Skip to main content

Hallo, ik heb een vraag aan julie: 

Ik ben een meisje van 16 en ik heb nog nooit:

-alcohol gedronken

-gezoend

-verkering gehad

-ongesteld geweest 

-nieuwsgierig geweest naar sex

(Wat wel vaak gebeurd is dat ik jonger word geschat, ik vind het soms wel vervelend( 

Is dit normaal? En hebben julie dit allemaal ook? 

Hey @Annoniemm 

Iedereen ervaart dit op zijn eigen manier. 

De ene begint bij wijze van spreken met seksuele gedachtens, en praktijken op zijn 12e en de ander wanneer hij / zij 18 is. 

Ik vind ook dat als jij voor die dingen die je net opnoemt nog niet klaar bent ook zeker niet moet doen. Laat het gewoon lekker op je afkomen en niet te veel de tijd forceren je bent nog jong en die dingen komen zeker nog wel aanbod maak je daar maar niet druk om. 

( Ik weet niet of het zo is… Maar.. ) Je vertelt in je bericht dat je ook nog niet ongesteld bent geweest, dat kan ook liggen aan bijvoorbeeld stress, of andere omstandigheden waarmee je zit. Als je je teveel druk maakt dus teveel stress hebt kan de ongesteldheid ook erg lang op zich wachten. 

En over het ( jonge ) leeftijd schatten wat mensen hebben , wees gewoon lekker jezelf. Je hoeft nu bij wijze van spreken geen 10kg make up op te gaan doen om je er ouder uit te laten zien. Gewoon lekker jezelf blijven , en als je er dan klaar voor bent komen de jongens en verkeringen zo. 

Komt goed! 

Ik hoop dat ik je hiermee wat heb kunnen helpen ; ) 

Heb je nog vragen? Of zit je ergens mee? Kun je me altijd terug feedbacken! 

Liefss, JustHelping. 

Super bedankt voor je andwoord. Ja daar zou het indd aan kunnen liggen met ongesteld en stress. Ik heb (ong 2 jaar geleden) heel erg faalangst gehad. Ik heb t nog steeds een beetje, maar tis grotendeels weg. Ja indd ik draag bijna geen make up. En draag ook niet vaak merkkleding enzo. Dus drm wordt ik denk ik vaak jomger geschat

Persoonlijk boeit mij dat soort gedoe ook niet. Weet natuurlijk niet hoe het met jou zit maar ik heb gwn geen interesse in een relatie en kan zeggen dat ik ook vrienden hebben die er hetzelfde over denken. Heb ook nog nooit alcohol gedronken of zo. 
En over ongesteld zijn, het kan gewoon laat zijn bij je en dat is ook prima. Als je je er zorgen over maakt of zo zou je misschien naar de dokter kunnen om erover te vragen? 
maar trek je er niks van aan als je je misschien anders voelt omdat je niet aan dit soort dingen denkt. Persoonlijk vind ik het beter dat iemand er niet aan zou denken dan iemand die er te veel over denkt. 
:)

Reageer