel me mezelf niet door datgene waarmee ik zit. Ik herken mezelf niet. Ik vind het heel erg vervelend. Alle vreugde is soortvan uit mn lichaam.

Ik heb vandaag 3 topics gemaakt en ik hoop heel erg dat jullie ze willen beantwoorden. Alvast bedankt!

3 reacties

Hey,

Een goede plek om 'echte' mensen te ontmoeten is online. Zoek een leuke 'community', bijvoorbeeld in een computerspel en leer daar mensen kennen. Vrienden maken is daar makkelijker en er is bijna nooit ruzie, omdat mensen eerlijker durven te zijn op het internet en er minder wordt gepest, omdat je elkaar niet direct kent.

Een spel waar je mensen kunt leren kennen is Minecraft.

Je kunt ook in het echt een goede vriend of vriendin proberen te zoeken, maar Nederlands zijn volgens onderzoek het moeilijkst om vrienden mee te maken.

Overigens kun je ook in eenzaamheid leven. Maak tekeningen, schrijf in een dagboek waarin je verhalen of gedichten zet. Dat zijn dingen die mensen al honderden jaren lang tegen de eenzaamheid doen, om zich maar niet te vervelen.

Groetjes,

Een Persoon Zonder Naam
Is er niet een docent of tante waar je je goed bij voelt en waar mee je goed kan praten misschien is dat een optie.
Hoi

Zoals Geen_Naam zei, kan je online op zoek gaan naar een fijne gesprekspartner. Online zijn een hoop vriendelijke mensen te vinden, en met de nodige oplettendheid, kan je veel bij hen kwijt. Ik vind het alvast heel goed dat je met de KinderTelefoon chat.

Je vertelt ook graag met iemand te kunnen praten. Zoals Annos zei, zou je kunnen nagaan of een docent of familielid een optie zou kunnen zijn. Ook zou je kunnen overwegen of je je graag bij een praatgroep aan zou sluiten. In een praatgroep kan je personen ontmoeten met gelijkaardige problemen en ervaringen, en kan je leren van elkaars verhalen.

Groetjes
Kenshin

Reageer