Vraag

diagnose depressie of anxiety

  • 11 May 2021
  • 3 reacties
  • 57 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Hi, 

Ik heb dit jaar erg veel schoolgemist door coronaquarantaines en ongedierte in huis. Ik heb hierdoor anxiety (lijkt mij)  en een grote achterstand op school aan overgehouden. Door extra stress en angst loop ik nog meer achter met school. Ik doe nu al zó lang mijn best maar het is te veel werk. Ik heb tot nu toe geen enkele echte vakantie kunnen hebben. Mijn school is totaal niet flexibel in toetsen verschuiven (ik zit in mijn voorexamenjaar) maar ik kan het echt niet meer volhouden. Ik begin nu ook depressieve klachten te ontwikkelen. Ik hoop dat een diagnose van iets mijn school kan overtuigen om mij flexibeler mijn school in te halen. Weet iemand naar wie ik toe moet gaan daarvoor? Of hoe ik die diagnose mogelijk zou kunnen laten stellen?


3 reacties

Badge

Hoi,

Vervelend dat je je zo voelt. In principe zou jouw school naar je moeten luisteren en je moeten helpen zonder diagnose. Kan je misschien gaan praten met je mentor over je problemen of heb je dat al gedaan? 

Als je een diagnose wilt, dan moet je eerst naar de huisarts. Je huisarts verwijst je dan door naar een psycholoog en de psycholoog stelt dan een diagnose. 

Groetjes, Zerg

Bedankt! Dan moet ik maar naar de huisarts gaan! Ik heb al talloze gesprekken met mijn mentor gehad maar zij is zelf ook heel druk en zegt dat ik me niet zo moet aanstellen omdat het snel gedaan kan worden. Maar ik stel me niet aan. Mijn vriendinnen vinden het ook belachelijk veel wat er van mij wordt verwacht. Of ik moet mijn moeder erbij gaan halen maar zij stresst mij al over heel veel dingen en ik kan haar er gewoon niet bij hebben. 

Badge

Fijn dat je naar de huisarts wilt gaan! En inderdaad erg raar van je mentor.. misschien is er nog een andere vertrouwenspersoon op school waarmee je kan praten? 

Als ik je verhaal lees dan hoop ik dat je goed op jezelf let en dat je niet overspannen gaat raken of een burn-out gaat krijgen. Het zou knap zijn als je je achterstand op school kan inhalen en over kan gaan naar het volgende jaar. Maar probeer sowieso genoeg rust en tijd voor jezelf te nemen om jezelf een beetje op te laden. Als je hierdoor de achterstand op school niet meer kan inhalen of misschien lagere cijfers door gaat halen, dan moet je dat misschien accepteren. Dat is heel lastig, maar weet dat het niet erg is om een schooljaar over te doen. Je mentale gezondheid is altijd het belangrijkste.

Groetjes, Zerg

Reageer