Vraag

Diefstal

  • 16 February 2019
  • 6 reacties
  • 120 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Ik heb vandaag dus een misdaad gepleegd namelijk diefstal en ik weet nog steeds niet waarom ik vind het heel raar aangezien het maar over 3 elastiekjes ging🤦🏼‍♀️
Ik heb dus alleen een verbod bij de winkel gekregen van 12 maanden en aangezien ik er best vaak kom vind ik dit dus erg jammer en ik weet niet wat ik nu moet doen mijn ouders zijn nu natuurlijk erg boos wat natuurlijk logisch is maar ik moest het gewoon allemaal even kwijt want ik schaam me dood en voel me echt niet mezelf zo ben ik helemaal niet is er iemand die dit ook ooit heeft gedaan of meegemaakt zou graag jullie mening willen wegen over dit alles❤️

6 reacties

Hey,

diefstal is fout, dat weet iedereen.

Je hebt een verbod van 12 maanden gekregen, dit klinkt misschien overdreven omdat het maar om 3 elastiekjes ging. Maar je had het ook veel erger kunnen treffen, zoals een taakstraf of iets anders (weet ik veel). Dit hebben ze waarschijnlijk gedaan met de hoop dat je ervan leert en het toekomst niet meer doet.

Moet je ook naar bureau halt vanwege je "diefstal"?

Wat ik zou doen als ik jou was, is een excuusbrief schrijven naar de winkel en naar je ouders, om hun te laten zien dat het je spijt en niet van plan bent om het in de toekomst nog een keer te doen. Ik zeg nu niet dat je dit moet gaan doen, het is gewoon een suggestie.


Met vriendelijke groet,
Dankjewel je hebt helemaal gelijk en heb er ook super veel spijt van snap nog steeds niet wat me bezielde alleen werd gedwongen om het te doen en gechanteerd anders zou ik het nooit hebben gedaan alleen snap niet hoe ik alsnog zo dom heb kunnen zijn. Een excuusbrief is misschien wel een goed idee alleen hoe stuur je zoiets dan?
alleen werd gedwongen om het te doen en gechanteerd


Hoe? Door wie? Kan je hier iets meer over vertellen? Als je kan bewijzen dat je gedwongen werd is er iemand anders strafbaar.


Een excuusbrief is misschien wel een goed idee alleen hoe stuur je zoiets dan?


Ik zou het aanraden om het formeel te houden, ik denk dat er op internet wel een format staat of voorbeelden waar je iets aan hebt. Ook zou je bijvoorbeeld je Nederlands docent of mentor kunnen vragen of ze je hierbij kunnen helpen.
Ja het lastige is dat alles is verwijderd tja die meiden zijn slim echt hoe kon ik zo dom zijn het waren goede vriendinnen maar ook weer niet ik vertrouwden ze nooit echt en nu flikken ze me dit
Dat is wel vervelend, op welke manier hadden ze je gechanteerd dan. Want ze kunnen nooit al hun sporen hebben gewist, dat is haast onmogelijk.
Hey,
AnOnleMer2019 heeft inderdaad gelijk! Diefstal is fout maar het is nou eenmaal gebeurd en je kan het niet terug draaien!
Als ik jou was zou ik sowieso met je ouders gaan praten over hoe erg je het vind en dat je echt spijt hebt! Als dit te moeilijk is zou ik een idd een brief schrijven! Misschien kan je door dit, samen met je ouders een brief schrijven en aan de desbetreffende winkel geven!

Ook zou ik als ik jou was naar je mentor gaan of een vertrouwens persoon op school!
Je kan die meiden hier niet zomaar mee weg laten komen! Jammer dat je geen bewijs meer hebt maar je kan altijd met ze in gesprek gaan en misschien floept er wel bewijs uit!

Ik hoop dat je hiet wat aan hebt!

Lieffss x

Reageer