deze dingen moet ik ff kwijt.

  • 14 November 2023
  • 6 reacties
  • 128 Bekeken

Reputatie 5
Badge +1

Heyyy, ik ben Felix. En ik heb last van een aantal dingen. En ik vraag me af of er anderen zijn die dat (deels) ook hebben. Ik heb er een lijstje van gemaakt:

1. Op school ga ik bijna alleen maar met meiden om, terwijl ik eigenlijk ook met jongens om wil gaan. Omdat ik er bij de meidenvriendengroep, er altijd toch niet helemaal bijhoor, want nou ja... ik ben n jongen Maar op de een of andere manier wordt ik altijd heel onzeker als ik met jongens om probeer te gaan. En ook durf ik er niet bij te gaan zitten in de pauze of les. Om dat ik dan heel nerveus en onzeker wordt. En omdat ik dan soort van mn vrienden ditch (meiden dus). Zo hoor ik dus eigenlijk nergens bij... zowel niet bij de jongens als de meiden.

2. Ik vind mezelf ontzettend lelijk. En anderen mij vgm ook. Qua gezicht, kleding en stem.

3. Ik mag mezelf niet. Want ik ben lang niet zo leuk, goed, grappig etc... als de rest. 

4. Ik klink best gay, ik gedraag me kennelijk soms gay, en ik ga met meiden om. Dus veel mensen denken dat ik homo ben. Terwijl ik daar zelf nog niet  zo over uit ben. Ik vind jongens best geilen aantrekkelijk &zo (meiden n stuk minder). Maar ik zie mezelf nou nog niet zo 1 2 3 met een jongen trouwen. Plus, ik heb dat vooral met knappe, of normale (qua uiterlijk) jongens. En niet met lelijke. Dus dat is allemaal best verwarrend. Ik weet ook niet eens hoe het is om verliefd te zijn. Wat het nog moeilijker maakt om te bepalen waar ik van homo t/m hetero zit.

5. Ik heb heel veel moeite met school. Want het kost veel ste veel tijd. 

6. Ik kom slecht voor mezelf op. Daarom eindig ik vaak achteraan. En wordt ik vaak niet gehoord.

Deze 6 dingen zorgen ervoor dat ik het echt naar vind om naar school te gaan. Hoewel ik dat daar niet laat merken. Ik doe gwn alsof er niks aan de hand is. Ook tegenover mn ouders. 

Dit alles wilde ik ff kwijt... Herkennen jullie hier dingen van, of hebben jullie tips? 

Doeg!!!

Felix♡

 

 


6 reacties

Ik vindt het ten eerste hartstikke knap van je dat precies weet waardoor je je naar voelt.  Miss kan je je mentoor vragen dat je niet zo lekker in je vel zit en (meeste scholen dan) kan je met zo'n psycholoog van de school mee praten.

Reputatie 5
Badge +1

Ik weet niet of ik dat durf, haha. Maar ik ga het proberen, dankje!

geen dank, ik heb dat gedaan en tis niet zo eng meestal zijn ze gwn lief 

Reputatie 2
Badge

ik herken mezelf absoluut in een paar van deze dingen. en zoals user232932 al zei het is knap dat je zo precies weet wat je voelt. maar misschien ben je biseksueel dat kan ook. je bent niet lelijk. tuurlijk. iedereen heeft zo zijn plus en minnen (qua uiterlijk) maar niemand is lelijk geboren. het probleem is dat we in een heel onopgevoede gevooroordeelde samenleving leven. en dat was een hoop ingewikkelde tekst dus om het wat simpeler te maken. je ziet het bij jezelf altijd veel erger dan anderen het bij jou zien. Ikzelf heb social anxiety dus ik vind naar school gaan ook heel naar maar het moet wel. als je blijft doen alsof er niks aan de hand is dan worden deze gevoelens steeds sterker tot je een depresie zou kunnen ontwikkelen. ik zeg niet dat je met iemand MOET gaan praat maar ik raad het wel aan. het zou echt kunnen helpen. wat de zelfhaat betreft (je mag jezelf niet) daar kan ik niet zo heel veel over zeggen. ik probeer daar zelf ook nog een manier voor te vinden om er mee om te gaan. Onthoud je doet het heel goed mensen houden van je. je bent het waard en je bent echt wel dapper omdat je dit durft te delen en je bent ook heel intelligent omdat je precies weet wat je voelt.

Reputatie 5
Badge +1

Superfijn dat jij hier zo positief naar kunt kijken, dat helpt erg (:

 Ook gord om te weten dat ik niet de enige ben met dit soort dingen. Dankjewel♡♡♡

Reputatie 2
Badge

graag gedaan hoor, anytime😉

Reageer