Vraag

Last van derealisatie

  • 7 March 2021
  • 2 reacties
  • 91 Bekeken

Badge

hi,

ik heb dus een tijdje last van derealisatie, het is dat je het gevoel hebt dat je niet echt bent, in een droom zit, of alsof je niet in je lichaam zit maar - ik kan het niet goed uitleggen, dus je kunt het opzoeken op het internet.

maar goed. de eerste keer dat het gebeurde was ik op school. het voelde alsof iedereen om mij heen niet echt was en ik gwn iedereen inbeelde. ik negeerde het. de dagen daarna voelde ik het zelfde. ik wist niet wat er met mij aan de hand was. na een paar dagen ging het weer over.

paar weken later kwam het weer terug, en ging het weer weg. en zo ging het maar door. nu is het dus weer terug en het is erger dan ooit. mensen zeggen wel: negeer het gewoon, is niet zo moeilijk. maar het is niet een stem die tegen jou zegt dat je in een droom zit of zegt dat je niet echt bent, nee het is een gevoel dat maar niet weg gaat. je kan het bijna niet negeren. 

soms als ik in de spiegel kijk herken ik mezelf niet, lijkt het alsof ik het niet ben. of als ik bv mijn familie zie voelt het alsof ze vreemden zijn. 

ik word hier echt gek van en ik ga ook om hulp zoeken. ik heb tegen mijn moeder gezegd datum hulp nodig heb want ik kan het leven niet meer aan. maar de reden dat ik dit met jullie deel is omdat ik wil weten of meerdere mensen dit hebben. en ik wil me gewoon minder alleen voelen


2 reacties

Badge

oh en dit vergat ik te zeggen maar, ik had dus net een paniek aanval omdat ik weer eens dacht dat dit allemaal een droom is/niet echt. daarom schreef ik deze topic 

Hoi hoi,

ik heb echt precies hetzelfde en ik heb het echt al jaren, ik heb ook dat het eventjes is dan weg gaat en weer terug komt. ik weet echt precies hoe je je voelt!

Reageer