Skip to main content
Vraag

Derealisatie / depersonalisatie

• July 19, 2025
  • 4 reacties
  • 107 Bekeken

Hi,

Ik heb de laatste tijd steeds vaker last van derealisatie / depersonalisatie...😬 De psycholoog dacht al wel dat ik chronisch slaaptekort heb en ik slaap ook super slecht, dus ik denk wel dat het daardoor komt / veel stress..Β πŸ˜”πŸ™ˆ Heeft iemand hier ervaring mee en als het nu beter gaat wat heeft geholpen? ❀

Ga het sowieso ook nog wel tegen de psycholoog weer zeggen hoor, maar die is nu tot 4 augustus op vakantieπŸ™ˆ

Veel liefs ❀❀

4 reacties

Boterbloempjee
Forum|alt.badge.img+10

Hi lieve ​@CantaloupeΒ ,

Wat rot zeg dat je dit hebt. Heb er zelf niet veel ervaring mee, maar mijn moeder wel.Β  Zij gaat altijd of als ze er veel last van heeft eerder slapen, probeer dan om niet meer op een scherm te kijken, snap dat dat lastig is maar werkt averechts. Misschien kun je aan postieve dingen denken als je merkt dat je op je scherm wil kijken of als je veel piekert/ stress hebt ademhalingsoefeningen te doen of bijvoorbeeld soort spelletjes in je hoofd.. bijv welke dieren leven er op de savanne, wat voor groente/ fruitsoorten zijn er . Het klinkt misschien een beetje gek maar zo wordt je wel wat sneller moe. Als er weinig helpt kun je misschien slaapmedicatie krijgen van de huisarts.Β  Wat ik soms drink voor het slapen is kamille thee, dat is rustgevend.Β  Hoop dat je er iets aan hebt en hoop dat het snel wat beter gaat. Goed dat je het in ieder geval ook tegen je psycholoog gaat zeggen. β™₯️

Veel liefs en alvast welterusten β™₯️β™₯️

Β 

Tover01
Forum|alt.badge.img+19
  • Ster
  • July 19, 2025

Hoi lieve ​@CantaloupeΒ  ik sluit mij aan bij ​@BoterbloempjeeΒ , ik vind jullie allebei trouwens lieve schatten β™₯️ veel sterkte en ik hoop dat je echt goede tips en adviezen krijgt! πŸ«‚πŸ˜˜β™₯️

Liefs, Tover xxx

• July 24, 2025

Hoi,

Dankjewel lieve ​@Boterbloempjee ​@Tover01Β πŸ€—β€

Liefs❀

Wolf
Forum|alt.badge.img+19
  • Ster
  • August 2, 2025

misschien helpt een verzwaringsdeken?