Skip to main content

Dik en lui

  • 30 June 2024
  • 7 reacties
  • 111 Bekeken

Ik zit hier op mijn kamer en ik heb ruzie met mn ouders,

 

ik heb de hele dag nog niks gegeten en ik wou een koekje pakken dus ik vraag mn moeder “Mag ik een koekje” en ze zegt “Nee neem maar fruit dat is beter voor je” oftewel anders word je nog dikker.

dan ga ik naar boven best verdrietig komt mn vader binnen “Ga je mee wandelen 5 kilometer” ik heb vaak genoeg gezegt vandaag dat ik hartstikke moe ben, zegt hij  “Dan heb je wat beweging dan word je ook minder moe en lui” 
Pardon? Ik ben moe en ik heb geen energie om 5 kilomer te lopen!

 

:( J

7 reacties

Reputatie 7
Badge +12

Heyy,

Wat jammer dat je ruzie hebt gehad met je ouders.. Hoe gaat het nu met je?

Misschien is het een goed plan om met je ouders te praten hierover en om hun te vertellen dat je dit geen fijne reacties vond. Misschien lukt het om samen goed met elkaar te praten en dan komen jullie vast tot een goede oplossing! 

Ik denk trouwens ook niet dat je ouders dit zo negatief bedoelde hoor. Ik weet echt zeker dat ze het beste met jou voorhebben dus ik zou er echt met ze over praten en dan komt het vast wel weer goed! :)

Liefs van ItsJustMe <3

Reputatie 4
Badge

Heyy! Het gaat beter hoor, meestal duurt zo'n ruzie maar een paar uurtjes (Mijn ouders zijn gewoon te lief haha) maar ik zit er nog wel over in dat ik moet afvallen, hoe doe je dat?

 

Kusjes J :)

Reputatie 7
Badge +12

Heyy,

Fijn dat het beter gaat @XthereForYouX!😊

Ik heb zelf niet zulke goede tips om af te vallen, maar misschien heb je wat aan deze link daarin staan wat tips waar je misschien wat aan hebt! En je kan dit natuurlijk ook altijd een keertje met je ouders bespreken zodat die je er een beetje mee kunnen helpen en ondersteunen! :)

https://nl.wikihow.com/Afvallen

Liefs van ItsJustMe <3

Reputatie 7
Badge +8

Heyy! Maar wat is je BMI eigenlijk? Als je een gezonde BMI hebt hoef je niet af te vallen hoor! 
 

Liefs xxx Banaantje

Reputatie 4
Badge

Heyy @Banaantjeeee  :)

Ik heb net berekend op een site en hij zei, nou ja, te veel zegmaar…

 

wat moet ik doen?!

X J

Reputatie 7
Badge +8

Hiii! Het is natuurlijk niet erg om wat meer gewicht te hebben dan de normale BMI, maar als je wilt afvallen let dan goed op dat je het wel op een gezonde manier doetxd. Je zit nu in de puberteit en ook in de groei, dus heel veel sporten en weinig eten is heel ongezond! Zoek anders een leuke sport dat je echt interesseert! Ik zat op wedstrijdzwemmen, was een beetje intensief maar wel heel gezellig met iedereen!

Je kan ook net als ik een krantenwijkje nemen. Het helpt echt om meer stappen te zetten en vaker buiten te zijnxP. Een soort van sport waar je geen geld hoeft te betalen maar juist geld krijgt haha! Wie wilt dat nou niet😉?

Zorg ook voor een goeie gezonde slaap, want een goeie nachtrust helpt ook om af te vallen;) 

Liefs xxx Banaantje <3

Pss: Ik ben best een voorstander van “Eet lekker wat je wilt eten. Je bent jong!” Maar het is ook belangrijk om vaker dingen te eten met veel eiwitten. Pak lekker een banaantje haha! 😊

Reputatie 4
Badge

Heyy, ik zit op majorette daar ben je best wel actief bij, ik ben waarschijnlijk te jong voor een krantenwijkje haha (wel een goed idee!) 
 Xx J

Reageer